Metspö till katten!

hoho! Så det blev "tampong"-varianten i alla fall?
Kanske skulle ta och köpa mig en sådan där jag också. De gillar ju att springa och hoppa efter vattenkannan när jag vattnar här hemma…

#2 Ja, det blev "tampongen" till slut… Jag gillade den med snörena bäst, men det är ju inte jag som ska leka med den. Leffe tipsade om "tampongen" då man kan få upp högre hastighet med den, vilket Isa gillar. Valde en med grön "tampong" då den passar bra in med våra vår-textilier i vardagsrummet! (Som om nån kommer lägga märke till det…) 
Gulligt! 
Håller bra gör det också. De biter inte så lätt av snöret

De där är jätteroliga

Ja lla spön är jättepoppis hos oss men jag vill passa på att varna för "pluppen" som sitter i andra änden. De kan gnagas av och bli vääääldigt kostsamma och olyckliga. Jag tar numer alltid av dem för säkerhets skull.
Skit också. Jag skulle ha köpt en sådan där på utställningen! Vad kostade den? jag gissar att det var priset som gjorde att jag avstod… Har redan lagt ut en mindre förmögenhet de senaste två månaderna! Äntligen har jag skaffat mig en hobby förutom växter och odling (som givetvis inte funkar ihop!)

#8 Det kostade 99kr. Helt ok tycker jag, med tanke på hur effektiv det. Min sambos kompis satt i soffan en timme med spöt i handen och Isa hoppade glatt hela tiden. EN TIMME!!! Riktigt bra investering!
#7 Ja, en del spön har en otäck liten svart plastplupp som är SÅ rolig att tugga på. Inte bra! Det här spöt som jag köpte i helgen står i klädkammaren när vi inte är hemma. Det åker endast fram när någon utav oss busar med katterna. Det blir mer spännande så för katterna. De står utanför klädkammaren och jamar när de vill leka!
Hmmm Metspö? Är det till kattnappning?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#10 HAHA!

#10..ja tänk jag tror att det är det, faktiskt , nu ska jag ut på napparfärd. Vi har ett kattnapparspö hemma. Ingen av katterna är intresserad. Gud så löjligt ser de ut att tänka.
Varthän ska jag ta mig på nappar färd ? Hmmm..jo Bläsen, det är nära bara till Uppsala, o den fantastiska röda hanen hos Majsan, sen förbi hos alla som har parats med Ruskträsk…sen får jag skaffa mig en ny sambo…he he he..
Kattnapparturné!
#12: Tror du att metspöet fungerar även för att fånga en ny sambo? 

#14 ..beror på vad man sätter fast på kroken…
Näe jag menade att då ger den nuvarande upp, om alla de ovan nämnda kattungar nappas.