God morgon 2007-06-08
God morgon. Uppe en timme för tidigt. Första skolturen är borta för terminen., men glömde ställa om klockan. I eftermiddag ska jag till frisören och kapa håret. Hade en tråkig kväll i går kväll. Hade en tid sett fram mot den spännande fotbollsmatchen på teven mellan Norrköping och Sundsvall (håller på Sundsvall). Norrköping vann med 5-0!!!!
Sköt om er idag

God morgon
Äntligen helg… Skall till malmö och köpa pellets i dag efter jobbet, otroligt att det inte finns i DK
Ha en underbar dag alla
God morgon!
Dagens frukost: Leverpastej smörgås med gurka och en tallrik fil med flingor. Oj oj oj vad jag känner mig nyttig! Jag som brukar stå vid bänken och kasta i mig ett glas fil. Nåväl, det är aldrig för sent att ändra vanor!
Solen skiner och det är underbart väder ute, hoppas det håller i sig över helgen!
Ha en bra dag!
Godmorgon strålande fredag! Härlig vecka det här, den har bara susat fram. Delvis pga lediga och halva dagar och delvis pga vädret. Tog tidiga tåget till jobbet idag för att få gå hem tidigare så att helgen blir lite längre. Gick ut en sväng på morgonen för att få ihop lite steg till stegtävlingen (sista veckan!) med jobbet och passade på att fota lite till mitt jobb. Ska ju snart sluta här i Skutskär och istället börja jobba i Uppsala i augusti. Ser verkligen verkligen fram emot det! Fast igår sa min chef här att jag, om jag ville, säkerligen skulle vara välkommen att ta över hans jobb då han snart går i pension… han är stadsarkitekt! Herregud, tänkte jag. Men tackade artigt och snabbt nej. Det är inte åt det hållet jag är på väg. Men lite lockande, och smickrande! var det allt. Ha en fin fredag allihop. Ta det lugnt med kexen… Skönt att bli av med lite kaluffs till sommaren Leffe. Danmark verkar lite besvärligt att ha katter i låter det som smirik, men annars måste jag säga att jag verkligen älskar det landet.
Godmorgon! Soligt värre här. Yngsta grabben uppe och krypandes i lägenheten, medans min "stora" (2 åringen) ligger och sjusover.. fortsätter det så här kommer jag få en tuff tonårstid med honom!
Nu ska det matas lite hundar sedan så ska man väl gå ut en sväng! Maken jobbar helg och med det lång fredag så jag har lite tid att spendera…
#1 vad är det för pellets som inte finns i Danmark? är det kattmat? eller till kattlådan?

God morgon! Här skiner solen och jag kan inte prata, nackdelen med att bli förkyld för min del.
Idag ska jag åka o hämta bilen på verkstaden och sedan ska jag åka o fira en kompis som tagit examen.
Ha en bra dag!
Godmorgon! Sitter och väntar på att honan som varit här på parning (med Chino) ska bli hämtad. Spännande att se om hon får några bebbar framöver. Det var hans första tjej… :)
Skönt att det är helg nu, tycker tom jag som är arbetslös! :)
Här är det molnigt idag, första dagen på ett tag nu. Så typiskt när det är studentdags men det regnar ju iaf inte!
Ha en bra dag alla!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

God morgon !
Ledig och solen skiner, inte ett moln på himlen.Sambon åkt till Ludvika över helgen, så nu gör vi som vi vill hemma. Ja, missarna dricker ur kranen i badrummet, fast de har två vattenfontäner, inte tillåtet när sambon är hemma…ähum…
#1 Vad är det för u-land du flyttat till, ingen pellets.
Ska ta med mig en frukostbricka och morgontidningen ut på balkongen, missarna är redan där ute. De verkligen njuter av balkongen, dygnet runt.
Njut av en hääärlig fredag, var försiktiga med osten o kexen !!

