Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 260 ggr
Hanna-H
0

God morgon 26 maj 2007

Har varit vaken i snart 1½ timme, på en lördag, huh! Molnen har skingrats under natten och solen har börjat torka upp regnet utanför. Igår var det löning och Bullan visade även upp stora, hallonröda tuttar igår! Jippie, Ruskträsk visste allt vad han gjorde. Kyss Ska idag städa hela dagen och ikväll ska det grillas. Ha en trevlig dag!

majsan
0

Grattis till bullans röda tuttsingar..Då vankas snart bebisar..

Jag och mina syskon ska till Skövde idag och kidnappa min storebror som fyller 40 år..Sedan ska han upp i ett segelflyg och vara uppe i det blå i över en timme..Det blir smörgåstårta och som ni säger ost och kex med karaoke på kväll och natt..

Hoppas alla får en skön helg..

[Silkwaves]
0

God morgon på er !

Här vankas inga röda tuttar på ett tag. Min lilla Ruth - som faktiskt nästan väger 2,5 nu får allt vänta tills i höst..

Hon har blivit kattugne på nytt sen Libelle flyttade in. Tror det beror på att Ruth var ensam bebis- hon har aldrig haft några andra än mamma och pappa katt att leka med - och hur kul är det ? Rutan är en helt annan katt nu - jättekul att seGlad

chikan
0

God morgon kompisar! Lyckades sova mig igenom Hugins ihärdiga ylande med leksaken i munnen idag. Eller, jag hörde, men lyckades ignorera och somna om. Härligt att inte behöva bli klarvaken vid femtiden varje morgon… Tror det blir solning idag eftersom det utlovats strålande väder. Grattis till tuttarna (haha!) Hanna_h. Roligt med små bebbar förstås. Verkar nästan vara en epidemi på gång i cornishvärlden! Flört Rolig överraskning majsan! Jag vill också bli kidnappad! Fast segelflyg kan jag vara utan, jag tycker det är lite otäckt att flyga, och utan motor dessutom. Oj oj. Kul att höra att Ruth blir ung i sinnet på nytt Anki.H. Eller kanske inte. Beroende på vilket sätt. Här väntar jag spänt på att mina herrar ska inse att det är värdigare att ligga still i mattes knä och bli klappade än att flänga runt som små tornados i lägenheten. Men det lär väl inte hända än på tio år misstänker jag! Skrattande

A-M.H
0

God morgon!

Se bara vad tidigt man kan släpa sig upp.Solen skiner från en blå himmel. Alfpojken har varit lite hungrig, så när jag ändå är uppe ska jag ta mig an hela dagen. Här ska också städas. V-75 ska lämnas in och återigen väntas på den stora vinsten ikväll.

Vad spännande med Bullan. Vilka "bebbar" det blir med sådana föräldrar….
PettingNu kommer härlig kafffedoft från köket.

Ha en härlig dag/Var försiktiga med osten o kexen Flört

Leffe
0

God förmiddag. Idag är det städning som gäller. Ska dessutom ut och handla så jag kan fylla på frysen. Lilleman fräser fortfarande åt de andra katterna, som inte bryr sig. Otis har i och för sig stått och nosat honom nos mot nos och fick en fräsning tillbaka och gick då därifrån. Grattis till kommande ungar. Och A-M.H, dagen E som i Elitloppet närmar sig. Sköt om er nu

Lullan1
0

God förmiddag!

Har varit vaken sen 5-tiden i morse. Jag har inga morgonpigga ylande katter att skylla på, men däremot en uppspelt son som ville ut och cykla! Fick försöka förklara för honom att man inte kunde gå ut och leka så tidigt… *gäsp* Nu har han snart varit ute och cyklat i ett par timmar, tänk den som hade den energin!

Verkar som vi har värsta baby-boomen här på sajten! Härligt, ser fram emot att få se massor av gulliga bilder framöver!

Vi ska på barndop i eftermiddag, så nu ska jag gå och stryka lite kläder och fixa lite.

Ha en bra dag!

AnnaS
0

Jippi, GRATTIS Hanna!! Skrattande Ruskträsk har anammat det bästa av de båda tillstånden fertil och kastrat, kissa var man vill och äta mycket Fot i munnnen Jag hoppas han slutar med det förstnämnda snart…

Lullan1
0

#7 Cool Han kanske ännu är lite mittimellan?

cherish
0

God eftermiddag!

Lånar mammas dator och nät för att hälsa på er lite! Vi bor i stugan och har idag varit ute och skyfflat jord och klippt gräset och stagat upp min stora en som tyngts ner och vridit sig under snömassorna i vinter. Line stannade hemma så det gjorde katterna oxå men hunden Celli är med och hon har badat i ån hela dan idag och dragit stockar … vi behöver ingen mer ved Celli! *stön* Så fort vi kastar ut dem igen är hon iväg i ån och forslar in dem … *suck* Imorgon får hon vara kvar här uppe innan vi åker hem så vi får bli av med all bråte! *skrattar* Ska lägga ut lite bilder på sajten (http://www.shaneequas.com) som jag redigerade i morse.

Och tack för er omtanke, höften knakade till och var helt plötsligt bra igen …. Fundersam Har ingen aning om vad det kunnat vara, är öm på en punkt fortfarande men det är det enda menet av det hela ….

Grattis till tuttarna Hanna! *fniss* Det blir nog finna bebbar efter de föräldrarna *ler stort*

Grattis till lägenheten Lullan!! Jag höll tummarna allt vad jag kunde!!! Skönt att det löste sig med banken och ekonomin oxå!! Toppen!

Chikan - supergrattis till nya jobbet!!!

Anki - roligt att Rutan tycker att det är skoj med ny kompis, här härjar Phoebe med småtjejerna varje dag *pust* och ni anar inte vilka upptåg de har för sig .. den dagen Jac flyttar hemifrån igen och tar med sig Paige blir det kanske lugnt igen …?? Phoebe har jag förresten satt på bantning *ler* för Lena S tyckte hon var tjock … *asg*

AMH - lycka till på V75, såg Nyhetsmorgon från Solvalla i morse … ;) Tänkte på dig då! Skrattande

Kram på er!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Inlägget är låst för nya kommentarer