Cornishar på semester!

Vilken härlig bildserie! Ni ser ut att ha haft underbara semesterdagar! Både Mistie och Isa ser oförskämt nöjda ut! 

Vilken fiin bildserie..och dina sötisar ser så förnöjsamma ut..lite så där fina i kanten. Ja, drottninglika
Det ser verkligen ut som de tagit semester ordentligt.
//Maria

Ja, det var verkligen härligt att åka ut till Tjörn, även om det bara var en vanlig helg. Katterna ÄLSKAR att vara där. De tar mer än gärna på sig selen och strosar omkring på altanen. Tyvärr fick de inte följa med till Nordens Ark i lördags, men de var kvar i stugan och laddade batterierna!
Ursäkta bildkvaliten. Batterierna till den digitala kameran tog slut under djurparksbesöket, så mobilen fick vara stand-in.
härliga bilder.. =)
ISA! Mina drömmars katt. *fånleende* Du är så snygg så hälften vore nog. Själv får jag nöja mig med Sälen, men han är ganska så mysig ibland också. Men tänk om man fick bli putsad av dig istället… *drömmer* /Fuffens
P.s. Jissa om du läser det här så kan jag lova dig att du också ligger väldigt högt på min lista…

Underbar bildserie-längtar till Tjörn,Orust och hela västkusten.Var ofta på semester där förr om åren..
Nordens Ark är såå fint och bra!Hade dock hoppats se Lunnefågel när vi var där(deras symbol)-blev så besviken, men de var redan "utplanterade"…vilket var positivt ju.
De hade ju sådana där när de startade.Så vackra!
#13 Det är helt ok Fuffens! Jag vet att jag har en speciell plats i ditt hjärta också, dessutom tycker jag också att Isa är jättesnygg!
/Jissa

haha roliga bilder och roligt att dem också tycker om katt-tältet, här hemma är det en favo leksak.

Fantastiska bilder, och fantastiska katter!
Underbart!

Ursäkta, jag tycks fråga samma fråga i alla trådar? :-) Hur långt går era katter, när ni släpper dom lösa? Ascanio smet ut när vi var på stugan, och han var sååå stålt, och gick jamandes runt huset, och under huset. Såg ut som en riktig puma (inte som i den hä bilden - sele är ännu hemskt!). Men jag blev så orolig, att han skulle försvinna i orskogen, att jag lockade honom in. …… Jag är en hönsmamma. Vet att det är helt galet, med hundarna tror jag på, ett dom kommer tillbaka. Men katter? Fast dom är cornish - och liknar hundar i detta avseende?
#19: Jag är också en hönsmamma! :-) Jag har svårt att tänka mig att jag skulle släppa Peter nånstans. Han lyckas smita ut i trappuppgången ibland, och i och för sig går han inte många meter innan han stannar och väntar på oss. ;-) Men utomhus skulle han ju kunna bli skrämd och sticka iväg. Så här är det sele som gäller! Det enda vi har funderat på är om vi skulle våga ha honom lite lös i sommar, då vi har hyrt ett hus på en liten ö, där det inte finns andra transportmedel än skottkärror… Men jag vet inte, jag. Jag kommer nog inte att våga när det kommer till kritan. :-D Men ett långt koppel ska vi skaffa i alla fall, så att han kan vara lite friare när han går på upptäcktsfärd. Ett sånt där inrullningsbart, tänkte jag mig. Är det nån som har provat det?

Det värsta är, att Ascanio är så bestämd att forska världen. Det har varit otroligt lungnande att se bilder av rexar på fri fot. För han visade redan, att han kommer att hitta ögonblick att smita ut (fast under en hund - hans favorit, när han har rymmt till trappor här i stan:-)…… tydligen måste man göra med rexar som hundar: Gå bort från dom och hoppas att dom kommer efter. …… ute på landet finns det bara skog någon km. Men det finns räv och annat vilt…. Så jag hoppas att han inte går långt. …
Vilka superfina bilder och vilket coolt kattält! Wow!!

