Chip som inte sitter kvar?
Är på väg tillbaka med mina små bäbisar till vetten igen. Det var lite struligt när vi chipmärkte de, och känner inte chippen på tre av dem. Jag hoppas att de inte åkt ut. Är loite orolig.
Och panik är det ju, i morgon är sista dagen jag kan göra något, för det är ju utställning om 17 dagar. Så ska ta skrutt bilen (den ordinarie vill inte riktigt, samma fel som på väg från Örebro) och ta de inte till vetten och kolla chippen.
Är det någon som har haft bekymmer med chippen? Har själv chippat 17 st innan, utan problem.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Har aldrig haft problem på kattsidan. Har dock råkat ut för en infektion på en valp jag hade hand om, det hade följt med et hårstrå in med chippet och skapade en varkula, när den sprack blev jag orolig att chippet åkte ut.. men det hade den inte gjort, Vetten sa att det är ytterst ovanligt att chippet kan komma ut igen..

Har aldrig varit med om chip som åker ut, men däremot chip som "vandrar runt" lite. Vår Kyra har sitt chip nere vid vänstra skuldran, det började flytta på sig tidigt men nu verkar det ha stannat. Har inte upplevt det med någon av de andra vuxna katterna eller bebisarna.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Det är ju inte säkert att man kan känna det. Har du där emot varit där & förökt hitta det är ju risken större att det flyttar på sig. Har ingen erfarenhet när det kommer till katter, men har nog vart med om det mesta på hundsidan. Chip som vandrar, som försvinner, slutar fungera etc etc…
…på Näsan sitter det mellan skuldrorna och känns jätteväl, på de andra två har jag inte kännt dem alls, bara vet att de är chippade.
#2 Jissas chip har vandrat ner och sitter strax över hennes högra armbåge, men så länge vi känner det så är det väl ingen fara?
Doris chip sitter "perfekt" mellan skulderbladen och Findus chip har vi aldrig känt… det är väl inbäddat… *fniss*

Det är inte helt ovanligt att chippen ramlar ut på nychippade kattungar.Hålet efter nålen är så pass stort att det lätt slinker ut igen.
Stolt ägare till tre La permer

Det var en som inte hade något chip. Vetten som chippade var inte så bra på det, dom var nästan halvägs ute när hon fick ut chipnålen. Så enentligen är det helt otroligt att ingen av de har infektion eller liknande. Skall inte ta den vetten nån mera gång. Även om jag tycker om henne.
Nu var det en bra vette, som jag tycker mycket om, och har ett par år på nacken, så fort var det gjort, och bra blev det. Så nu är alla chippade. I morgon är ju sista dagen för ett sådant ingrepp då de alla ska på utställning på midsommar.
Skirnerns chip har vandrat ner på "bogen". Nästan ner på frambenets framsida.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

#5 Nej, det ska inte vara någon fara, så länge hon inte verkar få obehag av det är det lugnt. Men det är bra att ni vet var det sitter ifall hon skulle bli kollad i samband med resa/utställning/etc så de inte tror hon är ochippad! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Men hoppsan!!! Vilken tur du kollade upp det Natta!!! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Har inte låtit chipa någon Cornoish kattunge. Tycker de verkar så små. Däremot har jag chippat en skogisunge - de är ju lite större - som skulle exporteras till Finland