God morgon 2007-06-05
God morgon. Det blir en solig dag idag med. Om de inte nu på morgon lagt på mig nya barn i min skolbuss på eftermiddagen slutar jag en timme tidigare då "mina" barn inte åker idag. Och ledigt i morgon! Härligt! Sköt om er nu och ha en bra dag
God morgon. Har precis varit ute med hunden och nu är det dags att väcka barnen. Jo du Leffe det blir en solig dag i dag. Ta det lugnt i dag - tänk på att dagen räknas som fredag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Gomorron gomorron!
Japp, en helt ny härlig solig dag blir det - och varm! Igårkväll hade vi 25 grader varmt vid 21-tiden .. helt otroligt med tanke på att det är här i Norrland. :)
Efter jobbet idag blir det hem och försöka utrota maskrosorna i gräsmattan igen, eller maskrosmattan :( och maken och jag hade en diskussion om blåkorn utrotade maskrosorna eller inte .. jag hävdar iaf att man måste gräva upp de rackarna för att få bort dem - nån som vet? (Lite off topic - förlåt, ska ställa frågan i Trädgård istället) Vill inte ha dem i gräsmattan, även om hunden gillar bladen. ;) Kör nog vattenspridaren så barnen får duscha igen - och hunden. katterna ska nog få komma ut om de vågar sen igen … igår smet ingen ut fastän dörren stod vidöppen - det var för varmt ….
Skönt med en extra helg mitt i veckan i morgon oxå! ;)
Ha en bra dag, drick mycket vatten och glöm inte solkrämen!! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

God morgon!
Här i Göteborg ser det mulet ut.
Men vad gör det! Jag ska ändå bara jobba hela dagen, och i eftermiddag ska jag hämta katterna hos veterinären och raka vägen hem till tvättstugan! Då gör det inget om det är dåligt väder för min del!
Ni som har bra väder får njuta utav det! Ni som har sämre väder får se det positit: Då kanske man får gjort något utav alla måsten som man har hemma!
Ha en skön dag!
God morgon!
Vilken härlig dag. Examenstid här uppe brukar kunna vara svinigt kallt, men alla är finklädda ändå å står och fryser sig fördärvade. I år lär dom inte behöva frysa!
Jag har packat väskan för min instruktörsutbildning som drar igång i morgon. Jag åker redan ikväll. Det ska bli så spännande. Sesam får förstås följa med och bo i stugan. Det blir nog ett spännande kapitel för honom att husera med tre nya hundar plus vår egen vovve. Vilket liv det lär bli!
Ha en bra dag allihopa!

Godmorgon alla..Här ska damsugaren fram tidigt för hela golvet är fullt med blomjord..Hmm..kan det månne vara sex st små rexmonster som gör en nattlig omplantering av mina växter
Fast de ser väldigt oskyldiga ut

God morgon
#5 fick dagens skratt - sköna busunger 
I dag är det Danmarks så kallade nationaldag fast för alla är det endast en extra skön ledig dag.
I kväll får vi besök av Dk yeoman, dem 2 trevligaste killar som finns, mys pys med middag och massor av katt prat
Ha en underbar dag alla
Godmorgon! Hoppas allt går bra hos veterinären idag La_Joz. Cherish har samma projekt som dig med maskrosor och dessutom tistlar! Läste i nån tråd på Trädgård att det var dumt att gräva upp dem om man inte får med hela roten… men det tror jag inte på! Det är så roligt att gräva! Okej, störd jag vet. ;) Sambon är fortfarande sjuk. Inne på tredje veckan nu, och läkaren igår sa att det inte var något. Jobbigt! Halvdag idag så jag jobbar hemma, vet inte vad jag ska hitta på resten av dagen. Kanske ta tag i det här förbenade kattsandsproblemet…

# 2 - Inte ska du utrota maskrosorna, de är ju så himla nyttiga. Man kan kurera flera olika åkommor med både bladen, blomman och rötterna. Det har jag sett på TV, i ett danskt program. Nej, istället ska man odla dem.
Vill man däremot bli av med dessa gula "rosor", ska man använda Stroller. Då växer allt ogräs ihjäl och det är bara att kratta ihop och slänga. Säger en, som egentligen aldrig lyckas särskilt bra med detta.
Godmorgon allihop. Idag börjar jobb-stressen att rinna av. Jag har semester fram till den 6 augusti och det känns verkligen att det behövs
. Jag jobbar på en mässanläggning så under mäss-säsongen så blir det mycket övertid. Det är den som är uttagen nu.
Mycket mys med lill-rexan blir det, och hon klagar verkligen inte 

Sundsvall visade sig från sin allra bästa sida imorse. Klarblå himel och strålande sol. Vaknade av att PRO kören övade på innnergården utanför vårat sovrumsfönster. Inte varje dag får förmånen att vakna till levande musik.
3 dagar kvar till examen…
Hej!
Hann aldrig titta in här i morse, det blev ju lite kort om tid precis som vanligt känns det som. Vad händer egentligen med tiden på morgonen, klockan går ju i 190!
Det verkar som vädret är lite si och så ute i landet och här på Gotland kan jag bara rapportera strålande sol, tropisk värme *flämt* och klarblå himmel! I morgon blir det stranden, någon annan stans går inte att vara på.
Hoppas att det har gått bra vid veterinären i dag La_Joz!
Praktiserat i inredningsaffären idag med. Rätt kul, fast ovant..får lite ont.
Hoppas precis som talaren övan att det har gått bra hos veterinären i dag La_Joz!
Önskar alla en fin solig kväll!! 

Klockan är mycket - men jag har suttit på balkongen och sett en underbar solnedgång! Vad vackert vårt land är iaf! Godnatt alla - antar att de flesta av er redan gått till sängs!