Chat Nu´s Aro Junior

så snygg!!!!
stora grabben *ler*
Oj oj oj Maria, en riktig drömprins. *dregel*

#3 & 4# Tack så mycket..det bara slog mig idag att han börjar bli stor & jag misstänker att han blir en stor hane när han är vuxen.
Han är såå otroligt gullig & framåt..verkar inte rädd för något..och han går ibland över golvet som en man.
Det syns i hans sätt & stil att han är en kille & jag är obotligt förtjust i hankatter & har alltid varit
//Maria
Han är jättefin! 

Gullplutten .
Stolt ägare till tre La permer

Otroligt fin ponke.Det är nog dags att skaffa katt nr 6 snart. Vill ha!!
#8 Nummer 6!? Herregud. Och jag som tycker att det får vara nog för mig nu för ett bra tag, och jag har ju bara två… (fast de busar som om de var hundra, minst.)

#9 *asg* jag förstår precis vad du menar…
Ibland önskar att jag hade bara 2 då hela havet stormar här ibland..speciellt då kattungarna har släppts lösa
5 vuxna & 3 kattungar ger livet krydda
//Maria
ohh Aro e ju för härlig, så mysig han va o nyfiken av sig… jätte go den lilla snutten..
fast Blondie slår ju alla.. 

Ursnygg!

Vilken kille, han ser urmysig ut
Läckert, stora hanar behövs

Tack!!
Jo, stora hanar behövs & jag tror att han kommer att bli en fin man som vuxen.
Hans temperament är såå bra, och han har de goaste tassarna att pussa på.
Även hans näsa är pussvänlig..
//maria
Nu blir jag sådär vetgirig igen Vilken blodgrupp har han?Han ser mycket lovande ut och verkar så snäll och go!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#16 Vet inte vad han har för blodgrupp ännu men pappan & mamman är blodgrupp A.
//Maria

Han är jättefin! Tycker han verkar väldigt lovande, du ska möjligen inte behålla honom som avelshane?? Gillar stilen, han tar plats och skäms inte för det. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#18 Hade velat ha honom i avel..men jag har en sphynxhane & en kastrerad sphynxkille + ev. en ny avelshane på ingång.
Känns som mitt katteri bara består av hanar *ler*
Sen passar han inte avels mässigt då de flickor jag har är hans mamma & syster.
Så för tillfället har jag ingen användning för honom & om jag får in en ny crx hona så sker inte det förrens om 2 år.
Och hålla honom fertil tills dess är ju ingen höjdare..
//maria
#19 du kan väl alltid sälja honom till någon annan som vill använda honom som avelshane? Eller gör man inte så? *dummie när det gäller kattavel*

#20 Jo, visst kan han säljas till avel..han finns på annons & de som vill ha honom i avel får ju gärna det.
Men jag kan inte använda honom, för det funkar inte avelsmässigt.
Och du är ingen *dummie & fråga bör man ju göra annars får man inga svar
//maria
hihi, med dummie menade jag mest nybörjare, men tack för uppmuntran!
. Okej, då förstår jag också hur du resonerar. Jag har ju sett att det finns uppfödare som inte säljer sina kissar till avel, utan bara använder dem i egen avel eller säljer som sällskap.

Önskar att jag hade plats för honom men i dags läget fungerar det ju inte alls.Får väl satsa på någon av hans fars andra söner istälet.

#23 Ja, det tycker jag du skall göra..Stor Aro har ju gett en del fina katter efter sig..Hoppas du får tag på en riktig going..när det väl är dax att utöka..
Det verkar som om det plötsligt har blivit stiljte med försäljningen..tror att semestrar som är på ingång & det blir ju ett hinder då man skall införkaffa sig en katt.
Blir väl sittandes med dem över hela sommaren
men det är lite tråkigt. Har en hona här som inte är så förtjust att ha dessa kattungar här..hoppas hon vänjer sig snart.
//maria

Jag kommer troligen att spara en hankattunge efter Aro och Ögonaböj.
Här ringer det folk titt som tätt och vill ha kattungar.Nästa som ringer skickar jag till dig.Min kölista börjar bli väl läng nu.

#25 Skönt att du har kö istället för tvärtom. Jag hoppas att jag också kunde ha det delikata problemet. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
ååå så fin han e, vad är han för färg?

25# Vad härligt Monica & det unnar jag dig verkligen. Du har ju kanon katter. Jag för min del hoppas inte att uteblivna kattunge köpare beror på kattungarna i sig..men även om jag hållt på med sphynxer så är endå crx aveln ny för mig. Men jag planerade min parning noga..
Jag har väl heller inte etablerat mig på marknaden
Och jag har heller inga planer på att få flera kullar per år utan enstaka.
Sen har jag märkt att vissa färger är lättare att sälja..
Jag har haft en hel del intresse..men som jag skrivit tidigare så har det skitit sig på olika sätt. Men just nu är det helt dött *skratt*
Men jag vet att jag inte är ensam om att ha fått det lite trögt nu & då blir jag extra glad att läsa att intresset för Cornish finns.
#27 Lill Aro är blåsilver spotted…
//Maria
Vi är kanske lite för många entusiastiskaCRXuppfödare för tillfället.*Alla* har kull/kullar.Så visst blir marknaden mättad titt som tätt tyvärr.Efter en tid brukar man hitta hem åt alla små, fast räkna med att de kan bli lite äldre innan dess.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Han är verkligen otroligt fin! Hoppas verkligen att någon vill ha honom till Avel. Skulle vara synd annars 
Han är ju underbar! Man blir ju kär 

Ja, han är verkligen en vacker grabb!

Tack så mycket för era uppmuntrande kommentarer..
Är idag såå förbannad över ett samtal som kom kl 8 i morse:
Brukar ALDRIG lägga ut telefonnummer på annonsen men gjorde detta i min nya annons.
Då ringer det en kille & verkar jättetrevlig till att börja med..men samtalet slutade med att jag kastade luren i örat på honom.
han frågade om katten var utvecklings störd pga av de stora öronen..om han var sjuk då han såg ut som han gjorde.
Och vad det var för missfoster som jag sålde..
Samtalet var helt sjuk & jag som brukar vara trevlig i telefon hörde mig säga innan jag la på luren..``du är ta mig fan helt sjuk i huvudet´´
Så luften gick ur..fastän jag vet att det var en idiot så kändes det väldigt obehgligt. Så snälla ni lämna INTE ut telefonnummer i era annonser.
Ha en fortsatt bra kväll
//maria
Men GUD vad sjukt! Vad får man ut av det? Du verkar ha maximal otur!

Ja, samtalet var väldigt trist,,han var inte ute för att köpa katt utan för att vara otrevlig. Han flinade & skrattade & det kanske var för att dumma sig..ja såna busringningar ni vet.
Men endå blev jag illa berörd då samtalet var snällt från början & utvecklades till detta
Vissa tycker det är kul att vara elaka..och tyvärr ringde han från hemligt nummer..men det var väl därför han kunde & vågade bete sig som en idiot.
Men nu när jag läst igenom denna tråden igen, blev jag på väldigt gott humör igen. Tack alla för att ni är så gulliga
//maria
ush vilket samtal, så gör man bara inte, men en är inte den sista idioten född… imorrn ska du få kaffe o kaka o en kram såklart… kram =)

Ja jisses, tänk ut något riktigt dräpande svar om ni får såna konstiga/elaka samtal i framtiden!!
Jag fick ett tag konstiga samtal på natten. Tröttnade och när det så ringde vände jag huvudet från luren och ropade "Sätt igång apparaten, det är han igen" och då sa det bara klick i luren och han har inte ringt igen.
#33 vad var det för konstig människa, så hemskt, han kan aldrig ha sett en rex katt tidigre, då hade han påpekat vilka fina öron han har.

#39 Så smart gjort !! Bra tips ifall man någon gång råkar ut för knepigt folk. Hade ju en tjej som terrade oss på vår telefon en längre tid (dock inte i kattärende, och hon hade hemligt nummer) och till sist överhörde min son samtalet.
Det visade sig vara en besviken tjej som min son inte ville bli ihop med. Eftersom jag fick veta numret ringde jag upp & hon vart chockad att bli påkommen…så hon la av sen, efter hot om polis & dra in hennes föräldrar. Tjejen var nästan 18 år & bodde hemma.
//maria