Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 309 ggr
La_Joz
0

Jag är sommarfodervärd!

Åt en dam som heter Edwarda. Hon är ca 5år, ganska tråkig och intetsägande.Jag har lovat ägarna att jag ska försöka få henne att blomma i sommar!

Önska mig lycka till!

Leffe
0
Lullan1
0

Berätta mer! *nyfiken*

La_Joz
0

Jag förstår att ni kanske är lite nyfikna… Hemlis

Lullan1
0

Det där är faktiskt taskigt Flört Vem är hon? Måste berätta NUUU! Skrattande

La_Joz
0

Jag har ju sagt att det är Edwarda! Glad

La_Joz
0

Hon sitter just nu i köksfönstret och återhämtar sig efter en het dag på balkongen. Funderade på om hon skulle få vara ute hela natten, men tänk om det regnar lika mycket som det gjorde inatt! Fundersam

Lullan1
0

Jajaja… men vem är hon då? Jag blir ju så nyfiken så jag spricker! Berätta nu, snälla… Rosor

La_Joz
0

Hon är billig i drift, men kräver att man pratar med henne då och då. Mistie och Isa får inte leka med henne, men jag tror inte att de vill det heller. Jag funderar på om jag ska ta och duscha henne imorn om det blir en lika varm dag som idag…

Lullan1
0

Hmm… undrar om det är en pelargon? *fniss*

La_Joz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på skönheten kanske kan vara något!?

(Glöm inte att jag skrivit i "Övrigt")

La_Joz
0

Min bror och hans tjej åker till Lofoten och jobbar varje sommar, och då brukar de placera ut sina älsklingar hos diverse vänner. Jag hade hoppats på att få vara fodervärd åt Kurt (en vacker chiliplanta), men vi fick "äran" att ta hand om Edwarda. Taskigt! Hon har ju precis blommat över!! Men, men… Jag förstår deras tanke då vi har två katter som gärna tuggar på allt!! Glad

Lullan1
0

*skrattar så jag trillar av stolen* Smile

En orkidé, ok då fattar jag! Tjusiga namn förresten! Det kanske är en bra ide att namnge sina blommor… Men iofs så blir mina aldrig så gamla att de hinner få några namn. Jag har ogröna fingrar om man så säger Cool

La_Joz
0

Min brors tjej berättade för mig att min bror har namntvång på alla växter som ska in i lägenheten. Dessutom ska namnen komma från olika huvudpersoner i klassiska böcker. Tänk om vi skulle namnge alla växter här hemma. Jag odlar ju som en tok på balkongen!! Har säkert 10 krukor basilika med 3-7 plantor i varje kruka. Pust!!

Elica
0

lol… Men akta dig La_Joz. Jag har förstått, att också blommorna känner på vad man tycker om donm. Om du vill få henne och pigna till, får du inte kalla henne tråkig - speciellt orkideorna lär vara känsliga……. I varje fall jag har tyvärr fått alla och dö. *skäms*

AlexH
0

hahahahahah Skrattande där lurade du mig allt!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

La_Joz
0

#14 Men jag har faktiskt riktigt bra hand om orkideer! Jag har en som blommar för andra gången nu! (Tog visserligen 5år…)

Jag tänkte att jag skulle lyckas få Edwarda på smällen! Lyckades nästan med en utav mina, men råkade putta till den en dag, så keikin dog.

#15 Va bra! Alltid kul att luras lite!! Glad

chikan
0

Moahhahaha! Listade ut snabbare än Lullan vad det var frågan om. Räcka ut tungan Men så är jag ju et blomfreak själv. Ni ska få se en bild på våran förlovningspresentsorkidée om jag orkar ta kort på den någon dag snart. Den har blommat konstant med minst två blomstänglar sedan vi fick den. Och det var för två och ett halvt år sedan! Fast nu har jag väl jinxat det genom att skryta så bara för det så den dör väl inatt!

cherish
0

Hahaha! Å så jag skrattade .. jag var ju oxå dödsnyfis och undrade till VEM eller VAD du var sommarfodervärd! Dagens skratt! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

motvind
0

Hahaha. Du lurade mig! Jag bara, men vaddå tråkig och intetsägande, hur kan man säga så om en liten KATT?! Hihi. Skrattande

Anna77
0

*ha ha * det var roligt!! Jag satte i en fuskblomma i den så ser den ju ut som en äkta eftersom bladen finns kvar! Man kan köpa en orkide'-pinne liksom och bara sticka i det blir jättesnyggt!!

La_Joz
0

Åh, så kul att jag lyckade lura några stycken!!

chikan: Fram med kameran och fota innan den dör!!! Flört 

cherish: Jo, jag hoppades att någon skulle undra vem och vad! Alltid kul att få nån att skratta!

motvind: Tack!! Jag hoppades att någon skulle reagera när jag skrev "tråkig och intetsägande". Det finns väl ingen katt i världen som man kan säga så om! Glad

Anna77: Tack för tipset! Det ska jag kolla efter i helgen när jag är ute och shoppar skor med sambon. Finns alltid nån bra inredningsaffär i närheten! Edwarda är iofs vacker för att vara en orkidé utan blommor. Jag gillar sättet de har placerat henne i en hög kruka, så bladen kommer upp! Men jag har en egen orkidé som ser riktigt tråkig ut. Får nog bli en fejk i den så länge…

Anna77
0

Hoppas du hittar en fin fejk!

"tråkig och intetsägande". Det finns väl ingen katt i världen som man kan säga så om! Glad Absolut inte!!