Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 123 ggr
RacerDonnans
0

Vilka bilder skall jag välja!

Hej!

Mailade just några vänner när jag kom på att jag har de flesta CRX vännerna här och många som jag ännu inte lärt känna men som jag tänker lära känna och som är bra på rexar. Jag fotade min goa Stacie i Örnsköldsvik på utställningen. De är nu utlagda på Maris hemsida för att jag skall få titta i lugn och ro och välja. Nu har jag jättesvårt att välja. Titta in och njut av bilderna och tipsa gärna om er favorit så kanske jag kommer fram till de fem jag tänker välja ut för att använda på hemsida samt som förstoring.

http://www.marifoto.se/gallery/album438

Jag antar att fler av er kommer att köa för att få fota era raringar hos henne på utställningar framöver efter att ni sett dessa bilder!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

Har sett dina bilder + Nattas tidigare idag! ;) Väntar på att hon ska lägga ut mona bilder oxå!

1684 är min favoritbild på söta Stacie!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RacerDonnans
0

Ja, jag har också tittat på Nattas. Det blev många bra hos henne också. Ja bild 1684 är en av mina absoluta favoriter också. Jag har nog redan bestämt att den blir en av de jag väljer men sen vet jag inte om jag skall ha den som förstoring eller ej, fast jag tror nog det (om jag inte väljer en porträttbild på bara huvudet.
Förstår att du väntar spänt. Jag ser fram emot att se dina bilder också. Har varit in flera ggr per dag denna vecka och hoppats men nu fanns de där i alla fall!

cherish
0

Åh vackra Stacie!!! Nr 1684 är min absoluta favorit!!!!

Jag har inte sett Nattas ännu … och väntar på att få se Dreamys oxå som fotograferades hos Mari ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

[Wiveka]
0

Mina favoriter är 1679 och 1435Kyss

Lullan1
0

De är jättefina allihopa, men jag håller med cherish om att 1684 var speciellt fin!

ChatNu
0

1684 var oxå min favvo..men så är jag oxå väldigt svag för ansiktsbilderGlad
//maria

majsan
0

kollade i  bildspel och tycker kort 10 ,21, 22

jwen
0

Jättefina bilder. Om jag var inne i rätt album och tittade, så tyckte jag att bild 1679 var fin.

Var kan jag se Nattas (Fylgias) bilder?

Natali
0

De finns på samma hemsida, under ö-vik, rexkatter och ingen titel. Här är adressen. Ni kan gärna gå in o kolla hjälpa mej också. (Om jag får sno tråden lite?)

Ingela, jag tycker ju att bild 1684 är super. 1429 och 1424 också. 1453 också fin. Hur måga ska du beställa? Och vilken storlek o så?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RacerDonnans
0

Hej alla!

Natta du glömde nog adressen, men här är det en direkt till Nattas raringar.
http://www.marifoto.se/gallery/album440

Ja alla verkar överens om 1684 och det är en bra, "typisk" rexbild tycker jag. Jag tänker köpa ett bildpaket med 6-8bilder i olika storlekar (mest små då, har inte ekonomi till mer).

Hos dig har jag många favoriter 1469 med Idun i framträdande roll, 1561 drömlik bild, 1558 beskyddande far, 1511 underbar lekbild, 1474 där är alla tre på "G"……. Inte lätt. Om någon bild är extra bra i huvudet på en av dem så kanske hon kan beskära till den och "skära" bort de andra om du vill ha en sån bild.

Väntar på att få se era bilder nu Kissan och Cherish.

kissan78
0

#10 Nu finns mina bilder på Zorro där också! :)

Tar även jag emot tips på vilken/vilka bilder jag ska välja

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Buffy-co
0

#11 Gud så snygg han är Zorro!!Kyss
Tycker  1903,1900 och 1895 var jättefina-men jag gillar hela serien!!Bild 1896 var en härlig "action"bild-men man ser inte hans fina rygg där-men dock huvudet..Jättesvårt att välja!!Cool

#0 Jag tycker det är lite svårt att se på helsvarta..men hela serien är jättefin!Jag tycker lite annorlunda än de andra gillar 1685,1439 samt "action" 1429-den bilden var underbar!

