Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2195 ggr
ChristinaSwe
0

Soldyrkande vit Cornish

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Xiwita älskar solen, minsta lilla solstråle lägger hon sig under, så fort balkongen är öppen så sitter/ligger hon mitt i solen.

I och med att hon är vit så är hon ganska oskyddad för solen. Hur gör ni för att klara era ljusa cornish för att inte bli brända?

//Christina

EvaG
0

Intressant fråga. Det jag kan tänka mig att pälsen skyddar som andra pälsar. Sedan är det inte så att vitt reflekterar medan svart färg drar till sig värmen. Det är bara en tanke. Hoppas någon vet hur det är.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MrsCecilia
0

Det undrar jag med, Robban har fått fräknar och blivit solbränd på öron och vid ögonen..

Eine
1

Jag brukar hänga upp jättetunna gardiner runt balkongen,så som man gör söderut. Mitt andra alternativ är att inte släppa ut dem under värsta solen. Många pratar om att använda solskydd men det gör inte jag,mina avskyr kladd.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
0

undrar också mina soldyrkare sätter sig i alla solfläckar de kan! Sookie har fått fräknar på öronen också så nu är jag lite reserverad till att låta henne vara ute på balkongen om hon ska sitta i solen.

Ulricah
0

VI hade en helvit huskatt tidigare, pälsen skyddade ju kroppen och det tror jag även en cornish päls räcker till, men öronen smörjde vi alltid in med solskydd för att han inte skulle bränna sig, få ont och riskera hudcancer. Och öronen på en cornish är ju ännu mer oskyddade så dem jag tänker nog smörja med barnsolcreme i sommar. Även mörka cornishar har ju nästan nakna öron och kan ju ha tunn päls, någon i en tidigare tråd föreslog en tunn jumper på kroppen om man inte vill kladda med solskyddscreme.

Avots
3

Har samma problem med min vita cornishdam. Hon älskar att sola och jag har testat solkräm, sydde en solkeps till henne…. men det funkade inte, har i bland satt upp solskydd i form av tunt tyg runt uteburen, inte låtit dem gå ut då det är som mest soligt……, hon är nu snart 8 år och trots ivrigt solande så verkar hon må bra fortfarande i bland har hom blivit lite bränd vid öronen och på nosen men….. hon måste ju få njuta av livet… och för henne är att sola en stor njutning, så jag har bestämt att hon inte kommer få någon hudcancer……

Någon annan som har något bättre förslag?

Ulricah
0

#6 Gillar sista meningen, inställning är viktigt Glad