Uppdaterat Pawpeds
Har uppdaterat Pawpeds med scanningsresultat. Andelen drabbade katter ligger kvar och snurrar runt 6,4%, är lite högre än snittet men huvudsaken är ju att det inte stiger 
Dessutom så är det viktigt att komma ihåg att detta gäller testade katter, så det kan även vara högre eller lägre andel drabbade katter. Men av de 636 testade katter från Sverige, Norge, Finland, Danmark och även Holland så är 6,4% drabbade.
Är det med HCM-diagnos - alltså exklusive equivocal?

Japp, equivocal är ingen diagnos, det betyder bara att undersökningen ger ett tvetydigt resultat, en reservation från veterinärens sida helt enkelt.
Vet du något om procenten på andra raser? Hur "står sig" CRX i jämförelse?

Nej, vet inte läget i andra raser men det generella snittet säger man är 5%
OK…TACK!
Mina resultat resultat har fortfarande inte kommit in…. :( Scannade mina katter i augusti 2011….
Kan jag skicka in resultaten själv? Dom verkar ju inte komma fram? :/
Mitt resultat har inte heller kommit in…
Jag scannade hos Jens, och har fått hem papprena efter scanningen. Iofs scannade jag den 20/1 -2012, men nog borde det ha kommit upp ändå?
#7 upp till 60 dagar efter skanning kan det ta.. OM veterinärerna skickar in det direkt efter skanningen.. om det är så att veterinärerna "sitter" på papprerna tills de fått in x antal.. kan det talängre tid…
Mmmm… men nu har det gått ca 210 dagar efter att jag scannat. Och jag har ringt och pratat med Strömsholm och papperna ska vara skickade! :S
Så hur ska jag göra? Finns det något alternativ?
Jag "prenumererar" på HCM-resultaten för perser/exotic och har sett at det ibland står "Sent in by owner" - så du kan kanske skicka in kopia på din egen resultatblankett.
#10 OK…. kanske borde göra det då. :/

#8 Inte upp till 60 dagar, det tar MINST 60 dagar innan vi får resultaten för publicering. De resultat jag lade in nu var för december ungefär.
Det har varit resultat ute på vift och även veterinärer som inte har skickat in som de ska, tyvärr
Men de resultaten har vi fått in nu.
Kolla in infon som finns här http://www.pawpeds.com/healthprogrammes/hcmcontacts_se.html
Det är över ett år sedan jag scannade mina katter på Bagarmossen och det har inte kommit in.
#13 OJ!!! 
#13 har du varit på Bagarmossen också och kollat att e verkligen skickat in papprerna?