Kor eller katter?
Har haft kattgräset på tillväxt ett tag nu, men Hugin envisas med att hoppa upp på det "omöjliga" stället där jag haft det. Han har även gått nedanför och ylat och ylat att han vill ha gräs. Så nu har jag tagit fram det igen. Och ni skulle se dem! De är som tokiga. Mera som kor som precis blivit utsläppta på ängen efter en vinter i ladan än som katter… Bilden är en gammal (eftersom sambon fortfarande har kameran i Tyskland), men illustrerar ganska bra hur det ser ut idag också.
Rolig bild på dina underbara röda kissar! (eller kor!)
Gulligt! Jag älskar små kokatter! 

Mina katter är bara intresserade av blommor dom inte får äta. Ställde ner en kruka med ampellilja åt dom men det dög inte. Dom är sparsmakade.
Uppdatering! Köpte en välvuxen rugge med kattgräs idag när jag var på en blomsterhandel. Så klart blev det vilda blickar redan i hallen. De kastade sig över gräset och mumsade som tusan. Två minuter senare får Matte torka spyor från två katter… Rolig lek! När spyorna var upptorkade åt de lite mer gräs. Än så länge har de inte spytt igen i alla fall.

Här finns också två kor el tjurar. Snorkfröken skulle väl aldrig ens komma på tanken…, men de två andra, speciellt Alfpojken. På tal om annat säg åt sambon att kameran måste stanna i Sverige så vi får se härliga bilder på "kossorna"
#5 jo, jag tycker också att det är oerhört oförskämt att ta med kameran utomlands så där. Särskilt eftersom det hänt så mycket i Fuffens och Hugins relation under de en och en halv veckorna som han varit borta. Att det är hans kamera är ju en helt annan femma…

Va, hans kamera…men han får väl köpa en kamera till sin kära sambo som behöver en. Se så chas iväg med honom fortast möjligt till en kamerabutik

Har numera bara en kossa- Buffy äter inte lika "svulloaktigt" som Danne gjorde..Han hetsåt-och spydde.Men han njöt av gräset- verkligen.
Buffy är lite mer "normal" i sitt gräsätande..

#9 Ja, den bilden var verkligen bra! Men jag föredrar att ha alla mina funktioner separerade i olika enheter; kamera för sig, mobil för sig, mp3spelare för sig. Call me old fashion! Men jag vill ha det så. :) Jag har faktiskt en kamera - en systemkamera, men det är så bökigt när man ska ha in de bilderna på ett internetforum. Först framkalla, sen scanna… oj oj oj. Och sambon kamera är så proffsig, så det känns som att det räcker med en i familjen. Jaha, och vad var poängen med det här babbliga inlägget från mig kan man undra? Dags att gå ut i solen tror jag!

Vilka små kossor…du har riktiga gullekisar…
Tänk vad lite gräs kan göra..så nu har du en egen lantgård hemma..så längtan till landet kanske inte infinner sig nu
//maria

#13 Jag älskar kor!
#13 Extra bra eftersom 1. de faktiskt har lite koliknande teckning och 2. de ser ut att vara i en riktig kohage!
Härlig bild Aje!

chikan ja de beter sig faktiskt som kalvar på grönbete i sin hage!