Veckans bild v.7: Vågen's Babsan
Babsan kom till världen den 30 september 1995, en svartsköldpadd-vit liten flicka. Hon hade en egen bestämd åsikt om det mesta redan från början.

På bilden är hon inte så gammal. Vid den tiden hände det sig att jag fick främmande och hela kullen bestående av sex stycken somnade i famnen hos min gäst. När denne skulle resa sig upp så flyttade hon unge efter unge från famnen till bredvid sig på soffan. De tittade bara upp och somnade om. Nu var turen kommen till Babsan. Hon gastade i högan sky att hon blev väckt och hon skulle minsann ligga där hon låg.
Babsan var lite mindre än de övriga i kullen, men det hindrade henne inte från att bråka med de andra. När det då började bli lite för hett om öronen för henne sprang hon med fullfart till klätterställningen och upp i den. Sedan stod hon där och skällde ut sina syskon. Enligt henne var de just då inte vatten värda.
De som tog hem henne till sig sedan har berättat att hon fortsatte på samma sätt även som vuxen. Hon hittade på bus som ingen annan katt gjort innan. Ingen lämnade henne oberörd. Hon fick många att skratta.
Vilken härlig katt!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vad söt hon är.
Ha en bra dag
Sport iFokus
Vilken pärla :)
Fin er hun ! :)
Vilken sötis 
//Jonnix

Det låter som en riktig paddfröken, härligt! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Underbart rextjejstemperament!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora