Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 482 ggr
cherish
0

God morgon 1 juni!!

Tänk, första sommardagen idag - om man ser det som så iaf .. :) Solen skiner, 7 grader varmt ute o de har sagt runt 18-19 grader idag så SHORTSEN åkte på för första gången i år! Ska det va så ska det va.

Nästan allt är packat, bara lite till, sen blir det avfärd mot Örebro och Scandinavian Winner Show efter kl 12 (närmare kl 13 tror jag för jag slutar ju kl 12) när Fylgias hämtat upp mig och maken och Marina (Fylgias nya fodervärd). Jag hoppas det ska bli skoj!!!

Ha en riktigt härlig helg ni andra, går det så hör jag av mig under helgen! ;) Kramisar!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Hanna-H
0

God Morgon!

Idag blir en fullspäckad dag med förberedelser för SW och våra gäster.. Var igår uppe alldeles för länge och byggde om en bäddsoffa Skrattande. När projektet närmade sig sitt slut fick det namnet "Jaggjordejuiallafallettförsök". A-M.H och hennes K kommer att få stifta närmare bekantskap med soffan i helgen, hihi. Tyke ska duschas igen idag, suuuck. Bullan har gått 4 veckor här i helgen och bebisarna både känns och syns, magen har börjat bukta och det känns lätt knöligt och jag har känt minst tre små knölar.

La_Joz
0

God morgon!

cherish: sommardag??? Idag har vi i Göteborg 11 grader kallt uta, och regnet hänger i luften. Burr! Flört 

Hanna_h.: Så mysigt med en bebismage, och trevligt med besök! Det är garanterat värt mödan med projekt "Jaggjordejuiallafallettförsök". Ha en kul helg!!

Alla ni som ska till Örebro och SW i helgen vill jag önska lycka till! Vi håller alla tummar och tassar för er!

Själv ska jag åka ut till Tjörn i helgen, igen… Imorgon ska jag åka tillbaka till Gbg med Isa några timmar, för vi ska vara med på Djurens Dag på Backaplan i Göteborg. Som en kattutställning fast ingen tävling. Lite reklam för klubben och de olika raserna! Ni som har möjlighet att komma är välkomna! Det är mellan 12-16 vid Hisingen Zoomarknad.

Leffe: synd att jag inte fick reda på Djurens Dag tidigare, för det hade ju varit perfekt med några flyers att dela ut. Men det får bli nästa gång!

Ha nu en skön dag allihopa!

Lullan1
0

God morgon!

Äntligen fredag! Det är så obeskrivligt skönt!

Vi har börjat planera för fullt hur vi ska göra med nya lägenheten, golv - tapeter osv osv. Ska nog åka runt och titta lite på stan i helgen för att få lite inspiration!

Hoppas att ni får en härlig fredag!

smirik
0

God morgon

Utflykt med kollegor till kl. 24 är ingen bra ide, är lite trött i dag Förvånad 

Önskar alla er som skall på SW en jätte trevlig helg och lycka till, är inte avis alls.

Iris har blivit jätte tjock och hon har endast gått lite mer än 3 veckor, undra hur många bebisar det finns? Hanna_h vi kommer få bebisar nästan samtidigt, vad roligt Glad 

Det är mycket att längta till, båda egna bebisar och en lilla Vera tjej.

Ha en underbar dag alla

solskensbarn
0

God morgon! Nu väntar en härlig helg och sen bara två dagars arbetsvecka. Vi ska vara ledig klämdagarna efter nationaldagen. Härligt värre!

Hoppas ni får en fin helg, jag lär vara långt från datorn skulle jag tro!

RacerDonnans
0

God morgon!

Trevlig resa Cherish. Hälsa alla andra i bilen från mig. Jäg räknar med att få lite bilder och rapport!

