Bara kvinnors lott?
På väg till toa städar jag när jag går igenom vardagsrummet.
Vattnar blommorna sopar undan i öppna spisen
viker ihop tidningarna.
På väg genom köket ger jag katten mat
plockar undan koppar,sätter på kaffet.
I hallen rättar jag till mattan,lägger vantarna i lådan.
I badrummet äntligen
Jag plockar ihop torra kläder byter handdukar,
Slår på tvättmaskinen.
och så sätter jag mig på toaletten
Medann jag sitter där,torkar jag golvet.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det där är så kvinnligt!!!!! Vi ska göra allt samtidigt 
#0 Du är mer än välkommen och komma hem till oss för dina toabesök
Med två småbarn och hundar så hinner jag inte med allt som du hinner på ditt toabesök, jag ligger alltid efter med städningen…

Och tyvärr har jag aldrig lärt detta "kvinliga". Och det syns i lägenheten. :-))
Teoretiskt kan jag förstå, praktiskt , näe jag är nog för lat…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Underbart Medde! För visst är det så vi är? Vi kvinnor ska alltid vara så himla praktiska och effektiva, göra allt samtidigt för att vinna lite tid. Tid till vaddå? Plocka mer tvätt, diska lite till?
Nä, jag skulle nog må bra av att kunna koppla bort alla "måsten" ibland. Det kanske är fler med mig? 
#1 visst är det kvinligt hmmm…. enligt mannen jag va gift med
#2 tack för välkomnaden,men nej tack, hinner inte!!
#3 what can i say!
#4 men jag tyckte det va hemtrevligt hos dig
#5men lullan1, ta dig tid och koppla av måsten, om jag bodde på gotland skulle jag varje kväll åka och titta på havet.
men då måste jag bo på gotland annars städar jag vidare!!
mvh
#6 Vaddå åka till havet och titta
Jag ser ju havet från mitt köksfönster! Jag kan diska och titta ut samtidigt så du!
VET DU!!!! hur avis jag är.
jag har sagt i flera trådar hur avis jag är på dig.
Bara älskar gotland, finns nog ingen finare plats i sverige ,med risk att få på näbben,men älskar den ön!
#8 Hihi, jag vet! Det är därför jag retas lite! 
hmmmm……

Det här är helt Off topic. Men jag mailade just med en kompis som bor i Visby. Jag skall till Gottland i mitten av august! För första gången! Delvis är Lullan1 skyldig:-) Du hade den där fantastiska bildbomben för en tid sedan…… Så akta dig Lullan, kan hända att du får en "provnosare" då:-) Måste bara börja planera, vart alla djur, och skall jag komma via Stockholm eller Hfors…
#12 Vad roligt, du är så välkommen! 
jag trodde att intresset för att rensa kattlådan och fylla på mat skulle avta, menmin dotter på 9 år är så stolt över att ha en katt att ta hand om, så hon gör det så fort hon kommer hem från skolan 
#14 gulle henne!

Skaffa er en hemmaman som fixar städning, tvätt, disk etc, själv sköter jag kattlådorna och hjälper till med matlagningen! 

#16 Finns det såna verkligen? 
Inte här. Jag försöker städa hemma själv
Både jag och min sambo städar, men vi har delat upp det så att jag tvättar och bäddar och han lagar mat (underbart god- jag blir rund), dammsuger och putsar fönstren.
Visst har jag det bra, har ej rört en dammsugare på 4 år *hihi*
#11 Tack. såg detta nu.vad glad jag blev!