Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 318 ggr
jwen
0

Vår allra första utställning

Hej. Jag skulle förmodligen kunna lägga upp detta i dagboken, men är så exalterad just nu, så det får bli här ändå… Skrattande

Gefjun, jag och min son har varit i Linköping på vår allra första utställning (iallafall ägarnas första). Nervöst. Sov på motell strax utanför Linköping och åkte och rekogniserade kvällen innan vart det skulle vara för att inte komma försent. Sov knappt något alls under natten av rädsla att försova oss.

Veterinärbesiktning och incheckning gick väldigt bra. Gefjun var väldigt social och charmig mot veterinärerna. Det var fri burtilldelning så vi fick gå runt ett tag för att hitta en ledig bur. Upp med burskynket som vi hade fått låna av ArtDeCo (vår kattklubb) och Ifocus information på taket. Sedan gick vi runt för att titta vart vi skulle bli dömda och av vilken domare.

Alla utställare i samma gång var otroligt trevliga och hjälpsamma. Det var ganska trångt mellan burarna och när stolarna kom upp så var det inte mycket gång kvar, men det gav en väldigt hemtrevlig känsla mellan oss som var i den gången. Alla pratade med alla.

Gick runt och kollade vilka fler kattraser som ställdes ut. Pratade med några fler utställare som skulle ha samma domare, men blev lite mer nervös då, när jag fick höra att hon inte var så förtjust i Cornish Rex och nästan lite rädd för dem. Och Gefjun är ju inte någon lugn liten tjej utan snarare en vilde.

Äntligen blev det vår tur. Jag hade stått och följt de andra Rexarnas bedömning för att kunna få lite tips om hur jag skulle bete mig när jag höll i henne. Gefjun sattes in i buren bakom domaren, där det även satt ett par Rexar på hennes sidor. Vilket var väldigt intressant för hon höll på att riva buren i försök att komma åt de andra med tassarna (på ett nyfiket och snällt sätt). Helt sjövild. Det här går inte bra, tänkte jag.

Hon fick EX1 och en bra bedömning av domaren. Hon var väldigt  tjejig tyckte domaren. För hon är väldigt liten och feminin. Fortfarande babyhår, för det var lite för långt, men det skulle nog försvinna när hon bytte päls, trodde hon. Men bra lockar. Lite svag haka. Men väldigt fin. "Mycket spring i benen"

Lite senare blev hon uppropad igen tillsammans med en till Rex och 2 stycken Burmor, för domarens nominering. Tyvärr så tog den andra Rexen nomineringen. Men det som var roligt var att samma Rex blev BIS i vår klass (12). Det var iallafall roligt att bli uppropad igen.

Sedan var det en väldigt låååång och vaaaarm väntan innan vi fick åka hem. Det var det enda negativa. För det var så varmt och kvavt i hallen, så flera katter fick värmeslag och dispens för hemgång. Jag la fuktiga, kalla handdukar på Gefjun så att hon inte skulle koka bort, och försökte även truga på henne ordentligt med vatten.

Många besökare och andra utställare kom förbi och tyckte att hon var så fin, jättefin täckning etc. Och det var så roligt att höra detta, för vi har fått mersmak på utställning. Det har varit en jättebra dag med otroligt trevliga människor. Alla har varit så hjälpsamma när man har frågat något. Och många olika tips och råd från andra utställare.

Lullan1
0

Vad härligt att höra att det gick så bra! Grattis!

jwen
0

Tack Lullan1 Glad

Lullan1
0

Då blir det fler utställningar för er kanske? Skrattande

RacerDonnans
0

Grattis till er. Det gick ju riktigt bra och att bli slagen om NOM av en BIS katt känns ju rätt ok i alla fall. Det bästa är ju att hon skötte sig så fint.
Hennes släktingar här hälsar. Mina bebbars mamma Evita är ju kusin med Gefjuns pappa.
Lycka till framöver!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

chikan
0

Vad roligt! Gefjun är så fin så fin. Grattis till ex1 också.

Leffe
0
A-M.H
0

Vad roligt. Grattis!!! Art Deco, vi är med i samma kattklubb. Skrattande

Natali
0

Grattis! Va roligt! Är stolt!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MonicaLagerquist
0

Grattis

säger som #7 ADC är min klubb också.

Hade en avkomma med på utställningen igår hon tog sitt fjärde CAC och blev Champion.Att hon har fyra beror på att hon har tre som solid och ett som vit fläck.

Stolt ägare till tre La permer

LinusCRX
0

Grattis! Vad kul att det gick så bra vid första utställningen. Art Deco är min klubb också :-)

Aje-T
0

Grattis! Visst är det bara helt sjukt roligt att ställa ut!

