Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 299 ggr
Linda357
0

hjälp med sele önskas :)

Hej sitter här med en sele i handen och känner mig allmänt dum, det hänger remmar åt alla hålla.

Elvira har bara haft halsband till kopplet men jag är rädd att hon slinker ur, så nu har jag köpt en sele, men hur sjutton ska den sitta? finns det nån som kan vara snäll å visa en bild, vill ju inte plåga stackarn när jag själv inte vet hu7r det ska på.

skön sommar på er alla, å era katter..

Leffe
0

"Grunden eller basen" - den större bit där allt går utifrån läggs på ryggen, ringen för kopplet framåt. Sedan har du två tampar som ska runt vardera frambenen och sättas fast i basgrejen där det ska finnas fästen

Elica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom just hem från landet, och tog några foton. Här är en med Akis i selen…. Om du har likadan, en remm gor mellan frambenen till magremmen. Hjälper det till? ;-)

Lullan1
0

Det är inte helt lätt att förstå hur selarna ska sitta. Jag fick vända och vrida på dem ett par gånger innan jag fick dem rätt.

Här syns det ganska bra på Doris hur det går ner en rem mellan frambenen.

Lullan1
0

Findus har en likadan sele, men det syns nog inte så bra på den här bilden… Lycka till!

Linda357
0

tusen tack, Elvira har en precis likadan som Doris(samma färg), så när jag fick se på bilden så ramlade poletten ner Skrattande

tackar tackar, nu slipper hon skämmas ute på gården för att selen sitter fel..

EvaG
0

Hoppas hon får det trevligt ute på gården.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lullan1
0

#5 Vad bra! Hoppas att hon får många trevliga promenader på gården nu med nya selen! Glad

Aje-T
0

Jaa, du måste ta bilder som vi får se!

EvaG
0

Ja bilder vill vi se!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Linda357
0

ska försöka ordna nå bilder, kanske kan låna en kamera, hon är för söt när hon jagar flugor i gräset.