Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 346 ggr
EvaG
0

God morgon 7 juni 2007

God morgon. Snart sovdags för mig. Ha en trevlig sommardag. I eftermiddag ska vi till veterinären för vaccinrting och rutinkontroll. Ha en bra dag allihopa.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

cherish
0

Gomorron!

EvaG: Lycka till hos vetten idag!

Solen skiner även idag och i natt har vi t o m fått det svalt i hela huset med fönster öppna …. ;) Katterna som lojt legat över hela huset helt utfläkta under några nätter och sökt sval plats var som små kattungar på morgonen och hoppade och lekte så nog påverkas de av värmen mer än man tror!

Ska snart iväg till jobbet och håller på få upp HELA familjen och idag måste jag handla mat etc till helgen då äldsta dottern fyller 15 år! :) Ikväll börjar hon intensivkursen för förarbevis till moppen (EU-kort) och kommer inte vara hemma i helgen så vi får fira henne imorgonkväll. :)

Ha en jättehärlig dag allihop!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Leffe
0

God morgon. Började dan med att ligga och dra mig lite för länge i sängen. Så det blev full fart ut till min buss, bara för att konstatera att första skolturen var indragen i morse. Det var bara att gå in igen och nu sitter jag här och väntar på att det ska bli dags för nästa tur. Sköt om er nu och ha en toppendag

chikan
0

Morrn morrn. Sitter och förösker vakna och förstå att man ska till jobbet idag trots att det är SOMMARLOVSväder ut. Suck. Lyka till EvaG hos veterinären, och grattis tll dotra cherish. Säg åt henne att köra lugnt! Min lillasyster ramlade med trimmad EUmoppe, men kom tack och lov undan med blotta förskräckelsen och mängder av skrubbsår! Skönt med lite extraledigt Leffe!

Leffe
0

#3 Ja nu hinner jag med kaffe och till och med påtår.

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Tack, tack! :) Jodå, vi har försökt prata förstånd med henne och tack och lov är hon så himla förståndig i vanliga fall så det borde gå bra. Vi ska ut och leka spättor jag och maken nästa veckan efter uppkörningen så vi vet om vi vågar låta henne skjutsa folk sen. Det är ju bra med MYCKET bak-vikt *hrm* som test då … ;) Det är en stor moppe vi köpt, ska se om jag hittar en bild …. vi slåss om den nu jag o maken och det blir ju värre när HON oxå ska vara med. *asg*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

Godmorgon!

Har precis lyckats äta färdigt frukosten med vissa element av störande kattattacker i youghurten… Isis är av någon anledning galen i mejeriprodukter (kunde hon inte tycka om något som inte är dåligt för henne??) och får slicka kanterna på skålen när vi ätit klart. Nu råkade jag lämna skålen obevakad (korkat, jag vet…) eftersom jag kände mig tvungen att i uppfostrande syfte banna en av kattungarna som bokstavligt talat hängde i gardinen, och när jag kom tillbaka sitter en mycket lycklig vit kisse och lapar youghurt för fulla muggar. *suck*

För övrigt fortfarande risig, men fick mina ostbågar igår så det känns lite bättre i alla fall. Glad 

Eva, lycka till hos veterinären, hoppas allt går bra och att kissarna är friska och krya.

Cherish, passa på att åka mycket moppe nu medan dotterna är iväg, sedan blir det inte mycket åkande för er del. Skrattande

Ha en bra dag alla!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

jwen
0

Godmorgon. Idag på förmiddagen ska jag prova min nya Baden-Baden som jag köpte igår Glad

Idag har jag lovat att hjälpa en kompis genom att stå i hennes butik i 5 timmar, medan de är på skolavslutning. Och ikväll ska jag iväg till en arbetskamrat och försöka hjälpa hennes familj att få igång deras modem/bredband igen efter en datorkrasch.

Och ikväll ska slutfinishen för helgens utställning göras. Kloklippning står inte högt varken på min eller Gefjuns lista Ledsen. Börjar bli nervös. Min första utställning och Gefjuns andra…….

AnnaS
0

Det finns bara ett ord som existerar hos mig just nu - TOKFÖRKYLD!

Ni som väntar på mail från mig, ha tålamod, det kommer. Jag är mer kompis med soffan än med datorn just nu..

majsan
0

Hej allihopa..Jag och barnen kom hem sent igårkväll från en mycket varm dag på Lisseberg..Mina fötter är så ömma idag och någon storlek större..

Det var bra skönt att komma hem till kissebebisarna sen..De hade skött sig väl enligt min granne som var inne titt som tätt och kelade med dem..

Ha en bra dag alla..

smirik
0

Godmorgon

kl 07:00 var det 21 grader ute, och så skall man jobba…livet är orättvisFlört

Iris har blivit stooor, skall ta kort när sambon kommer tillbaka med kameran från stockholm. Halva tiden har gått nu…uhh vad vi längtar.

Ha en underbar dag alla

Ps. cheris ..kör sakta och säkert Glad

Fritz
0

God morgon eller förmiddag! Idag händer det inte så mycket, vi är ganska förkyld här oxå. Solen skinner och det är väl 23 gradr ute och lika varmt inne. Jag har en katt som envisas med att ligga på mig men det funkar inte så bra idag.

Ha en bra dag!

medde
0

Hej och god  dag!
Här i stora staden är det varmt.
Ville titta in och säga tack till er som  brydde er så fint om att min tös ramlat på sin cyckel och fick åka till sjukan,
Tack det värmde!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sol sol sol!!! sitter på balkongen och solar och läser bra bok! Slutade vid ett idag, jätteskönt, då hinner man få lite sol på sig med!

Ha en fin varm dag alla!!

Lullan1
0

God kväll! Det låter som ni har haft en härlig dag i solen!

Själv sitter jag här framför datorn och halvsover, är så in i vassen trött. Det har varit några tuffa dagar på jobbet (många är lediga) och jag ser verkligen fram emot helgen.

Har lovat sonen att vi ska gå runt HELA ringmuren på lördag (ca 3 km), det är inte så långt men för en 6-åring är det ett dagsverke! Vi ska ha med oss matsäck och filt, måste ju ta pauser då och då! Hoppas på fint väder bara!

I morgon är det äntligen fredag och förhoppningsvis ska jag få sluta lite tidigare på jobbet.

emiya
0

Ååååh, nu är det en sån där otrolig solnedgång igen! Önskar man kunde filma den!

Så är det kväll igen, vad dagarna går fort!

Godnatt alla!

chikan
0

Solnedgång nu? Här har det varit halvskumt ett bra tag…

Inlägget är låst för nya kommentarer