Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 716 ggr
cherish
0

Katt i västsele :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lovade ju visa bilder när jag provat västselen på Phoebe. Åh vad vi hade skoj!!

Hon och Paige fick följa ut, de andra ville inte … Båda var livliga och sprang på gräset men först tyckte de att det var äckligt att gå på … :) När jag satte på Phoebe västen så stelnade hon till, hela baken blev som förlamad … jag blev nästan rädd!! Jag har en kul bildserie men jag ska lägga ut den på sajten så får ni titta där, här visar jag första bilden på henne. Hon ser inte glad ut … ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

cherish
0

Här kommer bilden på Paige .. hon hade varit full av liv och ville inte var still, när hon fick på sig selen hände samma sak. Baken blev som förlamad och hon satte sig … :)

www.shaneequas.com

chikan
0

Hihi, de vänjer sig. Första två gångerna Fuffens hade väst så backade han tills jag tog av den. Men nu springer han, jagar humlor och klättrar i träd med västen på sig!

Lullan1
0

Gud så gulligt! Det var iallafall väldigt utrycksfulla bilder, man ser precis vad de tänker! Skrattande

ChatNu
0

Ja det var verkligen gulligt..& vilken bra sele det verkar.Glad
Min sphynxkille Robbie fick en luvtröja på sig vid ett tillfälle…han drabbades av totalförlamning med stela benSkrattandemen nu har han vant sig.
Din lilla tjej var i alla fall jättesöt i sele & biler tagna utomhus är ju så dina.
//Maria

svea1
0

Den västselen ser ju jättebra ut. Var kan jag få tag på två sådana?

Jag använder vanlig sele till min katt men hon blir oftast heltokig, snurrar, slår kullerbyttor och till slut sitter inte selen där den ska….

Lullan1
0

#5 Kolla med La_Joz här på sajten, hon kan nog kanske veta hur du kan få tag i sådana selar.

LinusCRX
0

Jag skulle också vilja evt var man kan få tag på en sådan söt väst. Måste utöka Linus garderob Skrattande

chikan
0

Vi beställde västarna genom La_Joz mamma på något vis. Det var La_Joz som fixade. TACK igen! Men jag betvivlar att hon orkar beställa en ny runda. Men man vet aldrig! Ni som är intresserade kan ju alltid höra med henne vad namnet på firman heter så kanske ni kan beställa själva?

Tänk på att beställa en STOR väst, då de verkar vara anpassade efter kaniner och illrar och inte katter och hundar…

Linda357
0

selen ser så bekväm ut, men det kanske blir lite varmt under den, men helt klart nå att överväga.

La_Joz
0

Hur går det för katterna och deras västar? Har de vant sig än, eller?

Isa och Mistie stortrivs i sina! Isa är jätteduktig på att gå i koppel!

Till er som är intresserade utav västarna så var det jag som fixade dem genom min mamma som praktiserade i en djurshop. De tog in en specialorder då vi var så många som var intresserade, men alla i butiken är nog slut nu. Om det är nån som är intresserad så kan ni ju höra av er, så kan vi se om det är tillräckligt många för en ny beställning!

cherish
0

Tack så mycket för era gulliga kommentarer!

Japp, köpte västen via La Joz och hennes mamma. Toppen om fler vill ha. Jag köper gärna en till, en större denna gång för jag har ju bara en väst nu eftersom jag sålde den andra vidare då den var för liten.

Phoebe är inte kompis med västen ännu, är förlamad fortfarande ;) men vi ska öva mer om kvällarna framöver och jag räknar med att det löser sig!

www.shaneequas.com

LinusCRX
0

Hej, jag googlade lite och fann på Amazon.com en hel del västar för hundar visserligen i diverse storlekar, modeller och mönster (söta små körsbär, döskalle eller en skinnpaj). Förvånad

Gå in under rubriken Pet Supplies och sök på "Pet Vest Harnesses". Måtten är i inch, men jag konverterade till cm, så storlekarna borde bli så här:

XS Neck 6"-7" (15.2-17.8 cm) Chest 9"-10" (22.9-25.4 cm)

S  Neck 8"-10" (20.3-25.4 cm) Chest 12"-13" (30.5-33 cm)

S/M Neck 9"-11" (22.9-27.9 cm) Chest 13"-15" (33-38.1 cm)

M  Neck 12"-14" (30.5-35.6 cm) Chest 17"-20" (43.2-50.8 cm)

L  Neck 15"-17" (38.1-43.2 cm) Chest 21"-23" (53.3-58.4 cm)

En del har max vikt - så lb till kg blir t ex 7,7 lb = 3,5 kg 9 lb = 4,1 kg

Väntar med spänning på modevisning Flört