Vad tänka på när omplacering kommer hem?
Hej, det här är mitt allra första inlägg här så jag hoppas det blir rätt! :-)
Om ca 2 veckor kommer Doris, en femårig CR-tjej hem till mig och min familj! Är det något speciellt jag ska tänka på precis vid första mötet med nya huset? Hade tänkt att bara öppna buren och låta henne ta den tid hon behöver, men vissa säger att man direkt ska visa var mat/vattenskål och toaletten är någonstans.
Vi har ett ganska stort och öppet hus, så vi har ingen möjlighet att skärma av så att hon bara kan vistas på en mindre yta i början.
Tar gärna emot tips från någon som varit med om detta själv! Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag! ;-)
Det kommer att gå jättebra.Låt henne göra sig hemmastadd i lugn och ro.Hon kommer utforska saker undan för undan.hon kommer snart lära känna sin nya familj,bara låta det ta den tid hon behöver.Hon kommer snart att hitta både matskål och toalett.Lycka till med Doris och välkommen också hit till oss alla crx vänner.

Toalådan brukar vara en bra utgångspunkt för vidare utforskande. Kanske framför allt för kattungar, men även för äldre katter. Det är så jag alltid går tillväga när jag introducerar en katt för en ny miljö.
Lycka till!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Håller med nakenkatt fullt ut! Det kommer ta lite tid innan hon känner sig hemma helt och hållet. Låt henne strosa runt i lugn och ro så kommer allt bli bra! Vissa katter behöver lite längre tid på sig att komma tillrätta i sitt nya hem. Vi har två omplaceringar och det tog ett par veckor för vår hona innan hon kommit tillrätta. Vår hane däremot gick det snabbt för, ett par dagar och sen hade han aklimaktiserat sig helt och hållet! :) så det är olika, men stressa henne inte med mys och beröring, kan bli mkt att ta in i början då ni har ett stort hus osv! :) jag är ingen expert och skriver bara av ren erfarenhet! Det kommer säkert gå jättebra, minns hur glad jag var efter vi skaffat vår första crx, ni kommer inte bli besviken! Lycka till!! :)
Jag brukar alltid visa en ny katt (ung som äldre) vart kattlådan är..sen låter jag "den" få gå runt och kolla läget :-)
Tack! Då kör jag på det! Öppnar buren i hallen intill kattlådan och låter henne ta det i sin takt! 
Det ska bli så spännande! Ungarna kommer att bli förvånade dock…de har sett bild på Doris och är stensäkra på att hon är en kanin. (2 och 3 år, inte de skarpaste knivarna i lådan) 
#5 Vi brukar säga att när vi skaffa crx så fick vi ett helt zoo - katt hund, apa … i ett, du kan säkert klämma in en kanin där också 
Låter underbart!