Glad överaskning!
Tog ett kontoutdrag idag och där fanns det lite mer pengar än jag förväntat mig, det var ju skatteåterbäringen som redan kommit!
Oj så glad jag blev!
Har ni fått tillbaka på skatten än? Eller måste ni betala…? 

Måste betala
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Jag har fått tillbaka!! 8000kr! Tjoho!!
Men den lyckan gick över lika fort med djursjukvårdsräkningar på 2600kr och ett trasigt avgasrör på MC´n. Jag som hade tänkt spara det till semester… 

jabaaaaaaa kollad just och har fått nästan 4000 kr tillbaka 

Vi hade fått, och tur var väl det, så kunde vi betala nästan alla räkningar…. Jag strax över 3000 kr och min man strax över 1500 kr…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag ska betala nästan 2000,
Stolt ägare till tre La permer
Fy vad tråkigt för er som måste betala tillbaka… 

Jag fick tillbaka 2000 kr!
Jag ska betala 156 000 spänn - bräck det om ni kan! 

#9 Ok! Du vinner!! Jag får åtminstone nån tusenlapp över på mina pengar…
fick tillbaka, så pass att jag precis klarar mig till barnbidraget.. mammapenningen är urusel!

Måste betala - suck….! Men gubben får tillbaka dubbelt så mycket som jag ska betala, så nåt roligt ska vi väl kunna unna oss! Hans återbäring fanns på kontot redan i tisdags kväll.
#9 Egenföretagare månne? Jag har fått tillbaka lite. Ska verkligen försöööka att stoppa in det på sparkontot snabbt som bara tusan! De har en tendens att gå åt annars…

..tur o kul för er som får tillbaka, här blev det 12 000 i restskatt för min del, vill säga fula ord, har inga lån förutom studielånet och det är ju inte avdragsgillt. Hade inga lån kanske jag ska säga, bytte bil i januari tog då lån bara för att få lite avdrag, (hade drygt 6 000 i rest förra året) Sjukt system i det här landet. Sambon får tillbaka men inte än…
Ja, jag är egenföretagare, och relativt nystartad, så jag betalar väldigt mycket för lite (snudd på ingenting) i preliminärskatt. :-) Så jag hade insett dert, tack och lov. Fast nånstans fanns det ju ett litet hopp om att jag kanske hade räknat lite för högt, och att det inte skulle bli riktigt så mycket. Men det blev det!
Hmm jag fick betala för första gången på över 20 år …. 349 kr iofs … 
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Jag får alltid betala, vilket jag har himla svårt att förstå.Men försäkringkassan rdar nog lite för lite i skatt?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till alla er som får tillbaka
Själv ska jag betala tillbaka som vanligt, men drygt en tusenlapp mindre än jag brukar. Hmmm… man tycker ju att dom kunde se till att dra den skatten som dom vill ha på en gång
Får ju alltid betala. Man kanske skulle ta och ringa till lönekontoret och be dom dra lite extra så kanske man kan höra till den lyckliga skaran nästa år
#18 och #19 Jag har en vän som faktiskt har sagt till på sitt jobb så att de drar några procent över vad hon behöver betala egentligen, så varje höst (ja hon vill inte ha pengarna till midsommar…) så åker hon på utomlandssemester för pengarna hon får tillbaka! Hon gör så för att hon vet att hon aldrig skulle lägga undan de hundralapparna på ett sparkonto. Så hon ser det som ett slags sparande.
Åh, nu fick ni upp mitt hopp i onödan - kollade precis och det var minsann inga nya insättningar på kontot. Men jag vet att jag ska få tillbaka ungefär 5000, förr eller senare. :) När de väl kommer får de gå direkt till sparkassan tror jag. Annars kommer de bara gå åt till dumma småköp man kunde leva utan.
Fick tillbaka. Men jag har ju ett bostadslån också. Jag har för mig att jag har haft turen att få tillbaka så gått som varje år. Jag drar alltid 200 extra/mån på min löning. Det räcker för att "säkra" återbäringen för mig.
Sålt villan och ej fått svar riktigt än, kanske begär de in kvitton och strular… annars får jag tillbaka 5500 kr i augusti..så jag håller tummarna nu!

Om man är sjukskriven /sjukpensionerad blir det visst alltid kvarskatt…Tydligen som plåster på såren
..
Men jag har i år äntligen fått tag i ansvariga på FK och de har skickat papper till mig som jag måste kolla igenom för att se hur mycket mer dom ska dra..Tydligen mitt eget jobb..
Usch-supertråkigt
#24. Jag har också märkt att Försäkringskassan drar för lite. De borde väl kunna dra lika som när man jobbar
Jag hade turen att få tillbaka.