Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavelshane-finnes-sökes
Läst 1601 ggr
Pearfoam
1

Avelshane till lån sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker en hane att låna till Mimi, S*Rexlicious Precious as Polly. Hon blir 3 år i juni och har hittills haft en kull (som jag var fodervärd åt). Naturligtvis önskar jag att han är HCM-scannad u.a samt fiv/felv testad. Mimi är blodgrupp A, så båda A- och B-hanar går bra. Bär hanen choklad eller är choklad är det ett stort plus (50% chans att Mimi bär choklad), då jag är intresserad av "färgavla". Självklart går dock båda temperament och utseende före färg!

Mitt stamnamn, som är reggad i WCF, är Gimme S'more… och detta blir alltså min första egna uppfödda kull!  Skrattande

Har du en hane som du tror kan komplementera Mimi, så hör gärna av dig! Min epostadress är: haley.leroy@gavle.se eller skriv här!

www.facebook.com/GimmeSmoreCRX

Pearfoam
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ytterligare en bild.

[Wiveka]
0

kolla under avelshanar här på Cornish rex ifokus

eller på Nordiska rexringen

AlexH
0

Hon är jättefin! min hane är dock alldeles för ung.. (och inte bär han choklad..) han kommer ev. användas under 2013 ifall han fortsätter att utvecklas bra :)

Tips är att surfa runt på hemsidor och kolla in uppfödares hanar och kullar, kanske du ser nått som intresserar dig och ta då kontakt med uppfödare.. det är inte alla som annonserar ut sina hanar… och ibland kan man via uppfödaren finna hanar som de sålt till sällskap men som endå utvecklats fint och fortfarande är fertila (men kanske inte ställs ut så man inte sett så många foton)

Så ibland kan man finna hanar som inte ligger ute officiellt..

Lycka till!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

dragonstar
0

Vilken härlig tjej vem är mamma till denna dam? Har själv en av Anki E s kattungar hemma =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.