Perserkatten inbjuder till utställning 19-20 maj
Vilundaparkens Ishall, Upplands Väsby
Perserkatten inbjuder till sin 37:e och 38:e internationella utställning. Utställningen är begränsad till 300 katter/dag. Ägarna bär själva fram sina katter.
Hela inbjudan hittar du här
Ytterligare nåt att fundera på… hmmm… 
Jag har anmält Linus till söndagen. Någon annan som planerar att åka dit?
hm inget för mig.. det är en SVERAK klubb och jag har reggat om min Sture till IDP.. sen så ska jag på en tredagars hundutställning den helgen i hässleholm, så det skulle bli svårt att kombinera

Malva ska dit. Det blir hennes andra utställning.

Har anmält Nelli till söndagen. Funderar på att även anmäla Gucci…Hrm ska tänka på saken.
Ska inte dit.
Ska nog dit. Rex United ska ha extra årsmöte där.
Kul! Då kanske vi blir några i alla fall.
jag kommer inte, har inget att ställa ut..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tyvärr ska inte dit, inte o ställa ut i alla fall. Ska ställa på Top Cat 5 maj och Scandinavian Winner Örebro 2-3 juni, om Cigge tar cert, jag skriver om alltså, så blir det till att resa till Norge sen…Hmmm…Men man kanske ska kika förbi…
För er som är nyfikna på domarfördelningen så har den äntligen publicerats på http://www.perserkatte.se
Linus ska bedömas av Alexy Shchukin. Någon som har någona erfarenhet av Alexy????

#12 Alexey Shchukin är en jättebra domare. Visst kan man ha olika åsikter om preferenser i typ osv, men han är inte extrem på något vis. Dessutom är han underbar med katterna! Det är värt mycket… Jag tycker du har tur som har Alexey, lycka till på utställningen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#13 var det den franske domaren som bedömde Lethe och Isa igår?

#13 Alexey var benhård ett tag, han drog certifikat för min Ariel med motiveringen "sorry, title is too high". Detta var före och efter utställningar då hon fått både CAGCIB och BIV. Han var extrem ett tag då han var TICA-domare och innan han lärt sig FIFes standard. Jag har ännu inte vågat ställa ut för honom när jag inte har haft någon katt som är extrem 

#14 Nej, han som bedömde Isa och Lethe var fransos och hette Pascal. Men han var jättebra han också! De domare som dömer IDP är inte samma domare som dömer SVERAK, det är iaf vad jag har hört. Är det någon som kan verifiera?
#15 Oj, där ser man. Visste inte att han varit så hård innan. Nu tycker jag han är väldigt bra iaf, han kanske har lugnat ner sig lite?
Jag tror att dina kissar skulle gå jättebra för honom, du får samla mod och anmäla. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#16 på en FIFe-utställning så ska det vara minst 75% domare som är FIFe, men klubbarna kan bjuda in domare från vilken organisation de vill (tror jag), det har i a f varit CFA-, TICA, WCF- och IDP-domare på våra utställningar. FIFe-domare brukar ibland också döma på IDP-utställningar
Alexey kommer till min klubbs utställning och jag ska ställa ut Ruskträsk så jag är inte så orolig längre
Men det vore skoj att se om Ariel kunde få ett CACE nu när han är "omprogrammerad" 
Sverak förbjuder svenska FIFe domare att döma på IDP-utställningar

#18 när skedde detta? För jag vet att FIFe-domare dömde på IDP-utställning för bara något år sedan.
Det enda jag kan hitta i regelverket är detta:
**
2.8.2 Deltagande i icke FIFe utställningar
FIFe domare kan med tillstånd från FIFes styrelse och FIFe-medlemmen i landet ifråga, tjänstgöra på icke FIFe-arrangerad utställning.
**FIFe domare kan med tillstånd från FIFes styrelse och FIFe-medlemmen i landet ifråga, tjänstgöra på icke FIFe-arrangerad utställning.
Då FIFe-domare tjänstgör på en icke FIFe utställning, då skall det överenskommas i förväg om att det i utställningskatalogen kommer skrivas ut att domaren är en FIFedomare.
"19 Det gäller tydligen svenska FIFe domare, som tack vare detta fått lämna återbud till idp-klubben. I år har det vartit så tydligen
Låter lovande med Alexy… Får hoppas han gillar Linus. Usch jag är nervös…….