Kattsand av MAJS!
Ville bara berätta i en egen tråd. Jag fick tipset på "min" djuraffär när jag skulle köpa kattsand åt kattungarna. Först frågade jag efter icke klumpildande sand till kattungar. Men de berättade att dom just fått hem det allra nyaste, klupbildande sand, gjort av enbart MAJS!
Nu har jag haft låda hos dom i tre eller fyra dagar, och det har funkat jätte bra. fast mamma Betty satte sej och åt av det först. La lite av den vanliga sanden i botten, och lite små kissklupar med det, och täckte med majs sanden äver. En enda gång har det kommit kiss utanför! Alla fem små tjejerna är super duktig!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Har du nån bild på hur det ser ut? låter ju intressant…
Majs! Konstigt, men vad bra att använda ett naturligt material för ett såndan ändamål!
Vilka duktiga småkickor du har som redan kissar så bra i lådan!

Ja, majs låter ju intressant…Bra att det fungerar!

Spännande, det måste Nisse få pröva.
Hur absorberar sanden lukten tycker du?
MVH Linda

Än vetjag inte alls, då det är bara kattungarna som går på lådan. SÅ jag kaninte säga något. Jaghar väl mest tänkt o använda den för att inte kattungarna sma äta vanlig klumpbildande sand. Sen kommer jag att övergå till vanlig sand. Den var dyr tycker jag. Hittar ingen bild, men ska se vad sanden heter, så kan jag återkomma med det.

Jag undrar hur det har gått med majssanden??
Fick idag ett erbjudande från en av mina djuraffärer på mailen om en ny majssand som man kan spola ner på toa..
Låter för bra för att vara sant..den är lätt också!
Men den är dyr så det gäller att den är dryg..(det står iofs att den är det…)
Var det denna du provade??
Någon annan som provat den???
Se bifogad fil

Jag vet fakiskt inte. Säcken var grön och gul har jag för mej, minns inte vad den hette. Men kan säga så mycket, att villman inte ha sand i hela lägenheten så är det inte ett val! Extremt lättflygade var den jag hade. Och jag hade den bara när kattungarna skulle lära sig att gå på lådan. Den blev ju för dyr, och sen med hankatten, och så många katter, ville jag ha en sand som jag visste jag litade på.

#7 oj då-så lätt att den flyger..låter inget bra..
Förstod väl att det var för bra för att vara san(d)t!!
Får se om jag provar ändå-vet ju ej om det är samma..