Scandinavien Winner, Örebro
Lycka till i helgen och hoppas att det går bra för "iFokus-cornisharna"-
Rapportera gärna här

Tack så mycket!
Nu ska jag bädda ner mig, allt är packat tror jag. Huvudsaken är ju ändå att vaccinationsintyget kommer med och det är packat sedan länge 
Rapporterar när jag kommer hem!
Lycka till!

Tack ! Cigge badad….igen..ikväll..han såg inte klok ut i pälsen. Hade bytt schampo, hoppas det var det..gamla schampot i igen..och ursköljt..nogsamt.
Rapporterar vid hemkomst, som alla andra.
Lycka till =)

#1 och #3 Lycka till…!!
Synd att jag inte kunde komma dit..mycket blev det både i dag-samt i helgen..lyckades ju dubbelboka helgen-och hjälpa kompis var ju bestämt först..
Men vi hörs av sen Anna!

Ja, lycka till allihopa!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Det ska bli så spännande att höra hur det gick! Sitter och jobbar och önskar jag var i Örebro istället……
Medan vi väntar på rapport kan vi följa resultaten här>>
tack för det Leffe.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ruskträsk fick en superbedömning av Lena men… "En jättevacker kastrathane, synd på pälsen…". Ruskträsk har inte riktigt fått tillbaka pälsen på halsen efter kattunge- och vinterfällning. Han har täckande päls överallt men den är så kort så den är inte tillräckligt rexad… Men pälsen kommer nog och då ni!
Så imorgon vill Lena inte ens se honom igen, så han får stanna i buren hela dagen och charma besökare 
Tids nog får han chansen!
Åå så synd.. men han får en lugn dag i buren i morgon och du får tid att bara njuta av alla vackra katter.
Han kommer igen med sin fina päls åter på plats det är jag säker på .

#12 Ja, Lena tyckte han var supersnygg och beklagade sig över pälsen. Det SYNS ju så väl på en vit katt - de blir rosa! Dessutom så var det bara på halsen… Men men, kul har det varit ändå! 
Fyra stycken Cornishar är Nominerade
*Rexmyntas My Fair Lady kl 11 ** SW-07**
Åh, vad jag är nyfiken på alla resulat. Hoppas ni har haft det trevligt i örebro. Hade tänkt försöka komma iväg och titta, men så blev vi bortbjudna… och det kändes inte okej att tacka nej.
Får de bara ett resultat för hela helgen? För när jag tittar så ser det ut som om de resultat som de fick igår även står där för idag??
#18 Ja det är "en gammaldagsutställning" går alltså över två dagar. Första dagen certen och andra dagen Nomineringar och panel.
Grattis till alla fina resultat och speciellt till *Rexmyntas My Fair Lady !!!!!

..ååhh äntligen hemma fast det varit kul, tack Cherish för trevligt sällskap. Blev även underhållen av din man samtidigt som du underhöll sambon.
Cigge undrar ni hur gick det för honom? Fick sitt CACIB, tveklöst så nu är det Norge, är ju "stoppad" i Svedala innan han varit där. Han har skött sig utomordentligt även hemma hos uppfödaren (Hanna) där det fanns två fertila hanar ( åkt i samma bil som två fertila hanar, sittande i lös i mitt knä ca 15 min) Inte ett pip el fräs, otroligt. Var dessutom burgranne med sin fertila pappa och även det gick utan bekymmer. Lite får man ju fräsa om pappa är burgranne el hur.
Varför är det inte söndag i morgon så man hade varit ledig
Grattis till er som var där!

