..foton från skogsturen..

Åhh, så skönt det ser ut
. Själv tog jag ut Gefjun för första gången idag i ett nyinköpt sele som var alldeles för stort…. Det blev bara en väldigt kort promenad, då allt var så nytt och läskigt. Men ett träd kom hon upp i iallafall.
Det är inga problem att ha dem lösa, A-M?

#9 Aldrig Alfpojken eller Alma, Cigge är vi lite försiktigare med eftersom han är fertil, han får vara lös i korta perioder, när han klättrar på trädstammar och bara när vi är på ställen i skogen där det är lätt att ha koll på honom. Har honom kopplad när det känns "riskfyllt". 
Åååå vad härligt att ha en skog att gå ut i! Jag måste ta bilen (eller cykel med cykelkorg) för att komma ut i skogen, så det har jag inte vågat mig på med kissarna. Men det kommer nog! Bild nr 5 är underbar! "Nu ska vi ut på rövarstråt, jag vi ska ut och röva…" 

Uh, så fina bilder. Kanske vågar jag sedan också släppa kattorna ut, när vi någong gång hinner till stugan. Är bara lite mistänksam med min Ascanio, om han går för långt borta… Men maten borde locka tillbaka. Jag tog en kopie av #5. Den är riktigt en bild at skriva sagor om. Hälsningar till alla, men Ascanio ber om att hälsa Alf lite ekstra.;-)
Vilka härliga bilder! Gillar verkligen #5 där de är på stammen med Alf i täten! Urgulligt!
Det ser så mysigt och skönt ut. Håller med om bild #5. Den är fantastisk… får mig att tänka på scoutramsan man körde…. "ska vi ut på tigerjakt…." eller hur den nu gick.

Jag gillar också femman men DSC10050 är min absoluta favorit!
Tack för fina bilder!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Ser härligt ut..!!
Menar inte att vara en glädjedödare-men hur gör du med fästingseländena?Kör du "oculärbesiktning" eller har du något medel?
Jag har ju hund och vet hur otroligt mycket fästingar det är(även inne i parkerna i stan-men vi är ju också i skogen varje dag..)
Min Smilla har ju numera fästingshalsbandet Scalibur-(läskigt effektivt..man ser inte en fästing!)
Men detta får ju inte katter "tugga" på eller ha på sig (min katt ligger aldrig så inpå Smilla-därför funkar det.)
Nu vet jag att katter är mer motståndskraftiga mot sjukdomarna som fästingar överför-men det är ju inte så kul att få dom på katterna ändå..
Dina katter kanske bara är ute ibland-men jag ville bara varna alla som har innekatter och tar ut kissarna på promenad att kolla igenom dom ordentligt efteråt..
Alla vet inte hur mycket fästingar som härjar-även inne i stan.
Fördel med cornishrex är ju att det är lättare att se fästingarna-dom är ju pyttesmå i nymfstadiet..( hm,mörka är väl iofs svårare att se på)
Har haft tur och mina katter har aldrig fått en fästing-men de är bara ute när vi har seglat och gått iland på noga utvalda kala klippor..samt att dom smitit ut några gånger på landet…Har dock inte vågat ha de som utekatter.Jag har fått för mig att de längtar ut och plågas mer av att vara innekatter om man en gång börjar gå ut med dom i sele så då måste man ju fortsätta regelbundet…Rätta mig gärna ni som tycker annorlunda!
Dom har inte gillat att gå isele-de är utbrytningskonstnärer..(skulle vara denna nya sele då - för flytvästen älskar Buffy!Danne hatade dock även den -låg platt pannkaka- så han fick vara i ruffen och gosa i solen när vi var ute på havet…det älskade han)
Äckliga "djur" dessa fästingar
-som inte fyller någon funktion i vår natur!

#18 Du är ingen glädjedödare. Självklart så måste man se till att ens älskade djur inte far illa. Det första vi gör efter turer i skogen är borstning o sen ner i badkaret schamponering o ordentlig duschning. Alfpojken o Alma är lätta att gå pga av färg samt att det är inte i närheten så välpälsade som Cigge.
Utekatter är ju inte våra, utan vi tar ut dem när det är fint väder, de gillar det enormt mycket och sen är de hungriga och väldigt , väldigt trötta
, blir inte mycket bus mer den dagen. Sen sitter de ju ute på balkongen men där är det fästingfritt.

HAHAHA!!! Jag ÄLSKAR #5! Har suttit och skrattat en bra stund nu! Katterna börjar undra vad jag håller på med… 

Håller med alla ovanstående talare, femman är priceless! Vilken underbar bild du fått till A-M.H, du är skicklig med kameran du. Skulle också vilja ta ut kissarna i skogen, men det närmsta skog vi kommer här är en dunge med aggressiva koltrastar… 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Ja verkligen underbara bilder! Tänk att få möta dessa sagotroll i skogen…..