Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 327 ggr
[Silkwaves]
0

God morgon 31 maj

Ja, God morgon till er alla -

Här har det inte riktigt varit en så god morgon än..

Jag fick en Katt i filmjölken !!

Ruth landade som en projektil  i filjmölkstallriken ! Fillmjölk över hela mig och halva köket + överallt där Ruth hann springa med sina filmjölkskladdiga tassar !! och detta kl 5.00 på morgonen … Gaarghh vilken start - nu åker jag till jobbet…

Eine
0

God morgon.Det gäller att åka i Rätt fil antar jag??Ska till Arlanda och hämta katt…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

God morgon

Anki vilken underbar katt du har, är hon billigt till salu i dag eller?Cool 

Skall på utflukt med jobbet i dag, skönt att få vara tillsammans med kollegor på ett annat sätt.

Spännande med ny katt Eine? Hoppas vi får se bilder

Ha en underbar dag alla

Lullan1
0

God morgon!

Vilken härlig start på din morgon Anki.H, man ska ju märka att man har katter, eller hur? Flört

I kväll ska jag till veterinären med Doris och Findus, det är dags för vaccination. Undrar om jag ska ta med Jissa också, annars blir hon ju alldeles ensam hemma. Hon får nog åka på en liten utflykt hon med!

Eine du måste berätta mer… Inte vara så hemlig! Skrattande

Smirik härligt att få vara tillsammans med sina arbetskamrater på ett mer avslappnat sätt! Det brukar ge otroligt mycket. Hoppas att ni får kul!

Ha en bra dag!

cherish
0

Åh Anki, stackare! Men Ruthan ville väl bara bättra på det vita kanske?! ;) Och på samma gång ljusa upp väggar o sånt i köket … *fniss* Hoppas dagen går bra trots den rivstarten!

Ny katt, Eine?? Spännande isåfall!! Eller ska du bara hämta …. :)

Hoppas du får en härlig utflykt Smirik! Håller med, det är kul att se kollegorna utanför den vanliga lunken på jobbet. Vi har friluftsdag på jobbet imorgon och jag vet att de ska ha en dag på ett jym! ;)

Själv slipper jag för jag och maken ÅKER till Örebro! Japp, det löste sig!! :) Är så glad. Har nyss packat bilen med barnens grejer för när jag slutar är det föräldrafika på dagis och sen iväg på grillfest på skolan där jag är klassförälder. Efter lite grill och brännboll ska vi skjutsa barnen till mina föräldrar så vi är väl tillbaka SENT ivkäll. Då är det bara sista grejerna att fixa, som att se över klorna en sväng till och spana i öronen och sen sängen … Imorgon efter kl 12 åker vi! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

La_Joz
0

God morgon mina vänner!

Idag började jag dagen som jag alltid gör, nämligen med att torka kattkiss på badrumsgolvet! Mistie vägrar kissa och bajsa i lådan och Isa har bajsat där. Ikväll ska jag ta fram den gamla lådan och ställa den på golvet där Mistie kissar, så får de väl ha två lådor istället…

Trots kisstorkandet så känns det som en underbar dag! Solen skiner och det är härligt ute! Passade på att gå till jobbet idag! Ikväll ska sambon och jag tillverka ett nytt skrivbord. Spännande!

Anki.H: Härlig morgon! Men visst kan man inte bli arg på sina älsklingar vad de än gör? Katter blir alltid så lätt förlåtna, för de är ju så söta!!

cherish: så skönt att det löste sig för er! Lycka till med dagens alla bestyr!

Ha en skön dag allihopa!

Eine
0

Oh ledsen om ni blir besvikna, men jag hämtade *bara* min siames Irmeli som blivit parad i Luleå.Förra kullen föddes och dog inom 4 dygn, så vi provar igen. Det var sorgligt att se sex orientaler bara dö en efter en…och Irmeli blev lite förvirrad nästan..Hon letade sina bebisar och började till slut tycka att Ayla(1år) var en lämplig nyfödd att pyssla om.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

God morgon.. Ledigt - härligt. Men katterna bryr sig inte, de ligger helt utslagna på sina sovplatser.
Anki din katt kanske var bussförare i sitt förra liv, de använder ju gräddfilen. Vilken syn det måste ha varit
smirik hoppas du får tur med vädret.
Eine synd att inte Arlanda ligger på andra sidan om Stockholm från Uppsala sett för då hade du ju kunnat mellanlandat hemma hos mig.
cherish skönt att du kommer iväg till Örebro.
Lullan lycka till hos veterinären.
La_Joz det är inte klokt vilka idéer katter har.
Allihopa sköt om er och ha en bra dag

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det en helt underbar dag. Igår kväll föddes det tre små underbara krullingar hos oss. Vi är inte 100% säkra på könen, men preliminärt 2 tjejer och 1 kille. Skrattande Bilden är på en av flickorna.