Som sagt här skiner solen i vackra Jämtland.
Jag skall till en smed som lär ut lite enkelt smide samt lagar en god lunch i det fria med vår sjukskrivningsgrupp i Lärarförbundet Bräcke (mitt fackliga jobb som jag jobbar med på dagarna förutom några få timmar på skola). Vi kommer garanterat få en härlig dag!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

God morgon.  Här är det molnigt. I natt regnade det ganska ordentligt. Ni som åker till Örebro idag - trevlig resa och kör försiktigt. Och lycka till på utställningen och sätt gärna upp den lilla "affischen" om vår sajt som finns att hämta i en tråd #Gör reklam…"
Själv ska jag på studentuppvaktning idag. Sköt om er nu

AnnaS
0

Man kanske borde börja packa inför SW? Jag tog fram burskynket igår kväll och kollade var stamtavlan var någonstans. Nu ska jag bara stryka det och så måste jag komma ihåg att köpa mat åt Ruskträsk och leta efter bekräftelsen och hämta bilen och köpa mat åt mig och göra annonser för lilla Joss och för mina kattungar och tvätta Ruskträsk och gärna hinna sova tidigt eftersom jag ska upp 5 imorgon…

Kan någon förlänga dagen med ca 5 timmar? Gärna efter arbetstid? Flört

Eine
0

God morgon alla ! Visst är det sommar! Allt grönt beter sig som om det är 1 månad framåt i tiden!Ha det gott och lycka till med utställng och fester och tapetköp.Jag ska uträtta lite ärenden med en väninna.Osten är helt slut också..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

God morgon!

Jag packar i förtvivlan. När man har ca 60 mil o köra, så kanjag ju inte glömma något. Det mesta är färdigt. Ska bara pcka i bilen, o kolla det sista (det är ju det som tenderar o ta längst tid..). Ska ta med kaffe också. Filt o nackkudde.

Skirners svans har inte blivit riktigt bra än, även om det har kommit fjun. Men inte tillräckligt, så han kommer inta att få sitt cert idag, möjligtvis om han är själv, vilket inte är så troligt…

Ska pyssla innan jag åker o hämtar upp Cherish och Martina (det är ett r med också cherish…=)  ), och sen plocka upp mat innan vi åker. Tur att jag inte behöver köra hela vägen i alla fall.

Ha det bra, och ska ta med datorn, så kan jag se om ni får rapport!

Soligt och framför allt varmt! Vi sov med sovrumsfönstret lite öppet i natt. Otroligt!

Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

ScatCat
0

Här är en stillbildswebkamera som visar Phoebe med sin nyfödda kull, snart 2 dagar gammal. De små mår gott och magarna börjar bli runda.

http://web1.vattnet.com/wetterborg/webcam.html 

Precis! Lycka till på SW ni som åker dit. Ta det lugnt på vägarna dit bara. Igår kändes dom som om en aggresiv våryra slagit ut i trafiken.

AbigailGabble
0

#11: Å, de är så bedårande! Det är väldigt svårt att få nåt jobb gjort. Ersätter Weminas för förlorad arbetsinkomst? Annars borde sånt här nästan vara förbjudet! Skrattande (Nej, nej, skojar bara! Stäng för allt i världen inte av kameran!)

Såg att du var hemma - eller rättare sagt, hoppades att det var du. Annars hade ni haft en främmande karl i huset som klappade era katter. Skrattande

Eine
0

Grattis. Jag har inte sett så mycket bebis, mest ett förtjusande virrvarr av svansar och ben….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
0

God dag. Har precis klivit upp och satt på kaffebryggaren. Ska i väg till "kexochostbolaget" och köpa rödkex. Kex och ost partaj i morgon kväll.
#11 kul att se bilderna
Lycka till med utställningen ni som ska dit.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Linda357
0

Hej på er, förutom att hålla koll så inte Elvira äter upp nya tillskottet Uma här hemma så ska jag idag bygga en myggnätsdörr, har köpt allt material så nu ska jag leta fram sågen bara.

vilket väder, hoppas ni får en skön dag Cool

majsan
0

Scat_cat  Har helt missat att ni fått tillökning..Jättegrattis ..