#9 OJ oj vad svårt när det är tre..Men de är helt underbara-gud så svårt..Jag älskar ju Saga så..föredrar ju de där hon framträder som tex 1555,1561, urgulliga tvättbilden 1560, kanonbilden 1556 och….JA det var svårtGenerad !!

Såå fina foton!!Jag var nog inte till någon hjälp..

kissan78
0

#12 Tack så mycket! 1903 är min personliga favorit… Men sen är det så svårt att välja

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Silkwaves]
0

Otroligt fina bilder på snygga Stacie…  Gillar också 1684 + huvudnärbilderna. Fast alla är BRA !

Hon är så lik sin far - och det gör mig bara mer övertygad - nog katten ska jag också ha en Ramses kull vad de lider..

RacerDonnans
0

#11 Tack för upplysningen om att de äntligen kommit in. Jag tycker 1903 är en fin profilbild på honom och på 1921 ser han så mäktig ut, lite kunglig, men som sat det är svårt att välja sen…

#12 Bild 1896 kunde jag inte hitta bland Zorros men klockan var ju mycket när du skrev så du kanske menade 1891 (tror jag det var som såg ut som en "action" bild). Du har sett lite annorlunda men helt klart tagit fram intressanta bilder på Stacie som även jag har bland mina favoriter. Nr 1685 är en bild som är typiskt henne, där hon står och mjölktrampar med en tass i luften. Tyvärr fick hon inte bilden där alla klor tittar ut och tassen är riktigt ihopdragen men jag vet ju vad hon gör där. Mari provade fånga det men fick aldrig till en bild där klorna var ute. Dina tre kommer finnas bland de jag beställer även om 1684 blir denstörsta bilden.

#14 Tack, javisst har hon växt till sig till en riktigt fin dam. Saknade pappsen på utställningen i Östersund i år. Förstår om du vill använda honom själv en gång också, jag är så nöjd. Lite OT men som info om du missat: Som du kanske läst i resultaten så blev ju brorsan NOM lördagen i Östersund och Stacie söndagen. Förra året blev ju stacan både NOM och BOX vid olika tillfällen. Halvbrorsan från Norge blev Grand Internationell Premier och alla skötte sig riktigt bra. Du kan vara stolt över Ramses.

Anna77
0

1453   1439   1435  1424  var mina favvobilder

RacerDonnans
0

Tack Anna77. Ser att du gillade närbilderna bäst. Jag tycker väldigt mycket om dem men vill ha en eller två helkroppsbilder också. För egen del så tycker jag hon "stirrar" och spärrar upp ögonen för mycket så de blir för runda på 1424 annars hade den varit riktigt bra.
Imorgon skall jag ta beslut och skicka in "beställningen". Jag kommer ta med mig alla era tips och sen har jag kommit fram till att först ta bort de få som jag inte tycker blev riktigt bra. Inte många dock, hon har lyckats mycket bra.

Jag meddelar alla här vad mitt beslut blev till sist. Kissan och Natta, ni får gärna berätta här också vad ert beslut blev.

Dragonrebell
0

Tjena Syrran! Fick just veta att du har ställt upp i Playcat och varit omslagshona! Det har ju jag med! Ja, fast som omslagshane! Minns du? Du är så tjusig! Jag är lite ledsen över att vi är syskon….annars så kunde vi ha haft lite kul med varandra! Oskyldig

Matte har sagt att jag måste välja vilka av bilderna på dig som jag skulle vilja ha i min säng och drömma om roliga…ehh..jag menar vilka bilder som är snyggast! Hrm!Generad 

Matte och jag har kommit fram till att vi (jag) tycker att bliderna nr: 1687, 1684, 1666 och 1453 är snyggast!

Vi ses!

Kram från brorsan med tillhörande bihang! (matte)

RacerDonnans
0

Fniss Tjorven då!