Brev från Tjorven!
Hej.
Det är jag, Tjorven igen. Vet ni katter därute, människor är trögfattade. Fast det vet väl alla vi katter?! Hur som helst. Jag vill berätta lite om vad matte inte fattar….och fattar, för hon kan faktiskt förstå lite av vad jag säger. Hon har lärt sig att, när jag hoppar upp i sängen på morgonen och jamar högt intill hennes öra, då vill jag ha vatten ifrån kranen i badrummet, pronto.
Hon förstår också, att jag vill ha MAT, efter vattnet! Gud nåde, om hon inte ger mig mat tillräckligt snabbt. Jag och "tanten" svälter ju ihjäl ju! (även om "tanten" för det mesta sover vidare under täcket)….men det behöver ju inte matte få veta?! Men det som matte inte tycks fatta mer än ibland, är att när jag sitter och JAMAR vid ett snöre, då jag vill leka! Matte mumlar ngt. om att jag ska vara tyst. JAG TYST. Nä, nu jäklar ska matte få veta vad jag tycker om det!!!!! MJJAAAUUU………då brukar faktiskt matte ge sig och delta i min lek! Då tycks matte ha lättare att förstå, när jag kommer med snöret i munnen och släpper ner det framför hennes fötter.
Jag som är en CRX med KLÖS, måste alltså visa henne, bokstavligen, vad jag vill! Så ska ju inte en viktig individ som jag behandlas! Eller hur, cornish kissar därute? Vi är ju KUNGAR och våra mattar och hussar är våra slavar…..eller??
- - Nämen, Tjorven, vad är det du skriver? Bort från tangentbordet om du inte har bättre saker att skriva om!
Morr…ja, det var matte som tittade förbi. Yttrandefrihet? Vad är det? Det verkar inte existera i mattes värld!
Men matte är faktiskt snäll också. Även om jag borde bli uppassad som en KUNG!
- - TJORVEN!
Jaja, tjat, tjat. Jo matte kan vara snäll också. Då får jag krypa ihop i hennes varma knä, och flina åt "tanten" när hon går förbi och blir sotis. Jag får också röra mig fritt i lägenheten…utom här i datorrummet utan mattes tillsyn. Bara för att jag hoppade på den här platta saken, som matte kallar för datorskärm, några gånger när datorn var nyköpt. Hon säger att den kan gå sönder? Vad är sönder? Jag har väl aldrig haft sönder ngt. matte?
Tja. Jag antar att matte är ganska bra att ha i alla fall. Men jag önskar att hon kunde förstå mig lite bättre. Å, andra sidan, så förstår jag inte riktigt vad matte säger heller alla gånger, så det jämnar väl ut sig.
Tills nästa gång!
Mjau
Från Tjorven

Du skriver som jag fått erfara sedan tidigare, helt underbart Tjorven. Dina "mini" halvsyskon hälsar så glatt och tackar för info. Nu vet de vad de har att vänta av framtidens nya "slavar".
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.