Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avelshane-finnes-sökes
Läst 1892 ggr
MagicPaws
0

Söker ev. en hane till min hona.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att ta en till kull på min hona inom 1år förmodligen.
Hon har en kull just nu som jag vill se hur den utvecklas först.

Min hona är S*Magic Paw's Enchanting StarChild. (d 33)
Hon finns på pawpeds.
Efter: S*Shangri-La Felin Ra-Horakhty (d 33)
Han är efter: NL*Pendragons Utterly (a 03)
Under: S*Shangri-La Jezebel (h)

Under: S*Magic Paw's Black Pearl (f 33)
Hon är efter: S*Rex Dandy Tygra The Arcitect (d 03)
Och Under: S*Härskarringens Idril (a)

Hennes svagheter är främst hennes päls, hon har haft rexning över hela kroppen men aldrig så tjock som jag velat ha den.
I dagsläget är hon även rätt tjock men hon är ju digivande och äter mycket kattungemat så det påverkar ju. Hon är heller inte så extrem i typen.

Hon har bra öronställning och rätt stora öron men som sagt inte jättestora, mycket fin profil med rak nosrygg och flat top och stark haka, långa ben och i vanliga fall en ganska slank kropp, och bra svanslängd. Hon är 1 cert ifrån IC men p.g.a att hon nu är mer naken än hårig så vet jag inte om jag kan få upp henne till IC.

Det jag söker i en hane är:
Superbra päls och rexning för att väga upp henne, rak nosrygg, stark haka (ingen hajhaka), höga ben, gärna ganska stora öron, och lång svans är ett +.

De krav jag har är:
Hanen ska vara HCM testad minst 1 gång och vara villig att testas 1 andra gång i framtiden om den inte redan är det.
FIV/FeLV testad före parning.
Inga kända defekter i föräldrar, syskon eller avkommor.
Ingen vitfläck. (kan ses som fånigt men ändå)
Bra temperament, och gärna en som inte strilar.

Önskemål är även:
Är eller bär på choklad och dilution.
Jättegärna mönstrad allra helst Tabby.
Bär på maskad är + men inget krav

Jag är ganska kräsen som synes men är villig att kompromissa på det mesta förutom hälsa, temperament och typ.
Ge gärna förslag även på hanar som kanske inte är så gamla ännu då jag i dags läget inte har bråttom med parning.
Jag tar tid på mig och vill välja den hanen som kan i kombination med min hona ge det bästa resultatet.

På min hemsida finns flera bilder på henne, hennes föräldrar, mormor, samt hennes kull hon har just nu med S*Spotless Xerxes, vill även att hanen inte ska vara så nära släkt med Xerxes då jag vill variera och inte få för mycket av samma.

Maila eller skriv till mig på FB om du har något som skulle kunna vara av intresse.

StarChild har A blod men bär B så allt är av intresse.
Jag kommer även behålla en B hane efter StarChild så är det någon som kanske vill byta parning om de passar kan det oxå vara intressant.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AnneAlva
1

Väldigt fin bild på henne. Kyss Lycka till att hitta en bra hane!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
1

Jag tar in en vuxen hanne med B-blod under våren.Han scannas innan resan,är redan Felv/Fivtestad u.a.  Han är cremsilverspotted ,men dessvärre med en hel del vitfläck som du inte vill ha.Han har fin päls , profil och superhaka enligt bilderna och uppfödaren.Är väldigt trevlig och lätthanterlig,strilar inte(inte än iaf).Jag visar upp honom här när han flyttat in.Tänkte bara tipsa lite..Flört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
0

Eine: Hur mycket vitfläck? Kan du maila stamtavla så jag får se? om han eller föräldrarna finns på pawpeds.

Eine
1

#3   09 bara. jag mailar till dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
1

Ingen annan som har någr eventuella hanar?

MonicaLagerquist
0

#5 Jag kommer troligen att ha en blåmaskad grabb att låna ut när han blivit lite större.Än så länge är han bara fyra veckor och  en söt liten plutt med A/A blod.Han har en chokladpaddssilverspotted mamma.

Han kommer att ställas ut, HCM scannas osv innan ev avel kan bli påtänkt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

MagicPaws
0

#6 Blåmaskad? vem menar du? :D

MonicaLagerquist
0

#6 Han blev brunmaskad lilla S*Blå katten Sercial och jag har bestämt att inte behålla honom .Men hans nya matte och husse är ev inne på att låta honom bli far till en kull.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

MagicPaws
0

#8 Ja jag tänkte som att de blev ju ingen blå maskad i kulle :P