Ha alla en bra dag ,här är det regn och rusk…

Och lycka till allihop på SW i helgenSkrattande

kissan78
0

God dag! Har just kommit hem från veterinären, har varit och hcm-scannat Chino & Betty och allt var nromalt!! Nu börjar det närma sig parning för mina nakenfisar, bara ett avelsgodkännande kvar på Betty sen ska dem få träffas!

Här är det också fint väder, klarblå himmel och solen som skiner varmt!! Underbart, ska gå ut en sväng med Zorro och sen kanske grilla!

Ha det så trevligt alla som ska till SW och även alla andra! Cool

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

AlexH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag, Här är det fullt upp med vattkoppor förkylningar och ont i halsen.. ska nog åxå köpa lite röda och vita kex Skrattande har hört att det är bra för halsont.. även så skulle "whiskeyost" funka så man får väl skära/hälla upp en bit sådan åxå :)

I helgen ska vi vara Valpvakt, då våra ena Farao ska över till norge och tävla .. så då tar vi hand om kennelns valp. Får se om sture lär henne ett och annat, det blir första gången hon träffar en katt Flört

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

majsan
0

OJ..villken vacker hund..vill ha vill haKyss

Leffe
0

#18 Finns det inte en ost som heter Doctorns Special?

ScatCat
0

#12: Jo, det är jag som är hemma. Arbeta hemma idag och passar Phoebe. Fastän hon verkar klara sig utmärkt själv. Utan mammakurs!!! Då får vi 4 obrutna dagar där vi kan se att allt funkar. Har just avverkat 2 timmar telefonkonferens med en norsk IT-leverantör. Puuuhh. Fortsätter 12:30.

AnneAlva
0

Goddag!

Har suttit en timme lite drygt och gått igenom vad som skrivits sedan i onsdags kväll. Jisses vad ni skriver människor! Här kan man ju inte vara borta ens en dag innan det är tre "sidor" trådar att ta sig igenom. Skrattande Det är så roligt att det är ett så aktivt forum, aldrig en trist minut. Glad

Igår sprang (nåja, det är väl en definitionsfråga…) jag vårruset. Aldrig en idé jag skulle komma på själv, men sista dagen på jobbet och jag ville visa lite "good will", kanske betalar igen sig med en bra referens senare? Flört Fast nu såhär i efterhand känns det ändå rätt bra, lite trött i musklerna bara, men det överlever jag lätt.

#2 Vad roligt att få visa upp lilla skruttan, hon gör nog kanonreklam för rasen så go som hon är!

#11 Vad roligt med webkamera, och vilka söta krabater ni har, nu vill jag ha småkattungar igen! Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AlexH
0

#20 jo det kanske det gör… har hört att cognacsost är rätt så läkande åxå Flört

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

God morgon ! Varit uppe i en evighet, frissan (de små gråa håren måste ju bort). Både sambon o jag lediga idag, han sov sött när jag kom hem 11.40. Men det beror väl på att somliga inte lägger sig tid.

Tack Hanna att vi får komma, när Radisson Hotel inte vill ta   emot oss. Ähum..

Cigge ser inte bra ut i pälsen, hade i nåt i panik och nu kan jag bara tala om att jag är tvungen att bada om honom. F-n har aldrig haft några besvär med hans päls men nu…inför SW.

Härligt med alla små cornishbebbar här, ska klämma på Bullans mage nere i Örebro, jag tror att det finns en liten lila däri *drömmer*.

Nu återstår tusen saker att göra.

Ha en bra dag, somliga av oss ses i helgen

Party Time

Aje-T
0

Lycka till alla ni som ställer på SW! Jag håller tummarna hårt för fina placeringar!!

Anna77
0

#11 kul att se bäbisarna!

Önskar alla en fin fredag och stort lycka till alla ni som ställer på SW såklart!!

Ikväll lugn hemmakväll. Ensam lördag söndag sambon ska till Liseberg med jobbet för de blev årets butik.