Plaque off
Fick en burk med Plaque off i pris senast vi var på utställning. Har aldrig använt. Har ni ? Nån som vet om det är någon nytta med det el bara en onödig "tillsats" .

Enl vetten på Djursjukhuset är det jättebra mot tandsten och tandköttsinflammation, om man kommer ihåg att strössla det på maten regelbundet … *hrm*
Jag gjorde det faktiskt i morse och ska ställa fram burken så jag fixar det när jag ändå måste behandla Phoebes öron! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Har hört av många att det ska fungera jättebra, ej testat själv dock.
Vi har testat! Fungerar utmärkt! De luktar mycket mindre ur munnen och vid veterinärkollen för två veckor sedan hade ingen av dem tandsten. Wilda är snart 4 år och Anthea är 2 år.

aha…då ska jag nog använda det…ingen av dem luktar illa i munnen…än….men det är väl för att förebygga…tack..tack
Då får väl vi plocka fram den också, vi vann ju en sådan med ;-)
Föresten A-M, jag köpte vetegroddsolja att ge för att Bullan lättare skulle komma i löp, såg att det stod på flaskan att det även kan hjälpa mot fläckvis hårlöshet. Så nu får Pippi också det, kanske något för Alf o Alma?
Vi på UK brukar bli sponsrade av Biodistra och därmed Plaque off. Jag har hört mycket gott om det.Ska prova själv nu på mina katter.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hej Hanna ! Tack för rådet (till andra tråden). Ska köpa o prova med oljan. Stackars Alf han är naken snart, nu ska han få vetegroddsolja. Men Cigges päls är kanon, inga kala fläckar där inte o han är den fertile med hormonerna sprutande.
Inte för att jag vill sno tråden men funderar du på att handla Plaqueoff Animal gör det gärna via KKS Djurshopen. Då går en stor del av det du betalar tillbaka till alla våra anmälda nödställda katter:
http://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00009
Mvh
Morgan
Hej. Jag har prövat Plaque off. Har lite svårt att komma fram till ngt. bra svar på om det fungerar eller inte. Tjorven hade inga problem med att äta av det, men Dina börjar, efter ett par dagar, att spy upp maten. Jag har prövat i omgångar men utan att det fungerar för Dina. Så nu har jag en nästan oanvänd burk till ingen nytta.
Jag har för mig att det gick bra för Dina också, till och från, med den första burken som jag hade köpt. Men nu fungerar det som sagt inte.
#8 jag bor i Uppsala så det blir allt himla dyrt för mig….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora