Hjälp med namn
Hej, är ny här på forumet. Jag och min sambo ska få hem en cornish rex våran första :)) han är röd och super fin. Vi behöver namn förslag, har total ide torka.

Vänta och se när katten kommer hem.Ofta så ser man vad de heter.
När vi fick hem vår andra hundvalp så hetta han Pax.Vi kände att det inte var det han hette och funderare på vad vi skulle kalla honom.Efter en vecvka så såg jag när han satt på golvet i köket att han hette Musse och det blev hans namn.
Det där med namn är skoj just nu har vi en katt som heter Måsen.Tidigare har vi haft en LillGris.Han var så liten när han kom hit och han åt med hela ansikete så det fick bli LillGrisen helt enkelt.
Måsen lät som en liten Mås när han jamade.
Stolt ägare till tre La permer
Min kisse heter egentligen Saga men tyckte inte att hon va en Saga så hon kallas för Freja nu mera.
Så håller med, vänta lite tills ni får hem honom och ser personligheten så brukar det vara lättare.
Men själv tycker jag att Oskar är ett fint namn :D
Alexander (Alex) är också gulligt.
våran första katt hette Safir, inget vi tyckte om och inte passa det heller så det blev ett kortnamn istället som katten lyssna på direkt, dvs Zaffie och sen fick hon hem en kompis Sookie, inte kom vi på något bra namn som passa henne så hon fick behålla sitt fina namn.
Först och främst - välkommen hit.
När det gäller namn så säger jag som de andra. Oftast talar katten om vad den ska heta med att bete sig på ett visst sätt.
Sedan har jag för länge sedan hört att katterna reagerar på "s", "i" och "r" så det kan vara bra att ha någon eller några av dessa bokstäver i namnet.
Åh, tack alla för dom goda råden :) ja jag har tänkt så jag med, att det löser sig när han bott här ett tag. Bra forum, glad att jag hittat hit, massor att läsa,mycket roligt o intressant. Leffe: tack för välkomnandet :)
En av våra kallas Vätten. Hon såg ut som en liten knubbig och fluffig tomte/vätte när hon stod bredvid sina slanka långbenta syskon. Dessutom var hon grå och vit, alla de andra vita. Hon har förändrats en del, Vätten och nu är hon både slank och långbent och har tagit massor av fina rosetter.
Hon fick en kull bäbisar för ca 1,5 år sedan och den första som tittade ut var en liten tjej, blåpadda. Min son utbrister: Jaha där kom en liten Alice, så hennes vardagsnamn är Alice.
Surfa runt lite och läs så kommer du att hitta de mest knepiga namnen på en hel hög underbara katter :)
-- Eternity is a very long time --