Godmorgon!
Liiider i sommarvärmen och fasar för den resterande sommaren då detta bara är början. Till skillnad från de flesta misstänker jag, trivs jag inte när det är sol och varmt. Den bästa årstiden är hösten! Lagom temperatur, vackra färger, lite regn då och då, blir inte bättre. 
#3 Vilken komplimang från chefen, sug i dig!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God förmiddag!
Jobbar för fullt, solen skiner och ute åker alla studenter förbi på flakbilar och DET HÖRS!! Ska iväg och uppvakta sonens kompis som tar examen och jag och sonen är inbjudna på hans släktmiddag i em, jag i egenskap av "extramamma" och jag känner mig enormt stolt över det! :)
Hoppas du uppskattar klippningen Leffe, du hade en redig kalufs! :)
Kul med dam till Chino, hoppas det blir riktiga snyggingar Kissan! Fast jag uppskattar ju lite mer päls som du vet … ;)
Ha en härlig dag allihop och njut av solen!! Den varar inte för evigt …. ;)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Godmorgon, elelr snart goddag.
Chickan, men grattis! Det var väl en otroligt bra komplimang i alla fall… Och Hugins papper ska vara på väg till dej nu… Agria beklagade..
Men tillbaka till tråden. Har just ätit frukost, en timme sen. I går intallerade vi den nya tvättmaskinen! Hela 7 kg tvätt! Och lika med torktumlaren. Så nu ska här tvättas! Stoppade in min sons alla smutsiga kläder, i en o samma maskin, blev endå inte helt fullt. Lyckan är total just nu…. (Att man kan tycka det är så roligt med en ny tvättmaskin..).
Nu ska jag upp på vinden och mäta i dörröppningarna, så ska jag bygga dörrar. Vi har ett rum på vinden, men sen är det öppet till resten av den o inredda vinden, och över till grannens trapp. SÅ ska bygga igen där, så kan vi utöka boytan så här på sommaren. Jag ska sen näta in bron, så katterna kan få ännu större utrymme att vara på. Efter det ska jag bygga en kattgård på baksidan av trappingången. Så får de gå ut genom fönstret.
Ska in till stan sen i helgen, och köpa en liten pool, men rening. Ingen stor, mest till barnen. (Du kommer väl i helgen cherish?? Vin och grilla?? Och bad, barnen i alla fall, även om vi kan bada också!) Men det blir väl regn om jag köper en liten pool.
Nåja, hoppas alla får en trevlig dag, och lycka till hos frissan Leffe!
Nu ska jag leta rätt på papper och mått band, och snickra lite….
Och om ni inte förstått det så har vi ännu en SOOLIG dag här. termometern visar 35 grader i solen och 30 grader i skuggan… Jämtalnd i alla ära…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Förkyld fortfarande… Egentligen inte jätteförkyld så jag kunde ha snörvlat mig igenom en dag på jobbet, men jag hade en tuff natt med supervarmt sovrum och en tät näsa.
Nu ligger jag i min supervarma lägenhet med alla fönster öppna så mycket jag vågar. Jag har fönster åt all väderstreck utom norr
Vardagsrummet har så klart de största fönstren…

#4 det är pellets till lådan vi inte får tag på
#5 ja jag vet inte Danmark är helt hopplöst som kattägare, ingen pellets, ingen jameswellbeloved, ingen kattförsäkring…
Som tur är har IF låtit oss ha kvar försäkringerna i sverige även om vi inte bor där…super service
Jag lider liksom Anne.S - jag föredrar också hösten och tycker mest bara att det är jobbigt vid den här tiden på året. Dessutom är mitt kontor värre än en bastu. Det ska finnas en fläkt någonstans i källaren, fortsätter det så här får jag gå och gräva efter den.
Mitt kontor är ett sånt där underbart ställe där det är svinkallt på vintern och äckligt varmt på sommaren. 

God kväll!!
Idag har jag varit iväg och köpt sand till katternas låda. Vi har ju PeeWee egentligen, men det funkar inte riktigt längre… När Isa har varit på lådan och bajsat så vägrar Mistie gå på den. Istället sätter hon sig på golvet och uträttar sina behov. Helst på natten, så vi får en trevlig överraskning på morgonen när vi kommer in i badrummet. Kanon, för man har ju aldrig bråttom på morgonen…
Nej, nu har vi köpt Everclean och ska testa det istället. Då kan Isa täcka över sitt bajs, och förhoppningsvis accepterar Mistie att gå på lådan då. Vi får avvakta och se. Så fort jag hade hällt upp sanden i lådan så kom Isa och skulle utforska. Gräv, gräv, kiss, lukta, gräv, gräv, gräv, bajs, gräv, "oj-vad-ligger-där?-en-bajs!-måste-lukta!, gräv, gräv & bajs samtidigt, gräv, "oj-vad-ligger-där?en-bajs!-måste-lukta!, gräv, gräv, lukta, bajsa, gräv, gräv, skutta ur! Ingen dålig invigning, men ni kan ju tänka er hur det ser ut i en låda med pellets där hon inte kan gräva över bajset! Nu ser det iaf ok ut! Får se vad Mistie säger…
Nu ska jag sticka iväg till affären och köpa en påse godis! Sedan blir det en lugn kväll framför tv´n.
Ha en skön kväll allihopa!!
Gokväll !
#14 du berättar alltid så roligt!
Everclean "is the best!" Byter aldrig bort den sanden!
sov gott mina vänner!
God natt!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
nattinatt!