Smeknamn?????
Jag tror inte att jag är ensam om att ibland prata med katterna på ett minst sagt barnsligt babyspråk…samt ge dom diverse smeknamn!
Eller??
Min Buffy kallas även;ofta med början med "mattes lilla…"
1.Muffins
2.Pussgurka
3.Chokladmuffins(???!! Han är ej choklad..)
4.Älsklingsbebis
5.Gullegubbe
6.Gullegris
7.Tjockisen
8.Buffymuffy
…Jag har säkert glömt ett antal!!
Vad har ni för smeknamn??
Linus blir kallad:
- Limpan
- Köttbullen (när han sover som en boll)
- Linslusen
- Lille gos
- Bajsrumpan (gissa när…… fisigt värre)
Peleus:
- Lakristroll
- Mattes prins
- Gosenosen
- klumpedunsen
- Skruttgubben
- Pluttisen
Theia har också några:
- Skruttgumman
- Hussekatten
- Matvraket
- Gullsnuttan
- Sötisen
Phoebe, hon leder nog smeknamnsracet hos oss:
- Fibblan
- Fibblisen
- Phoebschen
- Mattes prinsessa
- Gosenosan
- Mattes bebis
- Mattes hjärtegryn
- + fler varianter på ovanstående ….

Ha ha…vad kul när det är så många-konstigt nog var det bara ett av dom som jag också använder och glömde - #2 Gosenosen förstås..
Nu ska jag iväg på apport-kurs med hunden!
Wilda:
- vilda matilda
- vildisen
- mattes älskling
Anthea:
- thea
- lilla gos
- trollan
Hos mig är det bara Fia-Lotta som har olika smeknamn, nämligen Fia, Tok-Fia sedan går hon under arbetsnamnet Terroristen

Vilken rolig tråd!
Vi har nog inte så hemskt många smeknamn på katterna, men något var har de ändå.
Isis: 1. Isisen 2. Mattes älskling
Thera: 1. Tuss-tuss 2. Tuss
Kyra: 1. Kyra-kyr 2. Tokan
Lethe: 1. Lethe-lus 2. Bus-lus
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Usch, det här känns lite pinsamt. Men okej då! :-) Peter kallas:
1. Katten (originellt)
2. Kissemissen (ännu mer originellt)
3. Mattes bäbis (nu rodnar jag)
4. (Husses) kompis (noterar ni några könsskillnader här?)
5. Sir Peter (av min pappa, av en anledning vi inte riktigt har förstått)
6. Lillen (självförklarande)
6. Gosegrisen, och en mängd andra varianter på gose-: Gosegubben, Gosenos, Gosingen… Alla uttalade med löjlig röst.

Avslutningsvis en skön bild som visar precis hur gosig Peter kan vara. Den togs av Peters uppfödare Mia och Björn när de var här och hälsade på oss i helgen. Den katten kan njuta!

Här är det också en del smeknamn.
Figge: Figgelina, tjockis, mammasbäbis. Pluttesnutt
Skirner: Skirnerliner, oftast i samband med att jag kallar figge för figgelina
Betty: Boopan (från Cherish..) Morrhoppa.
Kattungarna: Bäbisar, Gooosebäbisar…småttingar…
De enda som inte har smeknamn är pepsi och chevy. Dom var också först i huset.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Min Miss M kallas..
Missan
korven
bebis
krullegull
gnisslan
mammas gull
//maria

Evita: Vita, bumsan, bumsgumman, hjärtat.
Stacie: snuttan, snuttegumman, skruttan, hjärtegull, mumsan.
Candy: mys, tjockis, gobiten.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Vi har Pippi-Skrutt, Bullan-Bus, Tyke-Byke och Miranda-Panda (även kallad Tjockis eller Mirre)
och så har vi även "Din Katt" och "Min Katt" beroende på vilken katt som är duktig och vilken som gör något dumt
(Vi har ju alla katterna tillsammans men J står som ägare till Mirre, jag på de andra)
Vilken härlig tråd! Jag sitter bara med ett fånigt leende och läser och småfnissar åt era inlägg! Känner så väl igen mig i flera av dem!
Här hemma har vi dessa smeknamn på våra katter
Doris - Dolores, Gumsan, Trollis, Skruttan
Findus - Gubbis, Fisen, Finduspindus, Bussibus
Jissa - Jissakissa, Jissabus, Stumpan, Trollunge

#7 inte behöver du skämmas inte…du ser-vi är många som har något "fåniga" smeknamn på kattterna - som just uttalas med löjligt röst som du skriver…hi,hi..
Man blir dock förvånad över vad som kan komma från ens mun ibland
Ja,det var kul att läsa - satt också med ett igenkännande fånleende på läpparna, precis som Lullan skrev!
Nilsson - Nilsson-katt, Nisse, rödkatt
Näsan- Näskatt, älskling, mammas favorit
Puma - Pumakatt, bumsan, snuttan, skruttan, bumisen, pumisen, kakaotass och clownläpp
Hälsningsfrasen när man kommer hem är väl alltid "Hej, mammas älsklingar". Sen blir det väl att killarna får heta "bubben", "lilla bubben", "lillebus". Tjejerna är nog oftast "mammas tös" eller "mammas gull". Gemensamt för alla gäller väl "knasboll". Innan Mata Hari blev kastrerad så blev det ju "gnällemiddag" så fort hon löpte
. Den ende som har ett alldeles eget smeknamn är väl annars Moones (bästis på persiska) som heter S*Zeldtrix One & Only i stamtavlan. Fast Sim Sim betyder (ungefär) "sötsak" och Escut (men med annan stavning, jag har valt att stava det som man uttalar det) "tyst" på arabiska.
Sen är det ju faktiskt så att alla mina katter (och mina föräldrars) har enda sen jag varit barn haft ett gemensamt efternamn som kanske inte alla uppskattar. Min far lärde nämligen mig tidigt att svära så de får heta "Kattafaan" som efternamn. Har ju med tiden blivit en rolig grej inom familjen men som sagt, kanske inte uppskattat överallt.