Min första Cornish!
Vet inte om nån kommer ihåg men jag skrev här för ett tag sedan om att jag äntligen lyckats övertala sambon om att vi skulle bli med cornish. Det har vi nu blivit! Vi hämtade hem honom i Januari och han är nu ett halvår gammal. Han heter Dobby och är alldeles underbar! Livet med en cornsih är mycket härligt och fullt av skratt och lite irritation
Han är supersocial och väldigt kärleksfull, full av bus och påhitt. vi har två burmor sedan innan och jag trodde de var aktiva,men de är inget jämfört med Dobby
Vi har hunnit med hans första utställning och även om han blev EX2 så fick han väldigt fin kritik. Det enda är att han har lite dåligt med päls på ryggen så vi hoppas på att den ska växa ut, har gett honom Aptus Biorin och jag tror nog pälsen har blivit lite mer fjunig, så håll tummarna!
Här kommer lite bilder!
Dobby i min famn på utställning
Temperament som en Cornish med andra ord
Att ha crx är verkligen speciellt. Jag tycker bilden när han ligger på katten är fantastisk!
! Om du har tur kan pälsen bli bra efter kastration,som du kan göra ganska snart om du inte har andra planer för honom? För övrigt är katter köttätare så kanske en del rått kött av bra kvalitet kan hjälpa upp lite? Svårt med päls,det kan vara hormoner,det kan bero på födan och det kan vara genetiskt. Hur ser föräldrarna ut? Har du kollat med din kisses uppfödare? H'n kanske har tips ?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Han ser lite ut som vår Charlie somm oftast ser ut som en säl pga för lite päls. PÅ våren växer den ut lite och han ser lite fjunigt lurvig ut.
Cornishar är jättehärliga katter!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Jo vi har förstått det! men vilket härligt temperament de har!
#5 Jo vi har insett att det är en verkliget speciellt ras, de är mycket av allt; kärlek, bus, påhitt, i Dobbys fall, pratande ;) Hehe jo den bilden är bra!
#7 tack! Uppfödaren har tipsat om kastrering, så han är kastrerad, och att ge de tablettera för bättre päls. Hans mamma har jättefin päls, jag tror det kommer från pappas sida, han var dåligt pälsad som ung. han äter blötmat till 80-90 % och får kycklingvingar emellanåt. Vad för annat kött kan man ge?
#8 Säl är en passande beskriving ;) Cornishar är verkligen härliga katter ja!
Du kan ge allt kött och ben ,bara det är rått. Kokar du det ska de inte ha benen.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#10 Ok tack för tipset, då får han ha lite mer kött då så hoppas vi på mer päls!
Där är han ju den lille sötnosen
åh vad fint han ligger i min famn. Jag är så glad att få träffa honom igen och han skötte sig så fint på utställningen, men det är ju inte så konstigt han har ju vuxit upp hos världens bäst fodervärd och har haft turen att komma till världens bästa familj.
Ger man väldigt mycket rått kött så får man inte glömma att ge tillskott av vitaminer och annat som katten behöver.
Vad gäller pälsen så är det ju som så att det är olika i olika linjer och på Dobbys farfar kom pälsen vid tre år (då var han fortfarande fertil). Om Dobbys syster så sa domaren Thea Friscovec (som också är cornishuppfödare) i helgen på Dackekattens utställning, att enl hennes erfarenhet så är det en fördel att pälsen kommer senare för den har då bättre kvalitet och de får sällan kal nacke t ex.
Pussa Dobby och hans brorsor från mig 
#12 ja här är han minsann! Tack för det fina berömmet
han var verkligen superduktigt på utställningen, världens coolaste kille! Jag har anmält oss till Trelleborgs utställning den tredje juni nu, hoppas det går lika bra där och att sköter sig lika bra! Ska bli så spännade och höra vad den domaren säger om honom! Tycker det är så kul att ställa! Och denna gången ska husse vara med hela utställningen, han tyckte faktiskt det var synd att han inte kunde vara med hela tiden på Dobbys första utställnig, det aa han när han hämtade oss!
Aha det lät ju bra, det som domaren sa på utställningen, då gör det kanske inte så mycket att han är lite naken i början av sitt liv då
Jag har pussat alla katterna från dig

Vad spännande med Trelleborgsutställningen! Då ska jag hålla tummarna men det kommer säkert att gå jättebra för er. Kanske husse blir utställningsbiten också 
Ja vem vet, det blir kansk ehan som tar över utställningsbiten tillslut
tack för tumhållningen!