Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 199 ggr
Leffe
0

Nationaldagen 2007-06-06

Gittan
0

God morgon och hoppas alla får en bra dag

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Wiveka]
0

Idag bär det av tll Gotland. Makens systerdotter tar studenten på fredag. Vi åker hem igen på måndag.

Abstinensbesvären kommer att bli stora tror jag…….Glad

Vi hörs nästa vecka, ha det bra allihop!!

smirik
0

God morgon

Mycket trött, har en hona från yeomans på besök, sambon skall ta henne med till stockholm i dag men hon var mycket gosig i natt Räcka ut tungan

Ha en trevlig dag alla

RacerDonnans
0

God morgon.
Sitter och sover än då jag var uppe till strax efter 03.00 pga en massa olika saker. Hade massor att göra igårkväll eftersom jag varit borta ett par dagar, hängde här, jagade "bus" på byn m,m.
Nu måste jag i alla fall upp då jag skall till förskolan och hämta femåringen som haft övernattning där. Sjuåringen och pappsen åkte till farfar på övernattning och vi skall åka efter nu runt 11.00 tiden. Vi skall fira nationaldag där. Han bor så fint vid Långans strand mitt i skogen så där är det fint att fira dagar då man är "stolt" över Sverige.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

medde
0

God morgon!
Solen skiner fåglarne kvittrar
Min lilla tös cyklade omkull igår så det vart nästan 6 tim på astrid lindgrens barn sjukhus,
Så det blir lugnt här, åker ner till ängen där dom har lite uppträdanden, samt att åka in till den stora staden varnar dom ju för pga demostrationer,
Så jag och tös  ska ha en lugn mysig dag
ha det bra allihopa
mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

RacerDonnans
0

Hoppas det gick skapligt för tösen i alla fall så inte halva sommaren blir "förstörd" och att hon snart vågar och kan cykla igen. Passa på att rå om varandra rejält nu!

Ha en fin dag allihop!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Lullan1
0

God förmiddag!

Underbart väder ute och vi är på väg en sväng ner på stan för att handla lite. Sen blir det att åka ut till svärmor och hjälpa henne i trädgården. Mysigt.

#5 Stackars din lilla flicka! Hoppas verkligen att hon vågar cykla efter den händelsen! Är själv livrädd ibland när min 6-åring är ute och cyklar med sina kompisar. Men man kan inte skydda dem från allt, även om man gärna vill!

Hoppas att ni får en härlig nationaldag, glöm inte att det är fotboll Sverige-Island i kväll på TV:n!

Leffe
0

#7 Inte glömmer man att det är fotboll-kvalGlad

La_Joz
0

God förmiddag!!

Idag var jag uppe tidigt för att släppa ut katterna på grönbete! Alltså på balkongen. Fram med stolsdynor och ut med deras tält och en skål vatten. Sen gick jag tillbaka till sängen och sov en timme till! Inte kan man tro att Isa har blivit kastrerad! Hon springer omkring och busar som aldrig förr! Mistie däremot är lite sur på mig. Så fort jag kommer i närheten så gömmer hon sig. Det är jag som har tagit på mig att ge henne medecin 2ggr om dagen, och det smakar tydligen pyton!

Solen skiner som bara den ute! Ska cykla iväg och köpa kruka till mina tomater idag.

Och sedan det viktigaste av allt: FOTBOLL!!! Heja sverige!! Tyvärr så får min hjälte inte vara med och spela idag… Gråter 

Ha en skön dag allihopa!

chikan
0

Godmorgon, uppe med tuppens om valigt. Räcka ut tungan Bikinin är på så nu väntar gräsmattan nere på gården med solstol, solglasögon, en kanna vatten och slutet på min bok. Det enda som saknas är vågornas susande. Katterna får inte följa med ut än, för varmt! Det blir en sväng när skuggan lagt sig över gården. Hugin är fortfarande djupt skeptisk till hela den här gå-ut-grejen, men Fuffens bara ääääälskar det!

A-M.H
0

God morgon ! Uppe med tuppen här också Oskyldig. Full sol och jättevarmt, nu är det sommar. Alla missar på balkongen, de äälskar det stället. Vi ska också undvika "huvudstaden" idag. Har ju ett stort grönområde vid knuten och Mälaren på några minuters gångavstånd.

Uteaktiviteter blir det idag. Solar dock aldrig, har en sån där ljus delikat (ha ha ha ) hud som inte är så förtjust i sol.

Räknar på när vi kan åka o titta på kattungar ur en speciell kull, en liten hona har vi tänkt oss till hösten. Nu blir ni nyfikna va??
Hmm 2

AnneAlva
0

God eftermiddag!

