Snuttis
Min yngre katt Monsun snuttar den några månader äldre hankatten och grannens kastrat under magen så de blir alldeles blöta. Den här behandlingen verkar de båda äldre finna sig i. Är detta ett problem? Är det något som kanske ger sig med tiden?

Tja jag vet faktiskt inte om det gör nåt. Alfpojken snuttade på sin kullsyster i nästan ett år. Låg de o sov riktigt mysigt o varmt så plötsligt började han snutta riktigt ljudligt dessutom. Nu än idag kan det hända om än väldigt sällan. Ser lite konstigt ut då han är i 6-kilosklassen. Det som är än mer konstigt är kanske ändå att det är han som är "bossen" här hemma. Ja bland kattera alltså, annars är det jag (sambon vet inte om det sistnämnda men nu vet ju ni) 

Oj,oj..vet inte om jag vågar skriva att min yngsta kastrathanne snuttade på den äldre ända tills han blev sjuk och inte orkade med det längre..Då var han 11 år…Alltså-Buffy höll på och snuttade på Danne i nästan 7 år!
Ok inte lika ofta de senare åren men- dock..
Dannes bröst såg ut som en nyligen digivande honas emellanåt…sladdrigt tomma och uttänjda.. samt svampigt blöt hud…
Men-han älskade att "amma" sin lilla "egna unge" - Buffy!
Och jag lät dom hållas….de skadade ju ingen.
Jag har ofta undrat om det berodde på att Buffy lämnade mamman vid 10v ålder?? man gjorde tydligen så år 2000…
Jag är iallafall glad att man numera har kvar ungarna till dom är minst 12 v.
Nu är Danne död sedan mars och Buffy får "trampa" på matte istället-han försöker dock inte snutta på mig som tur är..

ChatNu har ju samma problem med sina bebisar. Blondies syskon snuttar på hennes mage, och hon snuttar t.o.m själv på sin egen mage. Inte så ovanligt…

#1 Glömde ljudet…LJUDET!!!!Det var nog så gulligt och lät som att ha en bebis intill sig hela nätterna men…ibland var ljudligheten,smackandet,buffandet och suckarna inte lika gulligt..när man ville sova…Jag kunde liksom hamna ute i ena kanten för att få lite space…
Skulle dock nu göra vad som helst för att ha dom båda låtandes här igen..kan iaf trösta mig med att jag ALDRIG puttade bort dom från mig i sängen när dom låg och snuttade.
Min yngsta skogis kallas för Snuttan. På nätterna när man ska sova hör man henne ligga och snutta på sin mamma
Vad gulligt! Det kan väl inte vara nåt galet, så länge alla är "med" på noterna.

Kommer ihåg när Julle (Vågen's Julio Inglesias vid 12 veckors ålder hamnade hos födervärden. Där fanns en hane Fairyland's Ivanhoe som tog Julle under sina tassar. Julle började snutta på Ivanhoe och han tillät det. När Ivanhoe sedan var på utställning hade han en lång tutte

Åhhh…Fairylands katter…
Ja - du vet ju Leffe vilka underbara katter dom hade!
Jag blir så berörd ända in i hjärteroten.
Ivanhoe verkar ha varit av samma skrot o korn som Danne iallafall!Ser Dannes "hängbukssvins"tuttar framför mig…rosa,våta och "utsugna"..
det var hela raddan Buffy snuttade på!Skrynkelmage brukar jag kalla honom som smeknamn då…Lilla älskade gubben..

Hihihi, jaaa jag har själv undrat varför en katt gör så. Frågade vår veterinär om varför en katt gör så. Hon sa att det kan vara så att de just då är extremt myyssugna, de visar att de känner sig trygg, att de trivs mm mm
Det var i alla fall inget problem så länge den äldre katten visade var gränsen går. Att den går iväg när det är nog eller nått annat.