Grattis till fina resultaten 
Grattis!
AMH: Tack själv och jättekul att återigen få träffas, denna gång lite längre än vid panelen som i Sura. *blinkar* Maken hade det oxå trevligt så tack för att du underhöll honom oxå. *ler*
Phoebe då …? Äh, ni har väl redan sett resultatet antar jag men ändå, hon tog sitt CAGCIB!!!! I konkurrens med Monica L (Blå Kattens) vackra Bella hos domaren Eiwor Andersson som var hård. Jag sa bara "åh" och tänkte rusa fram o hämta henne men Natta stoppade mig *skrattar* för hon skulle vara kvar för BIV-uttagningen. Äh den har hon ju ingen chans i för den tar nån av de andra sa jag och ville bara hämta henne. MEN - hon tog BIV-et oxå!!!! Då började jag skratta och gråta om vart annat och neeeej, jag kunde inte fatta det alls!! Men jodå, jag fick både katt och BIV-pokal i handen!!! Hoppas att nån av bilderna maken tog blev bra så ska ni få se sen. ;) Phoebe fick faktiskt komma fram till nomineringsuttagningen *stolt* och var en av tre katter men där vann (såklart!) en vacker burmilla!
Vår europé blev Ex 1 och i nomineringsuttagningen var hon en av fyra katter men där vann en jättefin sphynx! :)
Så roligt att en CORNISH blev en SW-vinnare tycker jag!!!
Vi kom hem kl 3 i natt och bilen la av utanför Sala. Bara dog. Tur att Natta är bilmek så hon och Ulf fick meka bil med tfnassistans av Nattas make som oxå är bilmek. ;) Sen rullade vi några km innan den la av igen osv osv. Men till slut funkade den och vi kunde åka hemöver och jag tror att Natta körde in rätt mycket förlorad tid. ;)
Nu ska jag strax iväg till jobbet medan maken får vara hemma med sonen som har jättehosta. De var förresten inte alls glada att vara hemma igen, ville mycket hellre vara med mormor och morfar …! :)
GRATTIS allihop - och ni som inte var där, ni måste bara åka dit en annan gång! Vilken upplevelse att bl a se Raymond Alessandro Saetre showa loss som Andreas Johnson … ;) Jag ska absolut dit igen, men nästa gång ska jag vara ledig på måndagen … *ler*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
AnnaS - Ruskträsk ÄR jättesnygg och pälsen kommer säkert och då går de andra kastraterna en osäker framtid tillmötes när han ska upp och fajtas med dem! ;) Otroligt snygg vit kastrat!!
Det var kul att få se honom som vuxen oxå, jag såg honom ju bara i höstas när han var liten men han var ju snygg redan då … *mmmm*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Trött men glad efter en trevlig helg. Som ni redan vet fick min Bella ex 2 och jag är mycket nöjd med det.Min lånekatt Aro skötte sig bra och tog sitt första cert i klass fem.
Nu väntar vi på tid på Ultuna för Bella och sen blir det förhoppningvis parning för hennes del och Aro vilar upp sig inför UK utställning om ett par veckor.
Stolt ägare till tre La permer
Grattis till alla CRX i Focus-rexar!

Grattis alla!!! Nästa år måste jag åka dit!

Grattis till alla fina crx resultat! Och framför allt en SW vinnare!
Skriner fick ju sitt Cagcib, trots fortfarande lite naken på svansen. Och Glenn tog till och med upp honom för nom uttagningen! Och en super fin bedömning fick han. Ngt lång i kroppen och ngt högre satta öron önskas, var det enda "negativa". Och han fick kommentaren: Lugn och harmonisk kille, trots att jag tyckte han var ovanligt "morrig".
Saga fick en ex 3. Men glenn kollade på de tre kattungarna i 10 minuter innan han tillslut bestämde resultatet. Så självklart var det inte. En mycket lovade katt! skrev han bla om henne. Hon slogs av två Änglarnas katter.
Idun fick ex1, men inte uttagen till något nom, trots att Eiwor sa på lördagen att hon skulle upp. Hon tog inte ut någon kattunge. Så där blev jag lite besviken, hon har trots allt varit en röst från bis tidigare. Men, jag klagar inte endå.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Grattis till era fina resultat!
Ett STORT GRATTIS till Rexmyntas My Fair Lady! Wow! Inte illa! Måste var hur stort som helst att vinna SW!!

Måste tillägga ett stort tack till Hanna (Cigges uppfödare) för att hon härbärgerade och födde oss, o till Eva (Rambos "mamma") för att hon "tvingade" oss att prata engelska i två dygn (nåja nästan) lite kul, säkert hemsk grammatik mellan varven o "svenglish".
Grattis till alla jag inte hann gratta på plats, hann med en del dock.
Anna.S kan inte nog säga att Ruskträsk är bland de grymt snyggaste cornishar jag sett. Helt outstanding.

GRATTIS till alla fina katter !!!!