Spindelmannen och pensionären
Önskar SÅ att jag hade ett foto att illustrera gårdagens rex-incident med.
Är i flytt tagen och hade ställt min resårsäng (200x160) på högkant mot väggen. Superkul för Rexar med lite för långa klor som inser att man kan klättra både uppför och nerför med sugproppstassar(Det är nu ni ska se spindelmannen framför sig) på madrassen. Upp å ner å hit å dit som galningar på denna stora fyrkantiga klättervägg for småttingarna Jack å Bayzen.
Mamma Buffy som ogärna gör pinsamma saker och alltid utstrålar coooool tittade dock på och så mest irriterad ut. Jag försökte få igång henne lite genom att lyfta upp henne så att hon skulle känna att klorna gjorde att hon kunde klättra horrisontellt. Då börjar hon PROMENERA horrisontellt UTAN att fälla ut klorna medan jag fick lyfta i lagom takt, ända upp på 2 meter, sen hoppade hon ner direkt och tittade uppfodrade på mig och åstadkom ett "MJAU". Nu skulle jag "promenad-lyfta" henne igen medan hon gick uppför väggen utan att hjälpa till alls själv (Det är nu ni ska tänka "pensionärspromenad") och inte gick det snabbt. Det tog 5 klättringar innan hon ledsnade och hittade på annat.
Det mest löjliga är nog ändå att jag glatt lyfte upp henne om och om igen tills hon var nöjd med sitt väggpromenerande….

Ha ha ha, vad gör man inte för sin lilla primadonna! Vi böjer rygg för vår lilla diva så snart hon behöver en trampolin föt att ta sig högt upp…..

Katt-curling?
Haha! Jag kan precis se det framför mig. För närvarande har vi mitt i hallen en uppställd, jätteful och målarfläckig aluminiustege som står ivägen för allt och alla (så att Peter ska kunna ta sig upp till hatthyllan.) Dessutom har han fått för sig att det inte räcker med att allt dricksvatten ska komma ur kran, dessutom ska matte kupa handen under kranen, så att han kan dricka ur den…
Och jag gör det.
Curlingmatte är bara förnamnet.
#0 Haha! Tack för dagens mest illustrativa beskrivning av cornish-upptåg! Underbart!
Underbar berättelse!

HAHAHA!!! Underbara katter du har! Jag kan verkligen se dem framför mig! 
#3 Precis vad jag blir kallad av min man :-)
De är påhittiga de små liven

Tack för att du ger oss så underbara historier här RexPect!!
Ha ha ha…jag såg allt som på film framför mig och hrm -jag vet hur det är att flytta med Cornishmonster..har gjort det 6 gånger-men de älskade det!Då händer det ju grejer…
Tur att man älskar katterna så mycket annars hade det varit outhärdligt att packa/packa upp alla silkespapper mm ur kartongerna..
Man fick många micropauser=kattlekspauser!!
*skrattar högt* Vilka bilder jag ser i min skalle!!! Curlingmatte - jaaaa, vilket härligt namn! Vad gör man inte för sina underbara pälsklingar …. andra människor som INTE är kattmänniskor tycker ju att man är knäpp i skallen … fast det har jag förstått sen läääänge tillbaka … *fnisssar*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com