Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 1727 ggr
chikan
0

Cornish rex och vatten

Måste dela med mig av den här underbara filmen som jag hittade på expressens hemsida: http://www.expressen.se/nyheter/1.700738 (för att hitta filmen måste du scrolla ner lite och klicka på "Tv unika bilder" jag lyckas inte kopiera länk till själva filmen).

Fuffens och Hugin är OERHÖRT intresserade av vatten, så det här kanske är ett trick som går att lära dem med lite träning? Vad tycker era cornishar om vatten? Hugin kommer rusande som skjuten ur en kanon så fort han hör rinnande vatten. Sen kan han bli sittande en bit ifrån och glo i evigheter. Fuffens är mera inne på att kladda och grisa med vatten. Han välter allting som innehåller vatten, vill gärna 'styra' vatten som rinner med tassen, och har ingenting emot när det droppar vatten på honom.

jwen
0

Gefjun älskar också vatten. Hon skriker och jamar om hon inte får komma in i badrummet när man duschar (vilket hon oftast får). Sedan sitter hon och väntar medan man duschar, och när vattnet nästan har runnit ut så hoppar hon ner i badkaret och sitter och tittar när resten försvinner ner i avloppet.

Handfatet är hennes plats. Med eller utan rinnande vatten. Likadant med glas eller skålar som är fyllda med vätska. Där ska tassen ner och så försöker hon även att lyfta glas med tänderna för att bära med sig. Ser rätt kul ut. Hon har ännu inte lyckats, men däremot att välta dem.

Hon kan även vara så fascinerad av vattnet som rinner ner i avloppet att hon inte märker att hon står med huvudet under det rinnande vattnet. Men hon gillar inte om man droppar några droppar på hennes kropp (har inte försökt bada henne ännu). Det är tydligen en helt annan femma…..

Elica
0

Elica är också helt vattengalen. Men tyvärr kom hon en gång för närä när jag duschade med handdusch…. Sedan dess får jag duscha ensam:-) Ascanio bryr sig inte alls om vatten.

Leffe
0

När jag haft kattungar har de alltid varit nyfikna när det runnit sakta ur vattenkranen. Så de måste ju dit och kolla och nosa. Får vatten i nosen och hostar. Fram igen då börjar vattnet rinna på ett långt öra. Snabbt därifrån skakande på huvudet. Fram igen, rinner på örat bort. Fram igen. Så kan de hålla på tills jag stänger av. De vuxna bryr sig inte ett dugg om vatten. Jo förresten gamla Mirre blir helt hysterisk och står på toalettstolen och jamar högt om jag badar . om jag duschar bryr han sig inte. Verkar som han vill tala om att det kan vara farligt i vattnet eller som om han vill se till att inget händer

kissan78
0

Zorro fullkomligt älskar vatten, så fort jag spolar vatten i köket kommer han springandes, ska jag diska vill han hjälpa till och spolar jag upp rent vatten så kliver han ner o går runt o slår med tassen i vattnet, kan ju tillägga att han är rätt lättbadad! ;)
Enya som är en dam med väääldigt bestämda åsikter o låter hemskt illa när man håller fast henne stod helt stilla när jag vart tvungen att bada av henne lite byggdamm hon fått på sig.
När det är duschdags så brukar alla katter följa med, fast dem sitter på andra sidan draperiet…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Linda357
0

Lilla Elvira dricker bara rinnande vatten ur kranen, har försökt få henne att dricka ur kranen, men inte det.

Att bada går också bra även om det inte är en favorit, hon stannar fint i vattnet å ser ibland ut att njta, men skönast är nog att slicka sig torr efteråt.

LinusCRX
0

Linus sitter gärna under badkaret när vi duschar och har vi andra bestyr i badrummet så ska han sitta i badkaret och då ska vattenkranen droppa så han kan leka med tassen och lapa i sig lite mellan varven. Glömmer vi sätta på kranen sitter han i badkaret och jamar högljutt.

RacerDonnans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en härlig bild på min Evita i handfatet. Kolla in vattnet som stiger eftersom ploppen är stängd. Hon är så upptagen att leka med vattnet att hon inte bryr sig om att hon blir helblöt!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Lullan1
0

#7 Underbar bild!Skrattande

Här hemma är det bara tjejerna som älskar vatten. Doris leker ofta i handfatet och sitter alltid på badkarskanten och "fiskar" när man badar.

Jissa dricker endast vatten ur glas på bänken eller rinnande från handfatet…

Findus, ja… han avskyr vatten! Han springer som en tok om han så bara får 1 droppe på sig! Flört

Här är en bild på Doris när hon ligger i handfatet!

chikan
0

Haha! Vad fantastiskt att höra om era katter när det gäller vatten. Trodde att det bara var jag som hade helt onormala och konstiga katter, men så är alltså inte fallet. *phu* Underbara bilder RacerDonnans och Lullan! Skrattade riktigt gott.

RacerDonnans
0

Tack Lullan för en underbar bild. Är det något typiskt för maskade att leka i handfatet?

Chikan om du har lika tokiga katter som vi så har du lyckats bra.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

EvaG
0

Här har vattnet en enda uppgift . släcka törsten!Glad

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
AnneAlva
0

Vad avundsjuk jag blir när jag hör om era katter som tycker att vatten är en trevlig sak. Mina har i det närmaste vattuskräck. Det började med Isis, hon har aldrig gillat vatten, eller jo, kanske utspillt på golvet… Sedan har hon smittat alla andra katter som kommit innanför vår dörr så nu är alla hopplösa, sabla katt! Glad

Eine, jag skyller på dig! Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

La_Joz
0

Vilken underbar film med tigern! Wow! Vilket djur! Fast det är ju inget jämfört med våra farliga bjässar… Flört

Mistie tycker att vatten är till för att drickas, och vill helst ha det serverat i glas. Isa vill ha det färskt ur kranen, annars så går glas ganska bra det med.