Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 513 ggr
RacerDonnans
0

Äntligen bilder på de små samt rapport!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu har jag haft lugn och ro med mamsen och ungarna. Har konstaterat att det måste vara en svart och en maskad hona och resten hanar. Alla utom den maskade honan har ökat ok i vikt. Den maskade honan har stått ganska stilla ökat knappt 5g men hon är pigg och allert så jag håller ögonen lite extra på henne. Den maskade hanen har öppnat ena ögat rejält. Han studsar fram och hoppar nästa av vågen trots att han enbart ökat 10g på två dagar mot de två som ökat mest som ökat 15-20g. Den som väger minst nu väger 85g (maskade honan) och den som väger mest väger 115g (förstfödde spotted pojken). De maskade har börjat mörkna på nos och öron. Skall bli spännande att se vilken färg det blir vågar inte gissa än, men det kanske någon av er som har mer erfarenhet från maskat vågar.

Här kommer några mysiga bilder.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RacerDonnans
0

En bild till!

RacerDonnans
0

Och ännu en!

chikan
0

Å gud så gulligt! Och en maskad hona också - precis vad jag önskar mig i födelsedagspresent (och jag fyller år om en dryg vecka!). Varför varför ska man bo så trångt och eländigt?

Leffe
0

Grattis och härliga bilder. Man längtar ju efter en egen kull när man ser det här

Lullan1
0

Så mysigt de har det! De är jättesöta, och mamma katt ser riktigt nöjd ut! Glad

smirik
0

Dem är hur gulliga som hälst, längter och hoppas på att vi också snart skall ha…

Natali
0

Hej

Vad mysigt det ser ut. Längtar och få se de små sötnosarna, men väntar ett par veckort till.

Nu har ju jag ingen stor erfarenhet av maskade och färger, men när de börjar färga ut så här tidigt, kan väl vara ett tecken på att de är mörka? Å andra sidan tycker ju jag att Idun färgade ut tidigt, och hon är ju blå…. Bild på henne när hon är 6 dagar.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

ChatNu
0

Ååå! Vilka mysiga bilder..Grattis!!
//Maria

Eine
0

Brunt och blått och rött maskar ut först, sedan choklad och sist lila och creme.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Hej!

Tack Eine, du brukar ju ha rätt Flört så det blir väl brunt eller blått.
Hur som helst blir de säkert fina.

Ja Lullan, gissa om mamma är stolt och myser med de små. Hon sträcker på sig rejält när man tittar in.

Eine
0

Pussa på de små, får de sedan vara vilken färg vill. Jättegoa!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Plågar er med ännu en bild.

Elica
0

Det var faktiskt en plågabild! En av de sötaste bilder jag sett. Grattis och tack för gulliga bilder - vi vill gärna bli plågade :-)

[Wiveka]
0

De är ju hur söta som helst…..Kyss  plåga på baraFlört

Buffy-co
0

#12 Viss typ av plåga är tydligen underbar..Generad

Sååå söta så!

MonicaLagerquist
0

Söta som socker om dom redan nu har färg så tror jag på brunt.

Stolt ägare till tre La permer

Natali
0

Figge hälsar till sina systerbarn! *Fräääss*Oskyldig

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dragonrebell
0

Tja. Vad kan jag säga som inte redan är sagt? Tjorven hälsar till alla sina halvsyskon och till sin mamma!Cool

Lullan1
0

RacerDonnans Du får plåga oss hur mycket du vill med alla söta bilder! Kan aldrig få nog av små kattungar! Lover