Amy med livmodern hängande utanför
Hej!
Sedan någon vecka finns en ny insamling uppdaterat på Kattkommando Syds insamlingssida.
"Katten heter Amy och hade av andra setts med livmodern hängande ut ur baken. Detta påpekades till ägaren (den 91-åriga damen och en dotter som bodde med henne) och de sa att de måste göra något åt det.(…)"
Läs vidare samt ge gärna ett behjärtansvärt bidrag till Amys veterinärvårdskostnader:
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/amy.html
Tass på förhand för din hjälp!
Mvh
Morgan/KKS
Kommer att bidra.
kommer att lägga en slant jag med!
Hutr kan en livmoder hänga ut ur baken?Det måste vara ngt annat!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nersjunken livmoder är inte ovanligt på verken människor eller djur. Fast oftast händer det för äldre personer/djur
Fast det är det väl inte livmodern som hänger ut.?. då är det ju en del av tarmen.. det kan hända äldre då deras ringmuskel har förslappats (man man nu ska gå in i detalj..)

jag har set det på en hund och ju det var livmodern och inte tarmen

Det hände en katt som fick en stor kull, livmodern blev så förslappad att den åkte ut. Framfall kallas det och kan även hända människor. Oftast så händer detta på äldre personer som får förslappad muskulatur, kan också hända efter en förlossning om man inte tar det lugnt.
Ok då är det felskrivning i trådens text.. för där står det i citatet att den hängde ut ur baken… det tolkar jag ju , och jag tror eine åxå att livmodern kan ju inte hänga ut ur baken…

Självklart hjälper vi den lilla sötnosen!
Vet inte om det är felskrivet eller ej men en del av texten är utifråns veterinärens egna kommentarer. Självklart kommer jag av denna anledning inte just nu in på KKS hemsida
Men som #9 skrev så oavsett vilket så behöver Amy din hjälp för sin faktura.
Kan meddela att jag igår träffade Amys stödmatte som sa att hon var en liten dominant tjej som numera söker nytt hem. Finns numera även uppdaterad på KKS hemsida under "Camillas katter".
Stort tack #1, #2 samt #10 för era bidrag till Amy 
Mvh
Morgan
Flyttar upp tråden. De första inbetalningarna till Amys vård nu uppdaterade på hennes insamlingssida. Stort tack till er som hittills bidragit 
Mvh
Morgan
Flyttar upp Amys tråd för sista gången om någon missat tråden samt vill ge ett bidrag till hennes vård.
Mvh
Morgan