Är sjuk idag och sitter inne och tycker synd om mig själv. Ska skicka ut sambon till ica på ostbågsjakt om en stund, han knotar redan. Men med mig som sjuk flickvän får han uppoffra sig som aldrig förr. Gnällig? Jag? Nääee… Oskyldig

Hoppas ni andra får en trevlig dag i solen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

A-M.H berätta genast! Nyfiken så jag dör!

Anne.S Det är rätt! Kör med honom bara. Klart du ska ha ostbågar när du är sjuk. Fattar han inte det? Flört

Själv är jag efter några timmar solning lite mör och tänkte ta en prommis ner till stan med lillasyster och käka lite glass.

cherish
0

Heja Sverige!!

Började morgonen med bikinin på och utfodrade barn och djur med frukost, sen var det SOL och MYS som gällde! Fram till kl 12 höll jag på med att utrota maskrosorna med maskrosjärn men nu har jag skavsår i handen så just NU går de säkra tills det läkt till sig. ;) Barnen har duschat i spridaren och hunden likaså. Dreamy, Phoebe och Paige har fått vara ute och jaga flugor en sväng och jag mitt nöt glömde fotografera! *iiii* Firar nationaldagen hemma idag för det är på tok för varmt att sätta sig i bilen och åka in till stan, maken ska åka med barnen och bada med vänner. Jag har letat efter väggflaggan men inte hittat den men William har gjort en flagga på skolan så den flaggar fint idag. :) Har oxå passat på att ligga och sola och låta solen värma upp min frusna själ lite … ;) *mmmmm * Underbart!!!!

#2: Ha en härlig helg på Gotland - vi är avundsjuka för vi kommer inte dit i år men nästa år - då blir det igen! Vi åker ju dit så ofta vi kan och det blir ca varannat år nu.

#5: Hoppas det läker till sig fint med tösen och att hon snart kan cykla igen!

#9: Roligt att höra att missarna mår bra!!!

Chikan: Är Hugin skeptiskt mot det gröna?? ;) Han fullkomligt älskade att vara utomhus förra sommaren så jag hoppas det snart går över!

Ann-Marie: VAD är det du säger?? En liten hona?? Och det har du inte sagt nåt om?? VAD är det här?? Nu måste du bara berätta!!! :)

Anne: Klart han ska köpa OSTKROKAR åt dig, hälsa från mig att sjuka kvinnor KRÄVER sånt! :)

Ha en underbar nationaldag allihop och njut av SOMMAREN!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

emiya
0

Låter som alla haft sol och fint väder idag! Härligt! Här vid kusten är det lite kvavt, så stavgången får vänta tills lite senare när solen är på nergång. Har tagit det lugnt, varit ute på promenad, sen suttit på balkongen och läst en Stephen King-bok "Drömfångaren". Tvättmaskinen är snart klar, dags att hänga andra tvättomgången. Flaggan hänger ute på loftgången och vajar lojt i vinden, katterna ligger på varsin stol ute på balkongen och sover djupt.

Anne: krya på dig!

Medde: hoppas ni fått mysa riktigt idag, du och tösen!

La_Joz: skönt att Isa mår bra! Hoppas att det ordnar sig med Mistie också!

Eine: tack för grattishälsningen! Jag vann ju en mugg med katter på iaf! 

Och till sist: HEJA SVERIGE!

Anna77
0

seg idag, blev lite kex och ost (?) igår.. på trevlig uteservering.

Idag var vi på dressyrtävlingar i värmen, hästarna var slööa. Vi satt på en bänk i solen..oj vad varmt det blev.

#5 hoppas hon mår bra?

#12 krya på dig

Önskar alla en härlig dag/kväll!!!

ScatCat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stora flaggan åkte upp naturligtvis och Theia fick genast en grej att ligga in! Hoppas att inte flaggvårdarna kommer och sätter dit oss.Generad

Men detta är naturligtvis en stor hedersbetygelse för flaggan. Oskyldig

Lullan1
0

#17 Shocked Det skulle mina fd arbetskamrater se! Då hade flaggan varit tvungen att "kasseras" Skrattande Jobbade tidigare på ett regemente bland en massa militärer… *ler*

Gullig bild!

Leffe
0

Vilken avslutning på nationaldagen Sverige-Island 5-0. Heja Sverige friskt humör!

Sov gott nu från mig!

emiya
0

Har gått stavgång, flaggan är nertagen, matchen och Nationaldagen är slut - dags för sängen och "Drömfångaren" en stund! Godnatt!

Inlägget är låst för nya kommentarer