Vikt på hona?
Funderar på om min hona är lite liten? Hon är ganska mycket mindre än min hane. Min hona väger 2,4 kg. Är visserligen bara 8 månader, men växer de något särskilt efter det? Min hane gjorde inte det. Vad brukar era honor väga?
min hona växlar mellan 2,6-2,9 kg.. det beror helt på vad som ligger bakom, om det är stora eller små katter.. 2,4 är nog ingen fara.. hon kan nog lägga på sig lite till hon är ju inte färdigvuxen vid 8 månaders ålder..
äter och dricker hon bra så är det inget att oroa sig för..
Har ingen vekt på hoen min når hun var 8 mnd, men når hun var 9 mnd var hun 2,75 kg.
Hannen min er 9 mnd om ca 2 uker, han veier nå snart 5 kg!
Tack för svar
!
Då är ju era honor något större än min hona. Min hane är 1.5 år och väger 3.2 kg och han är precis lagom, men ganska mycket större än min lilla tjej då.
Jag är inte orolig över att hon är liten, hon äter och dricker som hon ska. Det vara bara att noterade att hon är mindre än min andra kisse och funderade över hur det brukar se ut. Både hennes mamma och pappa är större, har träffat dem båda. Längre bak är jag inte säker.
Min Vättis väger 2,3 och har gjort det under många år. Hon är fertil.
-- Eternity is a very long time --
Mina honor väger 2.4 respektive. 2,5 kg och är 10 må nader båda 2.
Mina honor väger 2.4 respektive. 2,5 kg och är 10 må nader båda 2.
Jaha, men då kanske min tjej inte är så ovanligt liten ändå
Min kastrerade hona på 2 år väger 2,4 kg och är nätt och fin i kroppen.
Min kastrerade hane väger 6,9 kg men har gått ner från 7,5…. Han är en bjässe och var det redan som kattunge, men han har synlig midja och en osnygg "tigermage".
Besökare har svårt att se att det är samma ras på dessa två fina bästa vännerna.
Inser att jag har stora katter när min hane vägde 4,3kg när han var fertil och i toppvikt. Mina honor har vägt mellan 3,0-3,6 kg allihopa.
Min Angel som är 7 mån snart väger 2,8.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Min fertila hona på 1,5 år väger 2,8 kg.
www.kickemcattery.se