Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 579 ggr
MonicaLagerquist
0

Måndag 30/1

God förmiddag

Just hemkommen från en skön solig promenad.Min kompis med hunden var här och hämtade upp mig.Skönt att få sig en spark i rumpan så att man kommer iväg ut och går.Det har ju varit lite dåligt med det ett tag nu när jag varit sjuk.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Jag är nyss uppstigen. Det är nog ingen dum idé att göra som du gjort att ge sig ut ett tag och få lite frisk luft. Har ju suttit inne hela helgen.

Sköt om er

Eine
0

God morgon! Lite för kallt ute ,men jag måste till tandläkaren Kyssså det är bara att gå,jag hoppas att det inte är halt ocksåGråter.

Sköt om er!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

ja det där med att röra sig,stannar tyvärr vid tanken för det mesta.Men nu har jag bestämt mig för att promenera till och från jobbet.Visserligen tar det bara en kvart men bättre än ingenting.På kattfronten är det bara bra,meliss tuttar lyser knallröda,och Joyce hämtade sig ovanligt fort frånkastreringen i torsdags.Veterinären sa att hon skulle vara still på golvet och ej göra häftiga rörelser eller hoppa!!!! men han har säkert ej haft en ung sphynx.Jag bäddade i badrummet där vi har skön golvvärme och klinkers,men snart nog satt hon uppe på en hylla och kikade.Men såret ser jättefint ut.Så nu ska jag iväg med en till snart,skönt att få det gjort.Ja det ska bli kul att få kattungar igen,och det infaller troligen på min långledighet,bra tajmat.

Denna kommentar har tagits bort.
Mona22
1

Börjar nog blir lite sjuk tror jag, känns som man har en köttbulle i halsen eller så.

Har varit hos käkgubben och lekt igelkotte för 4e gången. De provar akupunktur i väntan på att jag ska få min kallelse till kirurgen. Tyvärr ger det ingen bättring, har en gång kvar.

Ska börja jobba halv 3 men hade gärna varit hemma, är helt slut.

Har börjat flytta lite smått och det kommer bli så bra därborta.
Där får vi näta in balkongen så man kan låta kissarna gå ut utan att vara livrädd att de hoppar ut. Dessutom har jag fått tillåtelse av min kära att få köpa ett nytt klösträd att sätta upp åt pälsklingarna Skrattande

Hoppas ni får en bra dag allihopa.

MrsCecilia
1

Har kört spinning i dag på lunchen, i morgon är det ridning och fredag spinning igen. Vet inte vad som hänt med mig Flört.

Det går nog över…

noir
1

Har varit rätt tyst här men läst det mesta. Känner att plugg och praktik tar det mesta vett av mig att jag inte orkar ta för mig med att skriva och dona på varken blogg eller forum.

Men idag bestämdes det att Älskade Dobby ska leta nytt hem. Han blir mobbad och attackerad här hemma. Så för hans skull får han hitta nytt. Önska givetvis att man kunde ha honom kvar, han är inte direkt en Cornish man vill bli av med. Dagarna kommer väll gå i lite gråa toner.
Annars så blir jag snart klar med både praktik och plugg så det ska bli skönt att äntligen få resa sig från skolbänken (igen)! :D