God morgon 14 juli 2012
Ja så överlevde vi fredag den 13 igen,och en trygg lördag har grytt för många timmar sedan. Jag bara läser en bok i solen på balkongen, dricker för många koppar kaffe,och umgås med mina katter som också vill ha sol på skinnet..En skön lördag.
Ha det så gott!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
I natt blev det lite oroligt för katterna då jag vänt sängen . Det blev lite oroligt då jag plötsligt hade huvudet vid fotändan
. Till slut låg alla katter på sina vanliga platser. Solen skiner och Förja sitter med sin tratt i skuggan på balkongen. Har nog inte tidigare haft en sådan katt som har varit så enkel att ge medicin som hon och det trots att det blir fem unöppningar per gång.
Sköt om er
Nu har det slutat regna hos oss och nu ska det inte regna på minst ett par dagar. Jag hoppas blommorna i trädgården orka resa sig igen. De har böjt sig av vattentrycket. Vissa har gått av så mycket vet jag. Gräsmattan är dyngsur och mer eller mindre gungar om man går på den. Troligen kommer gräset att bli jättegrönt och fint.
Nu har jag att göra ute och barnen är åter hemma och i morgon kommer sambon. Så snart är ordningen återställd trota all regnande.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Växlande väder ömsom sol ömsom regn. Kattungarna är en vecka idag. Ska pröva ta bilder på dom tre. Men mamma katt brukar ställa sig ivägen. Eventuellt så kommer bilder på de tre senare idag.
#3 Ska bli spännande att se
#3 alltid kul att se kattungebilder!
Här kommer en hälsning från härliga Island. Fantastiskt land och i morgon bär det av hemåt. Jag längtar väldigt mycket efter Robban och övriga kattgänget.
har på em återvänt hem då vi hela gänget ligger sjuka utom min man.Vi tog det gemensamma beslutet idag på morgonen,att packa ihop och åka hem.Ej kul att ligga sjuk i husvagnen jag längtade så till min säng.idag vart även barnbarnen de äldre sjuka.ligga där och glo i taket och höra regnet piska var absolut ingen hit.katterna har intagit kattrummet och verkar glada att vara hemma igen.Borta bra men hemma bäst,det är så sant det.
#7 Men oj! Trist att ni blev sjuka,men tur att ni kunde ta er hem.
Hadde gledet meg til en sommer med varme og sol siden vi hadde en veldig dårlig sommer i fjor. Men 11-12 grader og overskyet har det hvert i flere dager nå Huff huff!!
Kunne tenkt meg å bruke mye tid ute, men nå blir det godstolen og håndarbeide.
Hadde vært perfekt å reise rundt på utstilling denne sommeren med Wicca, men ser ut til at manglende papir setter en stopper for det…….ARG!!
Idag har jag sålt katternas vattenfontän, deras vätskebehov är inte så stort eftersom de inte äter torrfoder att det kändes mödan värt att underhålla den. Dessutom dricker de alltsomoftast ur hundarnas vattenskål ändå.
På eftermiddagen har jag varit på en 21-årings födelsedagskalas och ätit tårta.
#1 Skönt med en katt som tar tabletter lätt
#6 Island skulle jag vilja besöka någon gång
#7 Vad trist, men lättare säkert att kurera sig hemma