Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 239 ggr
flis
0

Varför olika

åldersgränser?  Om jag förstått det rätt har IDP 10 veckor och Sverak 12 veckor som gräns när ungarna får flytta från mamman. Vad finns det för anledning att de tycker olika? Nån som vet?

Eine
0

Det är väl som åldersgränser över huvud taget, man bestämmer sig . Sverak hade också leverans vid 10 veckor tidigare. Jag kan inte påstå att jag ser att det gör någon skillnad, men jag följer de regler som gäller.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Idp-s regler säger minst 10 veckor men många har en del ungar kvar längre frmför allt de som blivit lite undanskuffade, man får i IDP använda lite eget sunt förnuft

Eine
0

hehehe, där fick du till det…!

flis
0

Men tycker ni att kattungen är tillräckligt stor för att lämna sin mamma när den är 10 veckor? På många hemsidor ser jag att de behåller ungarna tills de är 14 veckor. Tycker det är konstigt om inte katten väger för lite.

Leffe
0

En av mina honor vill bli av med sina ungar vid sju veckors ålder. Hon tål dem inte längre och de får smörj om de kommer. Ska de då tvingas att vara kvar hos henne nästan den dubbla tiden? Jag anser att allt är olika från fall till fall och från individ till individ

smirik
0

Jag tycker CRX kattungar ofta är väldig sena i däran utveckling och att lämna en kattunga vid 10 veckors åldern tycker jag personligen är tidigt. Sen kan det vara enstaka fall och andra raser där det är olika. Tycker 14 veckor är lagom när det gäller crx.

flis
0

Tack för svaren, nu förstår jag  bättre skillnaden.Skrattande

EvaG
0

Är inte en ny lag ute på utredning om att kattungar inte får lämna sin mamma förrän de är 12 veckor?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Fritz
0

jag hörde någonstans att sverak skulle höja till 14 veckor, någon mer som har hört det?

Anna77
0

#9 har läst det med..men kan inte minnas vart! 12 veckor brukar ju vara på Blocket och liknande, det är ju bra iaf..

Eine
0

Nej, men det spelar ingen roll för mig.Vi får ju ändå rösta och påverka i demokratisk ordning iaf inom vårt förbund/våra klubbar. Och då får man böja sig om man har annan åsikt än majoriteten.Dem man vill åt dvs ej registrerade uppfödare, vissa huskattuppfödare etc., gör ändå som de vill och levererar katt vid 8 veckor.Och det tror jag grundar sig på att hundvalpar flyttar vid den åldern..