AnneAlva
0

Grattis till det fina resultatet. Gissar att både Gefjun och matte pyser av stolthet nu? ;)

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

La_Joz
0

Åh, så kul! Grattis! Jag är ju själv ny inom utställningsvärlden, och visst är det roligt! Man vill bara åka på fler hela tiden!!

EvaG
0

Grattis!
Smiley 3d casquette applaudir.gif

Däremot vet jag inte om Art DeCo är en  så bra klubb. Det är ju i princip bara två raser i den klubben. Får man då någon förståelse för andra raser eller blir man isolerad bland rex

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Buffy-co
0

GRATTIS!!

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara DÅLIGT med bara rexar i en klubb om man har Cornish??Fundersam
(hur kan DET vara dåligt…tvärtom tycker jag!)
Jag vill absolut vara medlem i en kattklubb med den ras jag själv har-dvs Cornish rex!Precis som man söker sig hit eller till Nordiska rexringen tex..
"Förståelse" det kan man ha ändå..Flört

EvaG
0

#15 Cornish Rex finns med i de flesta kattklubbar. Jag skrev inte att Art DeCo var dålig. Jag funderade om den var bra och anledning till det. Man har väl rätt att fundera utan att du behöver skrika ut ordet dålig eller måste jag tycka som dej

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
0

jwen, grattis till den lyckade utställningen och lycka till med kommande utställningar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

cherish
0

Grattis till resultaten och vad roligt att du blev biten!! ;) Då lär vi säkert synas på fler utställningar, det var kul att träffas i Örebro. :)

Halvsyrran Phoebe hälsar så gott!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

medde
0

# 15  varför skriker du?
Stora bokstäver  är ju lika med att skrika.
Det är väll inte trevligt att göra.
Alla har väll rätt till sin åsikt?
jwen!  grattis!  lycka till i fortsättningen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

AnnaS
0

#19 Inget skrik det där tycker jag utan betoningar på vissa ord, vilket är helt enligt svenska Skrivregler Glad

Buffy-co
0

Det var absolut inte min mening att skrika…utan just att betona ord.(även grattis då som synes..)
Det är svårt att skriva med inlevelse när man inte får stryka under(skall enligt forumsreglerna enbart användas till länkar)samt inte använda versaler (=skrika)
Jag anser att om man skriver enstaka ord i versaler -samt dessutom med smilisar visar att man inte är arg-då är det betoning av vissa ord..
Det blir så platt och tråkigt att skriva annars tycker jag..när man skriver vanligt på papper understryker eller använder man ju versaler när man vill betona ord.
Jag får väl börja med kursiv stil istället,det tror jag inte att det finns någon netikett-regel om..
Fet stil kan man ju använda ibland också-men ibland känns den väl markerande för mig…

#20 Tack för att du förstod vad jag menade!Skrattande

#16 #19
Och jag tycker absolut att alla har rätt till en åsikt-även jag..Cool

jwen
0

Det är inte så mycket aktivitet i ArtDeCo, men när jag skulle välja kattklubb så kändes den ändå rätt. Har fått mycket stöd/hjälp av kassören och utställningssekreteraren. Fick låna burskynke/låda/filt inför utställningen och tips/råd. Har även mött ordföranden nu i Linköping som var väldigt trevlig.

Däremot så funderar jag på att bli medlem i någon annan klubb också med lite mer aktivitet, tex top cat som verkar ha väldigt mycket aktiviteter. Men låta huvudmedlemskapet ligga i ArtDeCo.

Jag mötte TopCats styrelse och Medarbetare när de ställde ut på Sollentunamässan (där jag jobbar) och de var väldigt trevliga. Plus att det är väldigt mycket aktivitet på deras hemsida.

Aje-T
0

Ja jag är medlem i Top Cat och de är toppen! Lämnade faktiskt Art Deco för att båda mina uppfödare var med i TCC. Flört

Gittan
0

Det finns inga dåliga kattklubbar - ALLA är olika BRA eller TOPPEN beroende på smak och intresse.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Har inte den här tråden hamnat på villovägar. Kattklubbarna kan vi väl diskutera under gruppen "Min kattklubb".

La_Joz
0

Jag håller med LeffeD. Här är det meningen att jwen och Gefjun ska få glänsa! Inte vill vi väl ha såna diskussioner här? Jag menar absolut inte att det är fel att diskutera, tvärtom! Det är viktigt att alla får ha egna åsikter och säga vad de tycker och tänker, men kanske inte i jwens skryt-tråd. Eller vad tycker ni! Glad

jwen: du har en otroligt söt katt! Har du inga foton från utställningen? Hade varit kul att se Gefjun "in action"! 

Kanske dags för en bildbomd på sötnosen!! Sådana kan vi aldrig få för många av!! Flört