Löp på gång?
Blev lite fundersam när jag kom hem i kväll och Jissa låg i hallen med rumpan upp i vädret och hälsade oss glatt med ett "roauuuuw"…
Det verkar vara löp på gång, så det är väl bara att ladda upp med öronproppar för ett tag nu
Vi får väl se vad som händer, jag lär väl märka när det drar igång på "riktigt"
Hon är ju 7 månader i dag faktiskt, så det är väl dags snart!

Låter ju som om hon ska löpa…
Ja, eller så är det bara en förvarning för vad som komma skall 
Det låter som hon faktiskt löper, hoppas att hon inte blir en liten kisslisa..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 Nä usch så du säger! Kan hon börja markera redan nu alltså? Hmm… då får vi nog ringa farbror veterinären med en gång!
Findus är väldigt intreserad av henne ska tilläggas, han går efter henne och snosar henne i baken. Brukar också sitta och sniffa där hon har suttit… *urk* Sen gör han en väldigt konstig min, jag kan inte förklara men han sitter med öppen mun och ser helt galen ut! 

Låter helt tydligt som de brukar se ut när de sniffat efter en löphona. Du behöver int beskriva tydligare vi som sett det förstår precis! 
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#5 Tack! 

Grattis.
Än sålänge har samma tendenser inte funnits här, men det är nog bara en tidsfråga misstänker jag. Lillstumpan har blivit stor, pussa henne på nosen från "gammelmatte" och "gammelhusse". *kram*
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Så kul! Då har ni några trevliga nätter att se fram emot! 

lilla jissa har blivit vuxen…blir nog inte värsta löpet, våra tjejer hade väldig lugna löp första gången…sen tog dem igen andra gånge… …eller not
#4 #5 De gör så för att "smaka" på lukten - katter har något specialsinne som sitter nånstans i munnen (slår vad om att det finns mängder av er här som vet mer exakt än jag!) som är någon form av mellanting mellan lukt- och smaksinne. Katterna gör så lite då och då, inte bara för att nosa på löpande honor.
Trevlig sång du får höra några dagar framåt
Det har faktiskt varit ganska lungt, ingen sång än så länge. Däremot var hon väldigt orolig i natt och har vankat runt en del och det verkar precis som hon letar efter nåt… typ en kille eller så 
Tack för era uppmuntrande ord, jag får väl införskaffa öronproppar misstänker jag!

#10 Att det inte bara är löphonor som ger detta "härliga" uttryck vet jag mycket väl. I detta fall ville jag bara förtydliga att det är ett typiskt beteende när de "sniffar" efter en löphona. Även honor kan ju göra så.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#10 och 13 Tack! Då vet jag vad den roliga minen betyder! 
#13 Ja, jag menade ju förstås inte att förringa din kommentar, utan bara förtydliga lite att det var vanligt att katter även vid andra tillfällen. Men som du säger är det ju självklart allra mest intressant och viktigt att smaka på lukten när honor löper!
Stackars dig.. Det var ju inte så länge sen min lilla Puma höll på..jag kan säga att öron proppar inte räcker på långa vägar..
Hoppas du får tid snabbt hos vet!! Ha det bäst!