Lullan1
0

#8 Grattis!

AnnaS
0

#8 åååååh, en liten silvertjej!! GRATTIS!! Kyss

Hos oss är det lite bekymrat. Tindra är orolig för sin lilla silverpojk och har inte ro alls. Hon bär undan honom hela tiden och är stressad när han är nära. Han ska till veterinären nu för att se om allt är OK, men något är ju uppenbarligen fel eftersom Tindra inte vill…

smirik
0

#8 Stort Grattis

#9 Hoppas inte det är något alvorligt fel på honom, håller tassar och tummar

Elica
0

Grattis Rexmamman! Den där lillusen har något i sig - tycker jag. Alldeles härlig liten kreatur. Det är målnigt här, men dom har lovat fint väder så jag planerar och "flytta ut till stogan" med hela Zoon för några dagar- när jag först får lite städat….. Är nog ännu lite närvös hur det kommer att funka - har varit där bara en gång med katterna - och dom sov ett dygn efter det:-)…… hoppas att allt går bra med din silverpojke #10! Ha en bra dag alla!

cherish
0

Åh Rexmamma - vilken underbar lite bebis! GRATTISSSS!!! Vill se fler bilder!!!!!

AnnaS - hoppas det går bra hos veterinären och jag håller oxå tummar, tassar och tår för att det inte är nåt allvarligt!!

Elica - hoppas ni får en härlig helg i stugan! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Hemma från Umeå, måste plugga dygnet runt nu om jag skall hinna klart till innedagarna nästa vecka. "Suck".

Anki H De kan vara ganska billiga när de fördärvar frukosten. Snopet att hamna i filen kan jag tro.

Grattis till de små Rexmamma!

AnnaS Jag tänker på er idag och hoppas den lilla raringen kommer klara sig.

Cherish kul att det ordnade sig, hoppas ni får en bra helg!

Till er andra önskar jag en bra dag. Skall lägga ut några bilder i alla fall idag. Börjar med två på en svartsilvermönstrad grabb sen får vi se! Har massor av fina på Harmony som nu sitter som en "riktig" katt skall göra. Hon är en riktig linslus och sällskapsjuk som få. Varje gång jag kommer in och pratar med dem tittar hon upp och är nyfiken. Hon är den som gärna sitter i min hand utan ett pip. Kan dock inte lägga ut hur många som helst på den lilla damen. Hon får alltför mycket uppmärksamhet ändå!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kakannan
0

Grattis!!

Lullan1
0

God kväll på er!

Vilken härlig aktivitet det har varit idag! Det finns hur mycket som helst att läsa och titta på, ni har verkligen varit flitiga må jag säga! Flört

Jag har varit med Doris och Findus vid veterinären i kväll och vaccinerat dem. Jissa fick följa med och hon blev snabbt veterinärens lilla hjälpreda. Findus och Doris satt kvar i transportburen, medans Jissa modigt klev ur och utforskade HELA rummet + veterinären. Hon är så go, min lilla kavata skrutta!

Anna77
0

Kul Lullan att det gick så bra! Lilla Jissa, vad söt hon är!

Önskar alla en fin kväll! Nu ska jag gå och lägga mig i ett varmt bad och ta ett glas vitt och en spännande bok av Anna Jansson.

Näsan är förövrigt på mycket bra humör och gosar mycket, värmer mitt hjärta!

Lullan1
0

Vad härligt det låter Anna, jag ska natta sonen och sen blir det nog en kopp te framför tv:n. Har inte kollat om det är något sevärt på tv:n i kväll ännu, jag hittar säkert nåt att kolla på!

Inlägget är låst för nya kommentarer