Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 157 ggr
smirik
0

God morgon 16 juni

God morgon

Feber fri juhuuu Glad då kanske det finns möjlighet för att göra något roligt i dag. Vi skall bygga låda till Iris och hennes bebisar och köpt kompost galler så vi kan stänga av ett rum och ge dem lugn och ro när dem alltså kommer om några veckor.

Ha en underbar dag alla

chikan
0

Fin dag idag! Somnade tidigt igår i en bok, så jag orkade gå upp tidigare än vanligt en helgmorgon. Frukostätande och morgontoalett är redan avklarat. Nu gäller det bara att få upp sambon så att det händer något. Vet inte alls vad vi ska hitta på. Blir det inget annat så går jag nog och tittar på uställningen här i Uppsala en sväng. Men helst vill jag vara ute idag! Vem vet hur länge solen tänker skina.

AnnaS
0

God morgon!

Vaknade tidigt idag, tänk att CatIt-fontänen ALLTID ska börja sörpla och låta på natten eller väldigt tidig gryning! Usch! Det är ju lögn att försöka somna om med den låtande…

[Wiveka]
0

God förmiddag!

Jag jobbar xtra med att operera gråstarrs patienter som kommer bussade från Sörmland, Eskilstuna/Västerås med omnejd. Så vi ska ta hand om 14 patienter/läkare, dvs ca 45 st innan det blir hemgång idag. PUH! En "vanlig" dag blir det 11st/doktor.

Ha en bra dagSkrattande

Natali
0

Smirik- Vad roligt att du är feberfri, det höll i sig länge? Ta det lite lungt ett tag till, så det inte kommer tillbaka.

Chickan- En släkting till Hugin är på utställning. Vet faktiskt inte riktigt vem ingela (racerdonnans) tar med sej, antingen staycie (som är….fasterdotter) eller Candy (som är farmor). SÅ passa på och säga hej till dem.

SJälv sk ajag dricka upp min espresso/cappucino, och sen gå ut och snickra vidare på gallerinbyggnaden av bron. Ska försöka gör färdigt i dag. Måste bygga en dörr uppe på vinden då också, så dom inte smiter över till grannen. Men det ska nog gå bra. Tror dock inte att det blir nån pubrunda i kväll. Bättre att få allt detta gjort…

Solen skiner i alla fall, liten lätt bris, men ser ut att kunna bli lagomt varmt.

Har föressten uppdaterat min hemsida, men galleri och egna sidor åt alla kattungar som är till salu.

Ha det gott.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Fritz
0

God förmiddag!

Idag ska jag iväg på släktmiddag, vad laddad jag känner mig inför det….Fundersam

Men vad gör man inte för sin släkt….

ha en bra dag!

Anna77
0

Idag mulet väder och jag har ingen aning vad jag ska göra idag.

Önskar er alla en fin lördag!!

A-M.H
0

God morgon !!

Nu ska vi väl vara utsövda i denna familj. Ja en stor vit rödmaskad har väckt upp sin "mamma" tidigt för mat ("pappan" vaknar minsann inte av sånt) men sedan har det somnats om. Jätteskönt, har varit alldelas för lite sömn på sistone.

# 2.. fyll på den precis innan du går o lägger dig så slipper du "tidigmorgonsörplandet" ( talar av egen erfarenhet Flört) Är du säker på att det inte var piss-nisse som..ähum..kissade lite..

# 3.. mmm…3 pat  mer än vanligt är mkt. men vad härligt för alla de som blir opererade för just gråstarr, de får synen tilbaka så gott som momentant, eloge till er.

Solen skiner från en klarblå himmel och inga "måsten" finns för idag. Kanske ut i naturen med fikakorg. Det är sådana här dagar jag verkligen önskar att vi bodde i hus…på landet.

V-75 är inlämnad (igår kväll) så den hoppas vi förstås på (som vanligt )Plötsligen en kväll så händer detPlease

Ha en jättebra dag !!

Lullan1
0

God eftermiddag!

Jag mår som jag förtjänar idag, det blev nästan alldeles FÖR trevligt igårkväll hos grannen Flört 

Nu ska jag sätta mig och sy ett gosedjur till sonen, han har bullat upp  med tyg, pärlor, beskrivning (som han gjort själv).

Lycka till alla ni som spelat på hästar idag, hoppas på vinst denna gång!

Hoppas att ni får en fin dag!

cherish
0

God eftermiddag allihop och hej på er!

Har efter en veckas inaktivt beteende börjat titta fram ur dimman nu ;) och nu känns det lite bättre, tack för all omtänksamhet!

Idag har jag varit och kelat med Dreamys släktingar då jag är kattvakt idag (grannar har fixat det tidigare) för Dreamys uppfödare gifter sig idag (Grattis Johanna och Erik!). Fick kela med fyra vuxna och två kattungar. ;) Solen skiner så vi har klippt och trimmat gräs (eeh, jag har väl bara typ pekat o maken gjort jobbet) och tvättat o hängt tvättar samt städat inne på fm. Ska nu ut och försöka döda myror … hittade mina pioner översållade med svarta myror och iiiiiii - det ska det nog inte vara …? Tror jag .. (har ställt frågan på trädgård.ifokus - himla bra med sajter för olika inriktningar juh). Efter det blir det en välbehövlig paus i trädgårdsstolen med en kaffe och sen blir det tidig sänggång ikväll … lillkillen väckte mig halv 6 …

Ha det gott allihop och njut av solen - DET gör jag!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnnaS
0

#7 Jodå, den här gången hade jag varit förutseende men det var motorn som fick för sig att protestera. Jag antar att det är dags att göra ren den Cool

Anna77
0

Ha en trevlig kväll, sitter med lite kex..eller var det ost..?

*kram*

Natali
0

Skriver en sista godnatt hälsning, klockan var mer än jag trodde…Förvånad

Jag är totalt mör i hela kroppen, men det har varit en super bra dag, eller jag har fått mycket bra gjort. Kattinhägnaden av bron är färdig. Så har vi får ett par kvadratmeter till, för jag har byggt färdigt dörren till kallvinden, så gästrummet är nu öppet, så det är en trapp upp, en liten hall, och en till trapp, en liten hall och ett gästrum på ca 10 kvm meter som har tillkommit i boyta. På en dag. Sen tillkommer ju bron då för katterna, 6 kvm kanske?Cool Skirner var ute på gräset och grönbetade. Vem kan motstå en stor stark avelshane, som vill ha mamma och låter:  -piiiiiiip, när han ser mej komma utanför gallret, i sin ljusaste falsett röst? SÅ satte på honom västsele och tog med honom ut. Tog något kort också.

I morgon ska jag sova, och stöka i ordning i hallarna, för nu ligger det mest flyttkartonger där.

Så det är nog värt o ha lite ont ett tag va? Känns skönt i alla fall. Sen hamande jag med våran granne och tillika hyresgäst, med lite cider och chips, eller jag menar ost och kex. Så en trevlig avrundning på kvällen, fick ju testa myggracketen också! Brände upp massor av mygg.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer