Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 213 ggr
La_Joz
0

Snart allergifri!

Tjoho! Måste bara berätta om min sambos allergibehandling!

För två månader sedan påbörjade min sambo sin bioresonansterapi.

Under en månads tid gick han på 1-2 behandlingar i veckan, totalt 7 behandlingar. Sedan skulle han halvera sitt allergitablettsintag och ta en månads uppehåll. Min sambo tar nu en halv tablett var 4-5:e dag, vilket är väldigt lite!

När han förra veckan körde igång igen så visade det sig att hans "allerginivåer" sjunkit ganska ordentligt. Hon som behandlar honom ville att han skulle testa sin allergi på häst under helgen, eftersom det är häst som varit absolut värst för honom. Så när vi var på Nordens Ark i lördags klappade han ordentligt och nära på två hästar och sedan petade han sig i ögat. Timmarna gick och inga besvär visade sig!

Så underbart!! Nu är det nog inte så många behandlingar kvar. Vi ska försöka ta oss hem till min mor som har två huskatter och en perser, för där brukar han alltid känna av allergin. Får se hur det går, men det verkar ju fungera hur bra som helst! Jippie! 

Här kan ni läsa lite om den kliniken han går på i Göteborg. 

kissan78
0

Vad skönt för honom!!!
Det ger ju oss andra allergiker hopp!! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

La_Joz
0

Ja, förhoppningsvis är det något vi snart varmt kan rekomendera. Väl värt varenda krona! (600:- per tillfälle). Tänk er: Aldrig mer tabletter, eller risken att glömma ta en tablett om man ska hälsa på nån med djur. Nu kan han ju inte längre skylla på allergin när jag vill ha med honom på utställning! Skrattande

kissan78
0

Kommer absolut att gå igenom den behandlingen jag med men den får tyvärr vänta tills jag hittat något jobb så jag har råd…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
0

Wow vad roligt att höra! Jag blir så inspirerad. Men som du vet är jag osäker på det där med astman. För er andra som inte vet så är det så att jag klarar allergin utan att ta tabletter om jag tar min astmaspray regelbundet. Men så fort jag glömmer den så smäller det till. Men jag tror jag ska ringa och prata med någon klinik här i närheten och höra vad de säger.

ChatNu
0

Vad skönt med såna framsteg!!!
Ja allergier är ett gissel för många..hoppas man kan utrota det snart:
Kul att det gått så bra ..
//maria

Buffy-co
0

Vad skönt att det funkar!Skrattande

Lullan1
0

Vad härligt! Skrattande

RexPect
0

#4. Likadant för mig, har jag bara min inhalator så är det inga problem.  Men visst vore det härligt att vara helt symtomfri.  Jag har bara varit på en utställning i mitt liv, eftersom jag inet tål pälskatter.  Anordnas det rex/devon/sphynks utställningar?

smirik
0

Fantastisk att det kan behandlas bort, jag kanske skulle pröva det mot min pollen allergi. Grattis La_joz

La_Joz
0

Det är helt underbart! Får se när vi har tid att hälsa på min mor och testa allergin på "riktigt", om det nu kan bli mer på riktigt än med häst… 

#9 Ja, du borde verkligen testa! De säger att behandlingen är effektivast mot pälsdjur- och pollenallergi. Även eksem är relativt enkelt att bota. Sedan ska behandlingen vara bra mot en massa annat, men det vet jag inte så mycket om. Men verkligen väl värt att kolla upp!

RexPect
0

Fortsätt att rapportera! Funkar detta är det värt varenda öre!

Pollen- och huskattsallergiska Annika

emiya
0

Pollenallergi kan man lindra betydligt genom att äta en tesked honung om dagen från oktober till april. Under vintern tar jag också ofta honung i teet, när jag bakar och i viss mat (där det passar). På så vis vänjs kroppen vid pollen i små doser hela vintern, vilket gör att man inte reagerar så kraftigt sen i maj-juni. Jag har prövat detta och det fungerar faktiskt! Använder inte längre någon medicin, men kan behöva lite ögon och/eller näsdroppar någon gång ibland om jag befinner mig mitt ute i klorofyllen.

Värt att pröva!

Lullan1
0

#12 Vilket bra "husmorstips" med honung, det ligger nog nåt i det som du säger. Glad

cherish
0

GRATTIS!! Förstår att ni är lyckliga och tänk så udnerbart för din sambo att slippa vara allergisk i framtiden! Hört talas om behandlingen förut och den har hjälpt en kollega. Önskar att det fortsätter gå lika bara så han blir fullt frisk sen!! Och att han följer med dig på utställningarna snart då … ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

emiya
0

#13  Det var så skönt att slippa tabletterna som gjorde mig väldigt trött, det var härligt att få uppleva en sommar igen, inte bara "ta sig igenom den"! Och jag tror helt och fullt att det är tack vare honungen! Ska säga att när jag först hörde om detta var jag skeptisk, men nu vet jag ju att det funkar!

Linda357
0

vad är det för behandling ???? låter ju toppen..

min son håller på att vaccinera bort allergin och det tar 3 1/2 år med massor av sprutao, jag har även ställt mig i kö för en sån behandling, men är ju så spruträdd.

emiya
0

#16 Läs mitt inlägg #12! Det handlar om honung!

Leffe
0

Måste kännas härligt när en behandling fungerar så bra