Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 1292 ggr
[Lec72]
0

Utställning Helsingborg 11-12/8

Har precis skickan in anmälan för två katter till ustställningen i Helsingborg i Augusti och undrar om det är några fler här som ska dit??

hoppetossan
1

Jepp, jag och Dobby kommer på lördagenGlad

[Lec72]
0

Va kul då ses vi..igen Skrattande

hoppetossan
1

Japp det gör viSkrattande

ChristinaSwe
2

Jag kommer på söndagen med min vita hona, Xiwita

ChristinaSwe
0

#2. tar du med dig din vita hona och i så fall vilken klass går hon i?

[Lec72]
0

Klass 9 och din hona?

ChristinaSwe
0

#6, Xiwita går i klass 7, prata med May och hon trodde att ev konkurerar de på sondagen

[Lec72]
0

Ja hon har ju chansen att bli Champion på Lördag och i såfall tävlar hon i klass 7 på Söndagen *Spännande*

[Lec72]
0

Christina har du någon ny bild på Xiwita?

ChristinaSwe
0

#6, det ska det bli kul att träffas och se halvsystern till Xi

[Lec72]
0

Absolut Skrattande

ChristinaSwe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ingen specielt bra bild men dagsfärsk, här provsitter hon puffen jag sydde klart idag. Hon var lite skeptisk och satt ca 5 minuter innan hon beslöt sig för att det gick att sova i den

ChristinaSwe
0

# 11, kolla May:s hemsida det gör henne större rättvisa

ChristinaSwe
0

har du ngn nytagen bild på Kazumi?

Eine
0

Xiwita,är hon syster till en vit hanne som exporterades och befanns vara döv?Ursäkta,absolut   OT men det bara slog mig..Förvånad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ChristinaSwe
0

#15, Det stämmer hon är syster till Xilian som testades hörande innan han exporterades men nu tyvärr döv på ett öra. Verkligen trist.Rynkar på näsan

Eine
0

#16 han blev bara skrammeltestad enligt henne,inte BAER,så det kan ju vara missvisande.Trist för den uppfödare som köpte honom då hon ju inte kan använda honom i avel…

ChristinaSwe
0

#17, begärde hon BAER, det hade jag nog gjort om jag var uppfödare och köpt en vit katt till avel, vilket fall så har May återköpt katten, men ring gärna May för vidare detaljer.

Jag har meddelat May att du har frågat och hon vill att jag hänvisar till henne för vidare information!

När jag köpt mina 2 cornish har jag meddelat att jag vill ha dem till utställning och alla uppfödare jag varit kontakt med inkl. dig, Eine har sagt att man inte kan lämna några utställningsgarantier, antar att det även gäller avel. Rätta mig om jag har fel.

Eine
1

Glad Vet det hon bland annat skrivit på sin hemsida.Så klart man då funderar lite omkring det hela.Och nej utställningsgarantier kan man aldrig lämna,inte heller avelsgarantier.Men testa om en katt är hörande eller inte kan man ,och det var ju det saken handlar om. Men nog om detta,för så intressant är det inte för min egen del.Ville bara OT och rent allmänt veta.Tack för dina svarGlad