Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 853 ggr
PiaW
0

Ute på charmfärd!!

Igår tog jag och en kompis med Didi ut för att sola. När vi väl var där och hon hade vant sig vid att vara ute så var inte vi ett dugg intressanta längre. Ut på charmfärd bland våra grannar!!
Vågade inte riktigt släppa henne så långt men när folk visade sig vilja hälsa släppte jag lite på linan. Och där stanna hon kvar. Ville inte vara hos oss, mycket roligare med folk man inte känner. Sedan vidare till nästa handuk, det här var ju jättespännandeGlad 

Ja det är ju kul att hon inte är rädd av sig, men det blir ju lite pinsamt när hon jamar i protest när jag hämtar henne till mig. "Vad gör hon med den stackars katten?"

Anna77
0

*haha* de är för härliga den små nyfikna kissarna!

Didi hade nog en härlig dag med er (alla)

chikan
0

Så härligt! När vi hade vårstädning med föreningen lät jag Fuffens springa lös. Det var så många människor ute som hade koll på honom. Och alla blev totalt charmade. Han hjälpte till att räfsa löv, gräva upp maskrosor, tvätta fönster och städa på vinden.

Lullan1
0

Vad gulligt! Det är roligt att "visa" upp katterna, många har aldrig sett en Cornish och är väldigt nyfikna och imponerade!

#2 Lilla skruttfuffilur! Kan tänka mig att han kom med en hjälpande "tass" där det behövdes! Cool

La_Joz
0

Jag förstår att Didi är duktig på att charma, så söt som hon är!

Och visst är det kul att visa upp cornishar! Det är få som har sett eller klappat en innan, så jag tycker det är jättekul när folk kommer fram och är nyfikna!

Leffe
0

Många blir helt fascinerade när de ser en Cornih för första gången

Elica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Skratt! Den första gången jag såg ett levande cornish var när jag hämtade min lillpojke:-) … Men det är sant, många kattmänniskor tom blir helt överraskade av hur sociala cornish är. Och dom tar gäster som " nya leksaker" ….Måste sätta ännu en bild…. Tyvärr var jag lite sen, hon var en trappa högre bara en sekund före, men dessa kameror är för tröga. Killen i bilden har själv haft katter, och hans min säger mycket om deras första kontakt:-)

chikan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Haha! Ja axlar är onekligen bra ställen att sitta på. Det tycker även Hugin - den STORA kissen… till vissas förtret. Han är för stor för att få plats på axeln så han brukar hänga liksom över och spärrar in klorna för att hålla sig kvar på plats.

Lullan1
0

#7 Vilket härligt kort! Hugin ser jättebusig ut medans Fuffens försöker se mer oberörd och cool ut!

Anna77
0

#5 ja verkligen..Man är så mallig när man visar upp sin "lilla" katt för någon första gången med..

#5 och / coola bilder!!!