Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 291 ggr
svea1
0

Vår nya lillkisse har kommit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags hämtade vi hem lille Gösta (S*Lexingtons Pommery) till oss.

Tack acas för en jättefin katt!

Han är så fin och mysig! Jag trodde inte alls det skulle gå så snabbt och bra för vår "gamla" katt Svea att acceptera den lilla inkräktaren. Men efter lite morrande, fräsande och brottningsmatcher sov de gott tillsammans efter en dag.

Nu har Gösta kommit på att det är jättemysigt att smaska och tutta på Sveas små mjölktomma tuttar. Svea är måttligt road men låter honom hålla på en stund innan hon får nog Skrattande.

Ni som skaffar en 2-a eller 3-e, ja eller ännu fler katter. Hur har det gått när den nya kommer hem? Tog det lång tid innan de blev vänner?

svea1
0

En bild till..på snuttkatten

svea1
0

och en sista på Gösta

RacerDonnans
0

Grattis till nykomligen. För mig har det gått både bra och dåligt.
Jag har någon som kommit in i gänget på en gång och en som aldrig kom in i gänget utan fick flytta till fodervärd. Tyvärr var det en som jag har ångest än idag att det inte fungerade då hon är de mest spinnande katt jag träffat och en otrolig "människokatt". Tyvärr var hon inte så stark mot övriga och inte så mycket katt katt.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Lullan1
0

Grattis till en jättesöt liten misse! Det verkar ju ha gått helt galant när han kom hem till er, det var roligt att höra! Glad

Jag hade lite problem med Doris när Findus flyttade hem till oss, det tog några veckor innan hon kunde acceptera honom och de är ännu inte bästa vänner. Däremot när katt nr 3 kom, Jissa, så tog det bara knappt 1 dag innan de låg tillsammans alla 3 katterna! Helt otroligt, men jätteskönt att det gick så smärtfritt!

Lycka till med den lille, hoppas vi får se fler bilder på honom framöver!

A-M.H
0

Grattis till en riktig sötnos. Härliga bilder. Lycka till!

flis
0

Va söt han är, påminner om min Jimi. Det har tagit ungefär en vecka varje gång jag tagit in en ny katt.

La_Joz
0

Grattis! Han är jättefin! Och så mysigt för Svea med en kompis! Lycka till!

Buffy-co
0

När jag köpte Buffy var min tidigare katt Danne 4år-han hade då varit hos uppf.i 2 år sedan ensam hos mig i 2 år-med mig hemma.Köpte Buffy bla för att jag skulle börja jobba.

FÖRSTA natten sov han hos Danne-somhos sin mamma..efter att ha hälsat försiktigt på varandra tog Danne den lille till sitt bröst-och där blev han kvar till Dannes död.
Buffy blev aldrig "vuxen" utan fortsatte att snutta på Danne då och då..ända till den sista tiden då Danne var sjuk-då orkade han inte med det längre.

I perioder såg Dannes bröst ut som en hona som nyligen haft diande ungar-uttänjda små påsar till bröst..Oskyldig

Alltså-svaret var…någon/några timmar tog det tills de låg och sov ihopslingrade..Buffy var hett efterlängtad "unge"och blev SÅÅÅ omskött av Danne..Men det är väl självklart lättast med kattunge-vuxen katt, jämfört med två vuxna katter!
Jag hoppas det går lika snabbt med Buffy som gammal 7åring och en ny liten kattunge-snart framöver..

cherish
0

Grattis till nykomlingen! Vilken liten sötnos! Och eget skafferi har han hittat *fniss* även om det är rätt tomt där … Härligt att höra att det gick så bra och så fort! Han är verkligen söt …!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Leffe
0

Grattis till tillskottet. Det går fortare än man tror, i de flesta fall, att få katterna att komma överens. Framför allt om en liten är inblandad. Hur som helst - fina bilder på dina katter

AnneAlva
0

Grattis, vilken liten söt snuttnos!

Har inte så bra erfarenheter av att ta hem ny kisse, det tog 2 månader innan Isis accepterade Thera och vi vågade lämna dem ensamma utan tillsyn, men det är ett extremfall å andra sidan. De andra gångerna vi fått tillökning har det varit i form av egenuppfödda småkissar så de har liksom smugit sig in i gruppen obemärkt. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0

Gu' va' söt han är! Grattis till tillskottet!

Anna77
0

sötnos!! För oss tog de en vecka tiöö tio dagar innan de var fullt accepterade av de andra katterna.

chikan
0

Här tog det två veckor av tandagnisslan gråt och förtvivlan. Men nu är de kompisar! Visst slåss de fortfarande, och om jag gosar för mycket med Hugin så kommer Fuffens springande och ger honom spö! Och så tittar han missnöjt på mig och vägrar kurra när jag gosar. Då är det bara husse som duger!