Jag skulle trots att jag inte använt rullkoppel till katt-inte rekommendera det..vet bara vilket elände det är till hundar..
De trasslar lätt in sig i det och kan få panik.Linan är ju tunn och "vass" också (för att kunna rulla bra..) Om man själv måste ta tag i den bränner man lätt händerna..
Jag har själv fått stora blåmärken runt låren av ett sånt pga en hund som var glad och ville hälsa på mig genom att dansa runt mig..
-jag blev nästan fälld-det var en stor hund.
Jag skulle ha en ganska tjock lina istället,som inte trasslar sig-typ spårlina-men bättre att de som är vana vid att ha katt i lina svarar vilken lina som är bäst!
Var bara tvungen att kommentera rullkoppel-Flexikoppel som det heter ..
Jag hatar dessa på hundar!
(Men-det kan funka på hund om ägaren har koll,drar in linan vid möten och har en uppfostran på sin hund-men tyvärr är det just det som dessa hundägare ofta saknar.)
Var själv med om en incident med min hund då ett "pucko" släppte sin hund till min med ett flexikoppel hängandes efter sig..
Oj,oj dels kan klorna ryka-då de trasslar in sig-vilket de gjorde- och dels kan det bli slagsmål då de får panik av att sitta fast..
Jag var något irriterad på denna dam som hade noll koll på sin hund..(min var lös-men blev ändå helt insnurrad..)
En vanlig grej är också "hund på snöre"- En hund kommer dragandes med maxlängd utdraget på sitt flexikoppel-med en matte/husse i andra ändan..Om något händer-ingen chans för hundägaren att hinna få in sin(ouppfostrade) hund..(går inte att bara linda ihop som en lång lina..)
Nej-jag är allergisk mot flexikoppel-tror de är lika läskiga på en katt..om inte ändå värre(de kan ju tex absolut inte klättra i ett träd med ett sånt..)
Förlåt snedspåret med hund
-men är så trött på denna produkt som många hundägare som inte orkar lära sin hund gå fint använder sig av…och som så lätt trasslar in sig i saker..(rullen funkar ju dock bra-det är inte det..)
Hoppas jag var till någon hjälp ändå..
#20 & 23 Jag använder flexikoppel till mina kissar när jag är ute med dem på gräsmattan, just för att dem ska kunna springa o hoppa efter fjärilar o flugor o annat skoj men när det är mer 'trassliga' ytor så funkar vanligt koppel bättre.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Ok- ja i det sammanhanget funkar det ju säkert jättebra!!
Underbara bilder från *grönbetet*Så otroligt typiska för Cornish Rex!tack för att du delar med dig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Buffy-co Starta gärna en separat tråd om koppel om du önskar.

#20 Åhh, det är min absoluta dröm, att få bo på en liten ö utan trafik, helst utan någon annan varelse. Tänk att kunna låta katterna gå lösa på promenad!
#28. Tänk på att ovanför ön kan finas stora havsörnar, som kanske tycker att en liten katt är ett bra byte

#27 Det var ett svar på #20- men nu har ju Abbigail_Gabble gjort en ny tråd om det…
Jag ska inte skriva om det här-då det ju är OT mitt svar-det gällde hund..Förlåt förlåt..

Tack allihopa för era kommentarer!
Fuffens och Jissa: Isa hälsar att hon tycker om er med!
Jag låter katterna gå med sele utan koppel endast när jag och sambon är brevid dem. Annars har vi en löplina som vi fäster kopplena till.
Måste bara berätta hur duktig Isa är på att gå i koppel! Hon gick ca 600m idag när vi skulle hem från kattklubbsmöte! Alla som möter oss tror att det är en hund, och det har jag börjat vänja mig vid nu. Det är kanske inte så konstigt så duktig som hon är på att gå i koppel! Hon springer brevid mig, och om jag hamnar ett steg före henne så springer hon ikapp. Ibland sätter hon sig och tittar en liten stund, sen när jag säger "kom så går vi" så reser hon sig och börjar gå igen! Duktig flicka!