Robban kräks
När jag kom hem vid 15-tiden så hittade jag 2 gammal spyor från Robban (kaskad) med mat i. Sen dess har han spytt 6 gånger till och är nu trött och ligger i sin bädd. Det som kommer upp nu är som vatten.
Vad ska vi göra? När ska vi börja agera? Jag blir SUPER orolig!
Usch vilken skitdag det varit idag.
Har du bytt mat? Har du blommor som han går på? Ge honom ljummen vätska i mungipan,vatten eller vätskerersättning eller vad han gillar. Med plastspruta.Viktigast att han får i sig vätska tills du ser om kräkningarna går över eller tills du får fatt i en veterinär.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vi ringde akuten så vi fick lov att åka in, så nu sitter vi här i väntar
va synd om Er och Robban verkligen trist.tänker också på er.
Han ligger fortfarande inne på djursjukhuset :(
Förra året vid de här tiden fick vi kraftig "kräksjuka" på flera katter (men inte alla - två las in för uppvätskning och provtagning - inget specifikt hittades o dom var hemma igen efter ett dygn. På bara några dagar tunnade dom ut rejält men hämtade sig snabbt igen. Vi tror det var någon smitta som följde med hem efter en utställning då den första hade varit där och insjuknade 2-3 dagar efter.
Hoppas det är nåt lindrigt, de har inte hört av sig ännu. De andra katterna går och letar efter honom och det är alldeles tomt i huset.
Håller tummarna
Han har väldigt höga levervärden och infektionsvärden. Han ska göra ul och ev biopsi och får stanna på sjukhus till åtminstone på måndag.

Lillplutten.Håller alla tummar och tassar vi har för honom.
Stolt ägare till tre La permer
Lille vännen..

Hur mår han idag?
Stolt ägare till tre La permer
Han är fortfarande på sjukhus och vi får nog hämta honom i morgon. Han är medtagen men har charmat hela personalen. Veterinären gillade honom väldigt mycket, hon tyckte han var väldigt kelig.
De ska göra ultraljud i morgon och få svar på blodproverna.
Han ska äta specialfoder i några veckor sen ska vi på nya undersökningar, jag frågade om hur vi ska göra med de andra katterna men hon sa att det var ok att äta samma för dem.
Vad tänker ni? Det är ju omöjligt att ge alla tre separat mat.
Jag skulle ge samma mat till alla,alterntivt ge mat i olika rum.. Men jag som inte är så förtjust i torrfodertanken,finns det ingen annan väg till hälsa?
Hoppas det blir bra.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hoppas Robban mår bra! Verkar som om Crx har förmågan att charma veterinärer och annan personal.
skillnad om jag kommer med bondkatterna som bor hos mina föräldrar än om jag tar med mig en crx. :p

Åh, vad jobbigt för er!
Hoppas han får komma hem idag och att han mår bättre snart. Jag håller alla tummar och tår!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Nu är han hemma. Stressad, jättesur med bandage på benet som han är väldigt upprörd över. Vi får absolut inte peta på honom och han ger oss onda ögat om vi råkar komma i närheten.
All heder till Albano, de har verkligen varit toppen, ringt varje dag och verkligen tagit hand om honom.

Vad är det för foder de tycker att han ska äta, och vad äter de andra katterna?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
# 21 Han skulle äta det mot leverskador men eftersom vi har fler katter så har de ändrat till Hills I/d som ska ha ungefär samma verkan (lite protein).
Vi köpte även våtfoder (morgon och kväll). Han får endast äta lite grann åt gången och så fick vi någon tablett att ge honom på tom mage. (våtfoder bozita smyger vi till de andra katterna när han får sitt våtfoder)
Hur det nu ska gå till. Vi kan ju inte ens klippa klorna på honom.
(innan har alla ätit bozita (och eukanuba när vi inte varit hemma))